Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:
granu schreef:Citaat:
Ik weet niet of u van Be of NL bent, maar voor zij die in Belgie wonen wil ik er gewoon op wijzen wat op deze site staat.
Houtkorrels, niet gecertificeerd , worden blijkbaar in Be aanzien als afval, en heeft dus volgens mij gevolgen voor het storten nadien.
Ik zou me er toch van vergewissen of ik ze kan uitstrooien als mest, of nagaan of ik de mest via het containerpark dien af te voeren.
Of de pellets al of niet bewust niet gecertificeerd zijn doet er niets toe
[/quote]Citaat:Al iets wijzer?
diana1 schreef:Citaat:5/5.Granu, heb navraag gedaan bij de bevoegde diensten, ik meld me zodra het antwoord er is, normaal binnen de 10 werkdagen
Al iets wijzer?
granu schreef:Houtkorrelmest is absoluut geen probleem, in de gehele EU niet.Citaat:
Citaat:Ten eerste zei ik al dat ik geen afgekeurde brandstofpellets gebruik, het strooisel wat ik gebruik is gemaakt om als strooisel te dienen, niets afgekeurd dus.
Ten tweede zitten er in het strooisel geen toevoegmiddelen.
Ten derde gaat het antwoord van de zg bevoegde instantie helemaal niet over mest of mestwetgeving; men heeft het alleen maar over afgekeurde brandstofpellets die evt. toevoegmiddelen bevatten waardoor ze nader bekeken moeten worden of deze geschikt zijn voor mest. en zoals ik al zei, ik heb het niet over afgekeurde zooi maar pellets die gemaakt zijn voor een specifiek doel.
russel schreef:Granu, volgens jouw zijn ze dus hetzelfde kwa bestanddelen? Waarom kosten de energiekorrels dan 3 euro per zak en de stalkorrels 6 euro?
russel schreef:Maar er zal dan toch wel kwaliteitsverschil zijnn, neem ik aan, want dat is ook bij strokorrels zo. Die kan je ook voor 3 euro per zak kopen en voor 6 euro per zak..