[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 09:00

Ik heb ook zo'n hangend hooinet van ej. Die van 105.
Maar ook zo'n vierkante slowfeeder.
En ik krijg in het hangende net meer gepropt dan in de slowfeeder.
Scheelt dat dat ding behoorlijk elastisch is.
Daar doet mijn ene fjord dan de hele nacht mee. Vaak zit er 's ochtends nog een klein laagje in.
Terwijl de andere fjord met de slowfeeder zijn net vaak 's ochtends leeg heeft. Afbeelding

Cynt_K

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 09:56

Wel tevreden met hooinet van ej ?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:01

Ik vind niet dat er veel in het grote net van ej kan..valt mij tegen. Ik heb nog een oude versie. Daar gaan met gemak 5 plakken in.

In de nieuwe versie 3 hooguit.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:22

Daar hoorde ik al meer mensen over de netten van EJ, wellicht eens mailen ?
Want je betaald wel dezelfde prijs volgens mij ?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:38

karev schreef:
Ik vind niet dat er veel in het grote net van ej kan..valt mij tegen. Ik heb nog een oude versie. Daar gaan met gemak 5 plakken in.

In de nieuwe versie 3 hooguit.

Kan het zijn dat er in die oude meer past omdat die al ver uitgerekt is?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:31

Wellicht iets idd maar het net an sich is echt groter.

De nieuwe netten krimpen echt een stuk in en als die half leeg zijn krimpen de mazen dusdanig ook dat ze er bijna niks uit krijgen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:36

Klinkt niet als erg prettige netten.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:08

Nope ik vind ze niet handig..als er iemand is die ze wil proberen, heb er nog wel 2 :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:11

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:14

karev schreef:
Net als deze..ook zo waardeloos. Als ze dus leger reken nemen ze deze vorm aan...kan dus niks uit gepeuterd worden. Is wel erg slowfeeden haha http://www.agradi.nl/rider-pro-hooinet- ... -grijs.htm

Die moeten idd soepel worden. Voordeel er past een 65L specikuip in. Die er in doen, helemaal volstampen met hooi, knoop er in en uiteinde touw zo vastmaken dat bak nog net plat op de grond past. Dan wordt het net mooi soepel en werkt het wel.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:50

Oprekken dus. En hoe lang laat je ze zo staat/hangen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:15

karev schreef:
Oprekken dus. En hoe lang laat je ze zo staat/hangen

Ik gebruik het op die manier om te voeren (minder viezigheid en niet teveel spanning op de balk waar alles aan vast zit), en ga gewoon zo door totdat het vullen makkelijk gaat. Kan inderdaad even duren, maar paarden kunnen er meteen uit eten.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:28

Welke slowfeeders kunnen jullie mij aanraden?
Ik heb al hele weekend gekeken op internet en er zijn zoveel verschillende die het verkopen.
En bij ons op stal heeft iemand er 1 van Ab netten ofzo die blijft wel mooi. Maar heb nog steeds geen reactie terug. En iemand anders heeft echt een slechte net. En omdat ze nog best prijzig zijn wil ik wel gelijk een goede kopen. Ik denk dat ik minimaal 1.50 bij 1 meter moet hebben. Ik wil namelijk proberen 2 keer na stal daags om net te vullen. En niet meer 3 keer daags. Of kan ik dan beter 2 bij 1 meter kopen. Gaat om 1 paard kwpner van 165 cm

Owhja net van ej heb Ij dus gekocht en is echt niks mijn paard krijgt er haast niks uit snap er niks van en al trek ik er aan is haast niet eruit te krijgen. Of zijn de mazen dan gewoon te klein 3bij 3 cm? Wij voeren trouwens droog hooi.

Jullie zouden mij echt kunnen helpen. Over 2 weken heb ik echt een net nodig
Laatst bijgewerkt door ralphtdw op 24-01-16 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:30

ralphtdw schreef:
Welke slowfeeders kunnen jullie mij aanraden?
Ik heb al hele weekend gekeken op internet en er zijn zoveel verschillende die het verkopen.
En bij ons op stal heeft iemand er 1 van Ab netten ofzo die blijft wel mooi. Maar heb nog steeds geen reactie terug. En iemand anders heeft echt een slechte net. En omdat ze nog best prijzig zijn wil ik wel gelijk een goede kopen. Ik denk dat ik minimaal 1.50 bij 1 meter moet hebben. Ik wil namelijk proberen 2 keer na stal daags om net te vullen. En niet meer 3 keer daags. Of kan ik dan beter 2 bij 1 meter kopen. Gaat om 1 paard kwpner van 165 cm

Als je echt kwaliteit wil. Deze in de link is 150 m breed en je hebt ook 2 m breed
http://www.heunetzshop.de/Neue-Produkte/Grossraum-Heunetz-Maschenweite-3x3-cm-Breite-1-50m-extra-stark::219.html

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:45

Mijn "nieuwe" bak en "nieuwe" net. Van een kennisje overgenomen. Eindelijk een bak waar m'n shet makkelijk uit kan eten. Afbeelding

Cynt_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:55

Volgensmij verschillen de meningen van de ej netten nogal
Ik ben namelijk wel zeer tevreden over deze netten en mijn stal genoten oom. Wij voeren allemaal kuil en is goed te doen met de ej netten. Wij gebruike de 85 cm omdat we die van 105 echt veel te groot vinden. Ik vind de mazen echt niet te groot. Vind het echt top zo

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:31

Ik heb sinds een aantal maanden mijn paard ook op een slowfeeder. Ik had eerst de grote slowfeeder van EJ, maar had m als eerste vrij snel stuk plus vond de mazen vrij klein, vreselijk ding, gewoon een stukje in elkaar geknutseld touw.. Heb toen een slowfeeder van Imperial Riding aangeschaft en ben super tevreden. Het net (eerder grote tas) is 150 x 75 x 15 en echt top kwaliteit. Is nog steeds heel en niet stuk te krijgen. Ben hier zeer tevreden over :j Echt een aanrader! Mijn merrie kan ongeveer 24u als het net echt goed vol zit, meestal vul ik 'm 2x per dag.

Hierbij de link: http://www.agradi.nl/imperial-riding-sl ... -groot.htm
Laatst bijgewerkt door Maris__ op 25-01-16 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:32

Oke ja dan verschillen de meningen wel. Maar als jullie wel bevalt is dat natuurlijk top. Wij hadden met 4 personen zo ej net gekocht en vonden geen van allen niks.
Dus ik wil nu graag zo vierkant net kopen. Maar contact gaat erg moeizaam bij wie ik hem wou bestellen. En ik hoorde dat 2 bij 1 meter wel groot is haha. En dat ik beter de 1.50 bij 1 meter moet nemen. Omdat ik 2 keer per dag kan vullen. Dus weet nu helemaal niet meer haha

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:35

Maris__ schreef:
Ik heb sinds een aantal maanden mijn paard ook op een slowfeeder. Ik had eerst de grote slowfeeder van EJ, maar had m als eerste vrij snel stuk plus vond de mazen vrij klein, vreselijk ding, gewoon een stukje in elkaar geknutseld touw.. Heb toen een slowfeeder van Imperial Riding aangeschaft en ben super tevreden. Het net (eerder grote tas) is 150 x 75 x 15 en echt top kwaliteit. Is nog steeds heel en niet stuk te krijgen. Ben hier zeer tevreden over :j Echt een aanrader! Mijn merrie kan ongeveer 24u als het net echt goed vol zit, meestal vul ik 'm 2x per dag.

Die had ik ook gezien tot dat ik wou bestellen en was niet meet leverbaar. Maar de jouwe heb 24 uur eten bij 3 keer vullen of heb je een kleine pony

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:37

ralphtdw schreef:
Maris__ schreef:

Die had ik ook gezien tot dat ik wou bestellen en was niet meet leverbaar. Maar de jouwe heb 24 uur eten bij 3 keer vullen of heb je een kleine pony

Heb er ook heel veel moeite gedaan om 'm te vinden waar ie nog leverbaar is. Ga zo even kijken waar ik 'm vandaan had en of die daar nog is. Als ik m echt goed vol prop en aanstamp kan mijn Fries (1.64m) er makkelijk 24u mee, maar ben er meestal 2x per dag, dus vul m altijd bij.

Edit: is daar ook niet meer in de grote variant, helaas

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:42

Thanks. Voor het kijken.
Dan zal ik ook wel genoeg hebben aan die maat.
Welke mazen moet ik nemen. 3 of 4.5

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:27

ralphtdw schreef:
Thanks. Voor het kijken.
Dan zal ik ook wel genoeg hebben aan die maat.
Welke mazen moet ik nemen. 3 of 4.5

Mijn mazen zijn zoals de advertentie, 3,5cm x 3,5cm en vind dit een mooie maat +:)+

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:26

Laatst bijgewerkt door criollo_yess op 25-01-16 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:27

Klopt, ik bestel liever in duitsland. Want de grootste maat verkoopt NL niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:11

Wat vreemd. Ik heb een gewoon net en een xl net van ej. Die zijn nu toch wel al bijna 3 jaar oud en op 1 herstel plek na nog goed.
Had nog een oud XL net en die is wel al even stuk.

Ik had net besteld bij barefoot en die waren zo kapot. Hingen toen wel tussen palen, maar ze hadden het met zn 3en zo stuk.

De ej netten leg ik in een bak en nu hang ik ze in stal. Er gaat echt veel in als ik zou willen, maar we voeren 2x daags en mn ruin is te dik, dus ik doe het een beetje los erin en niet aanduwen.

Gewicht licht ook aan het spul wat je voert. Natte kuil is sowieso zwaarder.

Mijn xl net hangt wel net boven de grond. Is uitgerekt en de shet eet er ook uit, dus is prima zo. Het gewone net hangt in de andere stal en zou ook genoeg in kunnen. Meestal staat de merrie in dat gedeelte en de 2 ruintjes in het andere deel.