Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:00

kristelhans schreef:
Nou ik heb ze in de winkel in maat 38 en 39 gezien dus je kunt even bellen morgen. Niet alles staat online en ze hebben dus veel kinderspul dus misschien ook wel laarzen, ze kopen veel restpartijen op en er ligt iedere week wel wat anders!

Ze konden ze bestellen in mt 39! *\o/* Ik ben blij!
Tnx voor de tip!

kristelhans

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:13

Oh wat fijn Fabster!

En ik ben zoooo blij met het zadel! Singel paste en ik heb een half uurtje in de bak gestapt. Paard kan/wil opeens weer buigen en is veel relaxter. Jeehj! En ik voelde me the man met de outfit. Zal even een foto uploaden zo. :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:14

Net de buitenboel maar gedaan, het is er een ramp. Dat gaat 'leuk' worden als het vannacht gaat vriezen ;(
Overigens schijnt nu de zon dus hopelijk droogt het heel snel op c.q. zakt de grond in, maar gezien de ervaring van de laatste weken kon dat wel eens tegen vallen.

Overigens zijn de tenen nu kouder dan de handen, dus dat is wel weer gunstig (voor de handen althans :D )

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:16

Hier vanmorgen stralend weer maar inmiddels bewolkt en af en toe dreigt er een bui maar tot nu toe waaien ze over.
Wel erg koud met gure wind.

Heb de stallen schoon, afdak schoon, rijbak gesleept en de grote waterbak gevuld.

Voor het slepen
Afbeelding

na het slepen
Afbeelding

nog geen idee of dit nu zoveel gaat schelen

en een brutale Tika
Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:16

Volgens mijn app gaat het 's nachts maar -4 vriezen en dan overdag weer rond de 4/6 graden dus ideaal om alles te laten drogen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:19

@spatter: ziet er zo mooi uit, maar als ze er op gaan lopen worden het weer poeltjes en met vorst is juist dat een probleem.
Eén nacht -4 kan het wel hebben, maar als je dat meerdere nachten achter elkaar hebt dan dooit de ondergrond niet meer en krijg je dus een maanlandschap.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:20

En wat foto's voor de liefhebbers. Kun je meteen zien hoe onze bak/paddock is. Wel nat maar geen wegzakblubber.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:22

Als het een beetje gaat vriezen, vriest het mooi droog en verder moeten ze maar rustig lopen.
Ze zijn wel wat gewend.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:22

Aahh Tika! <3

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:24

Wat een prachtige fjord!
En mooi zadel, dat zal lekker zitten en ook lekker warm :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:24

Ziet er netjes uit. Singel is iets aan de korte kant, hij kan nu maar 1x 'rond', maar meer hoeft ook niet. De achterkant lijkt iets omhoog te komen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:26

Hier nog de mule fjord!
Afbeelding

Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:27

Ik zag het op de foto idd, in het echt niet echt gezien, heb er nog een fork bij, zal eens kijken of dat anders is. Het zit idd heerlijk! Voor onze oudewijvenritjes uiterst geschikt! :) Deze singel is 60 cm, is een cheapass ding om even te testen, wil een wat luxere variant dus nu weet ik iets beter wat voor maat.. 80 zou wel kunnen? En dan 2 keer rond aan de aansingel kant bedoel je? Nu zit ie maar 1 keer inderdaad, is allemaal nieuw voor mij hahah, even wennen!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:27

Inderdaad wat korte singel en persoonlijk heb ik het liefste een FRA singel, die zijn iets elastisch.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:28

spatter schreef:
Wat een prachtige fjord!
En mooi zadel, dat zal lekker zitten en ook lekker warm :j

Dank! Dat is mijn opknappertje! <3

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:28

Ik heb het liefste een singel bijna helemaal dus 90 zou bij jou ook nog kunnen, tenzij je verwacht dat hij veel gaat afvallen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:29

spatter schreef:
Inderdaad wat korte singel en persoonlijk heb ik het liefste een FRA singel, die zijn iets elastisch.

Elastisch is geen succes hier. :') Madam is tonnetje rond van boven en onder en heeft nul schoft en ik heb 2 elastische singels geprobeerd maar dat vond ik niks. :') Anatomisch vind Viool echt niks, die hapt dan met aansingelen (de laptop maakt er aanslingeren van) :') En zo'n simpele neopreen werkt super. Ik wil iets met zacht spul alleen ben ik bang dat dat zo glad is.. :')

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:30

Oh die mule fjord...lelijk! Net een mislukte fjord. Nee daar heb ik dan niks mee. Doe mij tika maar!

kristelhans

Nee ze is goed zo, ze was broodmager toen we haar kregen, nu slank en gespierd... :j Misschien even iets van Shirley lenen om te kijken wat het verschil is!

kristelhans

karev schreef:
Oh die mule fjord...lelijk! Net een mislukte fjord. Nee daar heb ik dan niks mee. Doe mij tika maar!

Ik durfde het niet te zeggen hahaha!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:31

Ik vind het een fjord met grote oren en nog moeilijker karakter :D

Maar Tika is inderdaad een stuk sjieker.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:39

O jongens, die muilen! <3 . Mijn dochter vindt ze ook fantastisch!

Is dat een barefoot, Kristelhans? Vroeger veel mee gereden, maar mijn oude fjord vond t niks. Op mijn merrie ga ik het niet eens proberen. Veel te breed voor mij. Maar ze hebben wel prachtige zadels.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:46

Ja, dit is de Arizona Nut, zo'n gepimpte, luxe versie met stugger leer en sierwerk, vond ik net mooier. Mijn ruin heb ik ook tijdje met BF gereden toen ie een mega groeispurt had, ik vond het heerlijk, hij kreeg plekken.. maar dat was zonder VPS. Dit is een zadel voor erbij zeg maar.. beide paarden hebben een goed boomzadel maar ik wilde dit al zo lang en kwam een super aanbieding tegen.. dus lekker voor mezelf gekocht, mag ook wel eens he. En het leuke is dat de merrie er dus super relaxed onder loopt terwijl we laatste tijd was issues hadden met elkaar dus mijn dag kan niet meer stuk!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:51

Anke heb jij een foto van de omgbouwde containerstal? Toffe Tinker heb je trouwens, goed gebouwd :)

Dat ziet er in ieder geval droger uit spatter. De mule fjord is tof!

Heerlijk kristelhans! Ik heb de simpele versie van dat zadel, zit heerlijk! Mag ik vragen naar jouw bit? Waarom je die gekozen hebt en hoe hij werkt. Ik heb hier zo'n zelfde liggen, gekregen, weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Ik ben ook fan van de FRA singel erbij :D Die is voor jouw fjord denk ik prima geschikt hoor, hier gebruik ik hem juist voor de ronde schoftloze Tinker, alles glijdt altijd wel iets opzij bij hem met opstappen, maar deze singel of een neopreen zonder elastiek merk ik geen verschil in, terwijl ik wel merk dat hij vriendelijker is met aansingelen (het paard dan he). Als je de singel vast hebt krijg je er ook niet veel rek in, het is echt minimaal. Net genoeg voor het comfort van het paard maar te weinig voor een extra beweeglijk zadel.

Hier is alles wit, behalve de paarden :x
Afbeelding

Willen voor mij duimen vanmiddag? Al wil ik nog niet openbaar neerzetten waarvoor :o

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:57

caily duim duim duim