Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Lynn_Nikita schreef:Het waterbindende vermogen bij husks is vele malen groter
MarjanB schreef:Jeetje zeg dat je zo lang moet wachten!
Ik heb een paar jaar geleden bij een pensionstal gestaan waarbij de pension eigenaar perongelijk een schep bietenpulp droog heeft gevoerd. Zal de details besparen maar dat paard is voor m’n ogen dood gegaan en heb dr echt last van gehad.
DubbelFun schreef:Lynn_Nikita schreef:Het waterbindende vermogen bij husks is vele malen groter
Waarbij ik me afvraag of dat nodig is. De bedoeling is dat het het zand uit de darmen 'schept', vasthoud en afvoert.
Vasthouden zal het met die 'lijm'constructie wel doen, maar 'schept' het ook net zo makkelijk op als de 'schuitjes' doen ??
Hilary schreef:Psyllium bij mensen kan twee kanten op gebruikt worden: zowel bij verstopping (dan heeft het een laxerend effect) als bij diarree (dan heeft het een bindend effect). Ik heb gewerkt bij de MDL in een ziekenhuis, deze vraag kwam aan de telefoon nog wel eens voorbij. Dan waren mensen er van overtuigd dat de dokter de verkeerde medicatie had voorgeschreven, want…
MarjanB schreef:Gelukkig flubberboot! Arme Tet, doe dr een knuffel van me
horsii schreef:Lynn Nikita, welke husk geef jij dan en hoeveel.
MarjanB schreef:100 gram is wel echt weinig.. ze kunnen 40 kilo zand in hun darmen hebben, dan is 100 gram echt niks. Ik houd me maar gewoon aan het protocol van de lingehoeve1 keer zandkoliek is voor mij genoeg