Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 18:26

Ja bijtvliegen en dazen bah!
Hier trekken we ze de vliegenpyama maar aan.

We hebben heel kort vrij hevig onweer gehad. Paarden kwamen toch maar snel naar de paddock gerend.

Gisteren had mijn vriend de sproeier op de paddock gezet. Maar eenmaal uit, ging Ice er tegenaan staan jeuken en kwam de sproeier vast in haar masker.
Ze vond het wel grappig. Terwijl ik niet wist hoe snel ik er naar toe moest komen, stond zij dat ding doodleuk met haar hoofd op te tillen en weer te laten ploffen.
Over cool in de kop gesproken. Pfff zij meer dan ik. Hartverzakking.

Ik heb nu 3x voorop gereden buiten en ook langs de weg gereden en niets kunnen ontdekken wat ze spannend vond. Ik denk daarom dat ik alles spannender vindt, dan dat zij dat vindt en daarom heb ik me aangemeld voor een schriktraining onder het zadel :D

Naar verhaal Lorette. En slim om m apart te houden. De pony van een bekende van mij is destijds vermoord door een ander paard die ook zo agressief was. Vreselijk!

We hebben een heerlijke chill zondag. De gemeente heeft onze weg weer afgesloten om bewoners rust te gunnen van alle Duitsers die de grenscontroles ontwijken. Echt heerlijk. Ik heb gewoon een middagdutje gedaan ha ha

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 21:40

Ja jakkes, ik had er vandaag ook een te pakken op mijn been. Rotdazen.

Hier drie druppels regen gehad en dat was het. Ik heb de sproeiers ook maar aangezet. Moet bijna om de dag om de bak nog beetje bruikbaar te houden.

Ice klinkt wel als een koele kikker hoor. Heerlijk zorgeloos op pad samen. Jij mag alleen zelf ook gaan ontspannen! :-) Maar schriktraining is ook gewoon leuk om te doen...

Ik heb vandaag ook weinig gedaan. De drie pony's heb ik nu wel samen staan. In het algemeen hebben ze elkaar goed genoeg door om geen ongelukken te krijgen. De nieuwe stuurt de andere pony's nog steeds weg, maar die twee ontwijken hem voldoende om niet in de knel te komen.
Maar ik ben er wel bijna de hele dag bij geweest.

En morgen moet ik werken. Ben wel thuis, maar ik kan niet de hele dag naar de camera zitten staren.. Ik denk nu: niet meer uit elkaar halen, maar kan zo maar zijn dat ik morgen het draadje weer terug zet.

Ik krijg de bibbers van dat verhaal over de ponymoord.
Dank voor alle ideeën en suggesties. Ik ga eens kijken of ik daar iets mee kan.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 21:52

Fijn even rust Boemel.
Wat is Ice leuk, fijn zo een koele kikker.

Spannend GD.

Hier beetje regen en het is afgekoeld. Dat is fijn.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 23:31

Oeh in snap je hartverzakking met die sproeier Boemel,aar gelukkig heb je een koele kikker getroffen zo te horen. Fijn hoor! Lekker ongecompliceerd met je paard bezig zijn, het is je gegund.

Hopenlijk gaat het snel beter tussen de paarden greendragon.

Hier kort wat lichte regen gehad vanavond, daarna was het goed toeven buiten. Ik heb vandaag voor het eerst op mijn merrie gezeten *\%/*

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 06:44

Mijlpaal, wat leuk kletskoekje.

Hier 5 druppels, echt de moeite niet waard. Het zou vandaag wel flink afkoelen maar het is nog steeds best benauwd

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 08:19

Wat gaaf, Kletskoekje!

Hier ook niet meer dan 5 druppels. We hebben wel een bui nodig...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 08:39

Zeker gaaf KK. Groot paard of niet?

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 09:05

Jemig Boemel, dan schrik je je rot. Geweldig dat Ice zo cool is en met rijden zo goed gaat. Klinkt als een lot uit de loterij.

Tof KK!.

Spannend GD, maar klinkt bemoedigend dat de pony’s m uit de weg gaan.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 09:35

Afbeelding

Ice voelt als je ponytijd weer herbeleven, maar dan in formaat paard :D

Ik merk dat ik de laatste jaren echt hele vervelende dingen heb meegemaakt met paarden, waardoor ik teveel op mijn hoede ben. Nu met Ice word ik iedere dag een beetje meer ontspannen en blij <3
En dat vind ik heel fijn, want dat is en gezond voor mezelf en waar je eigenlijk een hobby voor hebt. Helemaal als het zoveel tijd en geld kost :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 10:47

Leuk hè! Dit is ook exact waarom ik het zo leuk vind met Lando

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 11:14

Paarden aan huis, de droom van elke paardeneigenaar super leuk om daar een topic over te hebben.

Ik hoop dat ik mee mag gaan kletsen!
Ik ben Romy, 38 jaar oud en sinds mijn 16de eigen paarden, nouja, pony’s eigenlijk. Eerst 10 jaar een connemara en daarna overgestapt naar mennen met enkelspan Welsh A, C en D.
Pas geleden gestopt met wedstrijden en ambities en overgegaan op mini paardjes; maar dan wel de iets grotere maat zodat ze wel voor een wagen kunnen (100-110 cm). Helaas heel veel pech gehad en twee pony’s verloren, dus mijn droom van tweespan is nog steeds niet vervuld.
Ik heb nu 5 jarige hengst Twix (Aspc X nmprs, 1.08 groot, scheiterd, gevoelig, iel, kwakkelende gezondheid)
Afbeelding
en 2 jarige hengst Bounty (aspc x Appaloosa, 98 cm, lomp, boef, druk).
Afbeelding

We wonen in een achterstandswijk in de grote stad en de pony’s lopen hier ook, midden in de stad dus.
In augustus gaat onze droom in vervulling en verhuizen we naar een half boerderijtje in de Achterhoek met een grote tuin waar de pony’s aan huis komen! We hebben geen echt weiland, dus ik maak heel graag de ‘paddock’ echt een leuke pony tuin van maken met veel bomen, struiken, paadjes, etc. Er staat een buiten kennel van 6 bij 7 meter en dat gaan ik ombouwen naar schuilstal en hooi opslag.
Ook nemen we een 27jarige Shetlander van de vorige bewoners over; omdat die daar niet meer voor kunnen zorgen. Natuurlijk is dat een merrie, maar die mag voorlopig lopen op de weitjes van de buren evt met een merrie van hun erbij zodat ze niet alleen staat.
Onze buren zijn vrienden met wie we het samen gekocht hebben, zij hebben ook pony’s, Shetlanders, en mennen ook

Ik hoop dat we niets over het hoofd zien en dat het een succes wordt !

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 11:57

Welkom Eilatan! Mooie ponies en veel geluk op jullie nieuwe stek.

Ik ben benieuwd waar in de Achterhoek. Woon zelf randje Achterhoek :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 12:06

boemel schreef:
Welkom Eilatan! Mooie ponies en veel geluk op jullie nieuwe stek.

Ik ben benieuwd waar in de Achterhoek. Woon zelf randje Achterhoek :D

Leuk!! Achterhoek vind ik echt mooi wij gaan naar Halle. Ik heb er zo’n zin in!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 12:30

Ah leuk dorp! Komt vast goed!

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 12:39

Nog geen draadje hoeven spannen *\o/*
Het gaat naar omstandigheden best goed. Ja er wordt weggestuurd, maar ik heb nog geen gekke uitspattingen gezien (playback). Eén voordeel: Alle pony's maken zo wel meer kilometers.

Welkom Eilatan! Leuk stel heb je..

Boemel, nog meer Ice-fotos! <3 Na alle zorgen heb je dit toch dubbel en dwars verdiend. Geniet er van!

Kletskoekje; Ziet er goed uit! Wat een lekker gevoel; voor de eerste keer.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 13:19

Welkom Eilatan, mooi vooruitzicht!

Klopt Boemel, ik heb haar gekocht als 176 maar denk dat ze inmiddels wel wat gegroeid is. Ik ben zelf 175 met lange benen.

Greendragon, fijn dat je nog geen draad hebt hoeven spannen. Hopenlijk komt het meer tot rust nu

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 13:34

Wij hadden hier vanochtend een serieuze hoosbui. Precies op het moment dat er een draad was geknapt die ik moest maken _O-

Ach ja, alle stof is in ieder geval lekker weg nu

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 14:01

boemel schreef:
[ Afbeelding ]

Ice voelt als je ponytijd weer herbeleven, maar dan in formaat paard :D

Ik merk dat ik de laatste jaren echt hele vervelende dingen heb meegemaakt met paarden, waardoor ik teveel op mijn hoede ben. Nu met Ice word ik iedere dag een beetje meer ontspannen en blij <3
En dat vind ik heel fijn, want dat is en gezond voor mezelf en waar je eigenlijk een hobby voor hebt. Helemaal als het zoveel tijd en geld kost :=

Dit is zo fijn!! Zo blij voor je!!
Wat een topper die Ice :j mooie foto ook.

Marjan, jouw Lando is ook al zo'n topper! Na al die ellende eindelijk weer een paard om te kunnen genieten!

Eilatan; welkom!! *\o/* heb je het perceel met vrienden gekocht of hebben je vrienden het perceel van de buren gekocht? Ik snapte dat stukje ff niet, maar wel superleuk om je vrienden zo dichtbij te hebben :D

Matheno, zal je net zien dat je op dat moment buiten staat.

Hier zou het ook gaan regenen dus gisteren had ik nog snel kunstmest gestrooid, maar helaas. Nog steeds net de sahara hier. Als de paarden voorbij rennen is het 2 minuten mistig van het stof :').

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 14:02

greendragon schreef:
Nog geen draadje hoeven spannen *\o/*
Het gaat naar omstandigheden best goed. Ja er wordt weggestuurd, maar ik heb nog geen gekke uitspattingen gezien (playback). Eén voordeel: Alle pony's maken zo wel meer kilometers.

Gelukkig! Vaak komt het uiteindelijk ook wel goed is mijn ervaring, de écht lastige zijn meestal uitzonderingen. Gelukkig de twee die ik nu heb staan zijn elkaars grootste vrienden, echte matties, super leuk

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 14:06

Dais_ schreef:
Eilatan; welkom!! *\o/* heb je het perceel met vrienden gekocht of hebben je vrienden het perceel van de buren gekocht? Ik snapte dat stukje ff niet, maar wel superleuk om je vrienden zo dichtbij te hebben :D
Hier zou het ook gaan regenen dus gisteren had ik nog snel kunstmest gestrooid, maar helaas. Nog steeds net de sahara hier. Als de paarden voorbij rennen is het 2 minuten mistig van het stof :').

Oh die stof verschrikkelijk hè!! Kom maar op met die regen. De klei hier is ook mega stoffig.

We hebben met vrienden één boerderij gekocht en deze is gesplitst in twee woningen, en het perceel hebben wij ook gesplitst bij kadaster nu maar moet fysiek nog wel echt apart worden. Dus super leuk om zo met vrienden met dezelfde hobby dit te kunnen doen! Uiteindelijk wordt het gewoon een soort tweeonderéénkap met echt aparte tuinen en oprit; maar ik hoop dat we nog lang zo buren kunnen zijn en lekker samen mennen

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 14:11

Heel tof zeg!!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 15:36

Eilatan schreef:
Paarden aan huis, de droom van elke paardeneigenaar super leuk om daar een topic over te hebben.

Ik hoop dat ik mee mag gaan kletsen!
Ik ben Romy, 38 jaar oud en sinds mijn 16de eigen paarden, nouja, pony’s eigenlijk. Eerst 10 jaar een connemara en daarna overgestapt naar mennen met enkelspan Welsh A, C en D.
Pas geleden gestopt met wedstrijden en ambities en overgegaan op mini paardjes; maar dan wel de iets grotere maat zodat ze wel voor een wagen kunnen (100-110 cm). Helaas heel veel pech gehad en twee pony’s verloren, dus mijn droom van tweespan is nog steeds niet vervuld.
Ik heb nu 5 jarige hengst Twix (Aspc X nmprs, 1.08 groot, scheiterd, gevoelig, iel, kwakkelende gezondheid)
[ Afbeelding ]
en 2 jarige hengst Bounty (aspc x Appaloosa, 98 cm, lomp, boef, druk).
[ Afbeelding ]

We wonen in een achterstandswijk in de grote stad en de pony’s lopen hier ook, midden in de stad dus.
In augustus gaat onze droom in vervulling en verhuizen we naar een half boerderijtje in de Achterhoek met een grote tuin waar de pony’s aan huis komen! We hebben geen echt weiland, dus ik maak heel graag de ‘paddock’ echt een leuke pony tuin van maken met veel bomen, struiken, paadjes, etc. Er staat een buiten kennel van 6 bij 7 meter en dat gaan ik ombouwen naar schuilstal en hooi opslag.
Ook nemen we een 27jarige Shetlander van de vorige bewoners over; omdat die daar niet meer voor kunnen zorgen. Natuurlijk is dat een merrie, maar die mag voorlopig lopen op de weitjes van de buren evt met een merrie van hun erbij zodat ze niet alleen staat.
Onze buren zijn vrienden met wie we het samen gekocht hebben, zij hebben ook pony’s, Shetlanders, en mennen ook

Ik hoop dat we niets over het hoofd zien en dat het een succes wordt !

Hahahaha wij denken hetzelfde. Mijn paarden heten ook Twix en Bounty.

Fijn om te lezen dat zoveel mensen in dit topic hun plezier in de paarden weer terug vinden.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 17:34

Welkom Eliatan! Leuke paardjes heb je!!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 17:43

Welkom Eilatan, leuke pony’s! Halle is tof, ben er met vakanties geweest, mooie omgeving.

Fijn nieuws GD!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 18:25

Ik lees al een tijdje mee, maar meld me nu ook. Wij zijn 2 weken geleden naar Noord Frankrijk verhuist.
Ik kom uit de Randstad en heb altijd mijn pony's in pension gehad. Maar zoals velen hier ook altijd de droom gehad om ze aan huis te hebben.
Mijn man en ik hadden het er al een aantal jaar over om naar Frankrijk te verhuizen. En afgelopen jaar de knoop doorgehakt om daadwerkelijk te gaan.

We wonen nu op een boerderij net over de grens met België. Niet te ver weg van Nederland, omdat mijn man hier nog een eigen bedrijf heeft en dus regelmatig terug moet.

Onze 2 shetlanders zijn uiteraard mee verhuist. En in februari hebben we een draver merrie erbij gekocht. Het is de bedoeling dat ik met haar ga rijden tzt. Maar ik ben helaas te zwaar, dus ik moet eerst afvallen.

En dan hebben we ook nog een wat oudere pony gekocht, waar de kinderen ook mee kunnen tutten (onze shetten zijn geen kinderpony 's.

Dit is Jente, onze 4 jarige shetlander merrie
Afbeelding

Lyn, onze 5 jarige shetlander merrie
Afbeelding

Stella, onze 8 jarige Franse draver merrie (of 9 jaar, weet ik niet zeker eigenlijk).
Afbeelding

En Tess, van 18, wordt woensdag gebracht.
Afbeelding