Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Matheno schreef:5 weken is nog erg kort. Hier staan ze ook nog apart omdat mijn schimmel zo vreselijk autistisch is. Ik trek hier zelf zo'n 6 maanden voor uit. Beter wat langer naast elkaar met draad ertussen dan een verstoorde kudde wat jaren aan kan slepen.
Charaz schreef:@ Greendragon, ik zou ze voorlopig nog even met een draadje laten staan. Mijn merrie's staan ook (nog) niet samen. Ik merk nu wel dat ze met een draad er tussen meer aan elkaar gehecht aan het raken zijn. Ik Dat heeft bij sommige echt wel tijd nodig.
Karin_deB schreef:@greendragon, zou het kunnen dat de ruin lelijk doet uit onzekerheid? Misschien omdat hij nog apart staat, het gevoel zich op voorhand te moeten verdedigen ofzo?
Het heeft bij mij iig een jaar geduurd voordat er weer rust in de kudde was nadat de ruin erbij kwam.
greendragon schreef:Matheno schreef:5 weken is nog erg kort. Hier staan ze ook nog apart omdat mijn schimmel zo vreselijk autistisch is. Ik trek hier zelf zo'n 6 maanden voor uit. Beter wat langer naast elkaar met draad ertussen dan een verstoorde kudde wat jaren aan kan slepen.
5 weken lijkt inderdaad kort, maar als je er midden in zit, ervaar ik het als een eeuwigheid.![]()
Mijn vorige kudde uitbreidingen waren steeds binnen een paar dagen gefixed. Dan niet per se vrienden, maar wel een acceptatie en elkaar beleefd benaderen.
Wat bedoel je met 'autistisch'. Wat doet jouw schimmel en hoe is jouw aanpak?