Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 08:45

Wij hebben hier ook bielzen in de omheining. Ik kan wel even een foto maken van de constructie hier.

Ook dit jaar weer een weekendje afgesproken en met malibu uit logeren geweest.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een geweldig weekend moet uiteraard worden afgesloten met de mcdrive♡

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:19

Haha! Die MacDrive doet t m!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:20

Lynn_Nikita schreef:
AbbyBlues schreef:
Van Lynn_Nikita haar super gave Spaans tuig en teugels te leen voor de fotoshoot *\o/* (hoofdstel was echt te klein :+ )
Dank je wel lieverd. _/-\o_ Moet alles nog even passen en meten, maar ik weet zeker dat ik dit zo kan aanpassen dat het in ieder geval mooi op de foto komt te staan. +:)+

Portugees :o
kleine moeite om het even uit te lenen. Ik hoop dat het passend te krijgen is, teugels in elk geval, en ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat

oops :+

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:23

Hmmmm....net m'n paardendekens weggebracht om te laten wassen regent het de hele dag...heb geen deken meer liggen maar twijfel ook of ze er wel een op moeten. Het is nog 16 graden (en dat blijft het de komende weken ook nog) en ben altijd vrij nuchter geweest qua dekens. Onze paarden hebben het niet snel koud, eerder te warm onder een deken....wat doen jullie nu? Dekens al op? Ze staan overigens s nachts binnen en hebben de hele dag onbeperkt hooi te eten....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:29

Ik heb hier wel een koukleum en heb staan twijfelen. Maar gisteravond was t nog best warm. In de wind is het inderdaad fris, maar hij staat in de schuilstal droog en uit de wind. Dus ik laat m nog even bloot. Even kijken wat t vannacht doet, anders mss toch. Maar zo lang mogelijk niet. Ze hadden gisteren nog een vliegendeken op....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:30

Hier staat Diva lekker onder 100 gram, het arme beest smelt dan ook in de regen en onder 0 gram staat ze koud :') :')

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:33

Mijn IJslander staat bloot, maar mijn warmbloed heeft een regendeken op, wel ongevoerd. Ik heb straks les met hem en geen zin in een drijfnat paard. Hij heeft hem vannacht ook gewoon. Gisteren heeft hij overdag zonder deken gestaan (vliegen of regen).
Het is hier bovenop het plateau aan de koude kant met alle wind. Vannacht is ook de cv aangesprongen hier in huis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:42

Hoe gaat het met Beau Fabster?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:49

Hier de een met deken en de ander zonder. Degene met neemt slecht hooi op dus wil vooral niet dat ze de energie opmaakt aan warm blijven. Ze wordt al schraal. Sinds gisteren zelf begonnen met bijvoeren van slobber zodat ze wat reserves kan gaan opbouwen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:55

MiniMeLona schreef:
Hoe gaat het met Beau Fabster?

Vanmorgen de DA weer geweest om het verband te wisselen en het ziet er mooi uit. Nu dinsdag over een week weer wisselen. Als alles nog goed is, stoppen we met de AB. Met die nattigheid is het wel spannend. Maar goed, we zien wel. Ik doe alles wat ik kan.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:02

Mijn merrie heeft sinds gisteravond een regendeken (0 gram) op. Ze is 22, moet flink eten om warm te blijven en is zo'n muts die niet vaak in de schuilstal gaat staan (ook al is er voor elke pony een stal beschikbaar, trien staat buiten op het stoepje :roll: ). We zijn bezig om een 5e stal voor haar vrij te maken; zij en de Shet kunnen daar in (onder een draad door waar de andere twee niet onder door kunnen). Ik wil daar extra lekker (fijner) hooi voeren, zodat ze sneller geneigd is binnen te gaan staan.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:15

Fabster fijn dat het met Beau oke gaat. Hopelijk blijft het ook mooi met al dat natte weer dat ze voorspellen...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:44

Hier ook de regendekens weer tevoorschijn gehaald.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:45

Wauw wat een gave foto's. Compleet met de Mac erbij!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:05

Ik ben blij dat de regen aangezien er gisteren is ingezaaid. Voor het rijden even wat minder zeker met die wind erbij
morgen naar schiphol er komt een pleegpup tijdelijk bij ons wonen, ben erg benieuwd

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:36

Ha, ik spot ons ook nog op één van die foto's, leuk! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:14

Azmay schreef:
Hier staat Diva lekker onder 100 gram, het arme beest smelt dan ook in de regen en onder 0 gram staat ze koud :') :')

Mijn Diva staat komende nacht ook onder 100 gram, zal het aan de naam liggen??? := .

Verder heeft mijn ruin van 21 ook een ongevoerde regendeken op en mijn pony staat nog lekker puur natuur.....

Ze staan bij mij nog wel op het grote land van 1 hectare, maar met zoveel regen krijgen ze voor de nacht ook nog een flinke portie hooi.

Fijn fabster dat het met Beau goed lijkt te gaan. Houden zo +:)+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:40

[***] schreef:
Azmay schreef:

Mijn Diva staat komende nacht ook onder 100 gram, zal het aan de naam liggen??? := .

Verder heeft mijn ruin van 21 ook een ongevoerde regendeken op en mijn pony staat nog lekker puur natuur.....

Ze staan bij mij nog wel op het grote land van 1 hectare, maar met zoveel regen krijgen ze voor de nacht ook nog een flinke portie hooi.

Fijn fabster dat het met Beau goed lijkt te gaan. Houden zo +:)+

Mijn Diva staat nu onder 200 gram, 100 is koud :brr:
Kim staat bloot, die mag haar reserves eerst opmaken ~~}>

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:44

Hier ook eentje van regendeken naar fleece gevoerd.
Meer hooi gevoerd.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:47

Die van mij trof ik vanochtend beide klammig onder hun splinternieuwe regendekens aan... Morgen terug naar EJ met die dekens dus. Nu lekker onder hun oude dekentjes en kurkdroog. Niks te warm, niks te koud ook. Gaat wel flink wat hooi en stro in, dat wel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:10

zetten jullie ze eronder omdat er geen schuilplek is, of om de wintervacht kort te houden of hebben hun het echt koud?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:12

Lynn_Nikita schreef:
zetten jullie ze eronder omdat er geen schuilplek is, of om de wintervacht kort te houden of hebben hun het echt koud?

Ik heb een koukleum helaas, van mij mag het een teddybeer zijn en ze hebben een stalletje (niet dat ze er in gaat staan als het hooi op is)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:15

Mijn merrie heeft dit jaar voor het eerst in euhhh 11 jaar een regendeken op nu. Ze valt snel af ondanks onbeperkt hooi (dat zou voor haar dus wat rijker kunnen zijn en daar gaan we ook voor zorgen) en had het eerder deze zomer koud na een flinke nacht regen (temperatuur was toen ook vrij laag). En ze gaat dus niet altijd binnen staan, ondanks dat er voldoende plekken zijn. Vandaag stond ze overigens wel lekker binnen.
Ze maakt een goeie wintervacht aan (en dat mag ook, graag zelfs), dus grote kans dat ze straks weer zonder deken kan.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:18

Die van mij hebben een schuilstal en kunnen ook nog onder de bomen schuilen. Fernando is in de groei en geen dikkerd van zichzelf, dus ik wil niet dat hij energie hoeft te steken in warm blijven. Zanzi is gewoon een beetje een dommie, die staat liever niet binnen en laat zichzelf dus helemaal verkleumen met dit weer. Dan tref ik hem rillend met een volledig verkrampte rug aan. Bovendien wil ik hem niet te dik in de vacht hebben, dus een beetje op tijd met dekens beginnen is wel nodig. Afgelopen jaren is hij steeds geschoren, maar toen stond hij nog op stal met een paar uurtjes paddock. Dit jaar voor het eerst dag en nacht buiten in de winter, dus ik kijk het even aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:55

Lynn_Nikita schreef:

Ik zet ze onder een dek omdat ik op het land geen schuilplek heb. Ze kunnen wel wat luw gaan staan, maar worden zeiknat. Normaal gesproken doe ik ze geen deken op bij regen hoor, maar als het een hele dag regent zoals vandaag en er voor vannacht ook nog flink wat regen wordt verwacht dan doe ik ze lekker een dek op.