Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 15:08

Hmm dan moet ik wel voor een ander net gaan ben ik bang. Ze trekken over gaten in. Maar het stukje spanbanden snap ik niet. Rijg je een spanband door het net aan de onderkant of gaan ze er overheen?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:34

Ik rijg het door het net en dan om de onderkant van de baal straktrekken :j daar blijft het hooi het langste stevig genoeg en hoef je niet steeds opnieuw aan te spannen :j

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 16:00

Top daar kan ik wat mee. Maar eens zoeken naar net.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:58

Hier ook alles nat. We zitten op zandgrond en normaal is alles kurkdroog, ook na een regenbui, maar grond lijkt iets dicht te zitten. Had wel al een geul gegraven vd week dat water van het pleintje weg kan lopen. Is niet optimaal bestraat....

Ondanks 24/7 buiten zonder dekens zijn die van ons meestal wel schoon en netjes. Nu met regen, kunnen ze ook echt wel in de stallen gaan staan. Maar neeeeeeeee, ze stonden echt; kijk baasje, fijn dat we kunnen schuilen, maar weet je wat veel leuker is? Je nat laten regenen en dan 10x in zand rollen, want dan blijft het zo lekker plakken. En dan is vooral mn hele knappe merrie van 25 echt een varken.......

Over haar gesproken. Ik wilde rondje buiten doen, maar ze zijn aan de weg bezig. Dus haar met shet in bak gedaan. Die hebben zelfde tempo en idee over spelen. Mevrouw was zo gek als een deur, dus ik heb mn ogen maar dicht gehouden. Shet liet haar ook maar gaan. Daarna wat balkjes werk gedaan. Ze had dus nog geen gekte uurtje gehad blijkbaar.

Daarna de 2 kerels......Mn ene ruin heeft blessures en had even terug een dip. ( echt bijna laten agan, maar dat was niet de 1e keer ) en de andere is iets stijf. Ik denk, laat ik hun wat gecontroleerd rustig stappen. Ja, ik kan zoveel denken, maar die vlieger ging niet op. Mn NF moest ook even gek doen. En wat kunnen 2 kerels samen toch klieren....

Moeten dus ook de bak slepen, want alles wat ze ooit konden, is weer flink getraind aan stops.

Als we ze aan huis hebben, wil ik sowieso een veranda en hele dag naar hun maffe gedrag kijken ipv naar de tv ofzo ( vind ik toch al niet veel aan )
Je blijft je verbazen, hoe lang je zo ook al kent.

Heb wel een beetje pech. Maakte gister nieuwe zak pulp brok open en zag meteen dat het een andere kleur was. Bij de oude gegooid en niks gezien. Vandaag laten weken, maar zwelde niet op. Ik ben dus bang dat het geen pulpbrok is. Ze maken daar ook eigen merk basisbrok en dergelijke, maar die ken ik niet, dus geen idee hoe die eruit ziet.
Had alelen geen auto gister en vandaag, dus ga niet zo een stuk fietsen met die zware zak.

Jullie zijn wel hard gegaan, 2 pagina's vol....

Azmay, hopelijk heb je snel antwoord. Als je gewend bent 's avonds te rijden, is geen verlichting wel lastig. Misschien kan ze een eenvoudige lamp neerzetten?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:17

Met een lekke deken: neem een grote bak (opslagbak oid), leg de deken eroverheen en gooi water op het deel dat over de bak hangt. Maak een foto. Wacht 10 minuten, maak een foto, enz enz. Zo hebben wij het vorig jaar ook gedaan toen agradi niet wilde geloven dat onze Rhino wugs lek waren. Die waren verkeerd om geïmpregneerd ofzo, heel gek. Uiteindelijk contact met Horseware moeten opnemen om ons gelijk te halen. Als het even kan, bestel ik dus bik agradi geen dekens meer (Horseware geeft garantie op lekkage, dus agradi moet niet zeiken en die dekens gewoon terugnemen).

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:24

Hmm ik heb ook een Nika 1680D.
Melle heeft m nu op ondat hij toch weer iets stond te rillen.
Hopelijk is deze wel waterdicht. Heeft hem 1 keer op gehad

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:30

Ik heb al jarenlang alleen maar Nika dekens, allemaal waterdicht, ik denk dat je net pech hebt met misschien een productiefoutje of zo, is het helemaal nat of ingeregend?
Ik heb net een borstverbreder gekocht nu mijn amigo deken niet binnen is. Het stormde ontzettend en was al donker toen ik hem bevestigde dus kon niet zien of de deken nu beter lag of niet. Morgen in daglicht eens bekijken en dan eens vergelijken met de amigo en liners qua pasvorm, die zouden morgen ook binnen moeten komen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:40

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb al jarenlang alleen maar Nika dekens, allemaal waterdicht, ik denk dat je net pech hebt met misschien een productiefoutje of zo, is het helemaal nat of ingeregend?
Ik heb net een borstverbreder gekocht nu mijn amigo deken niet binnen is. Het stormde ontzettend en was al donker toen ik hem bevestigde dus kon niet zien of de deken nu beter lag of niet. Morgen in daglicht eens bekijken en dan eens vergelijken met de amigo en liners qua pasvorm, die zouden morgen ook binnen moeten komen

Helemaal nat, niet eens bij de naden maar ook midden op de rug. Mijn vorige Nikas waren super.

Amigo is voor diva krap op de borst bij haar lengte al heb ik de grotere ook gewoon niet geprobeerd. Zou het liefst rambo hebben maar krijg elke keer een hartritmestoornis als ik de prijzen bekijk :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 01:29

Wel apart. Ik heb ook veel NIKA dekens gehad. En heb ze wel bewaard, maar ze waren ook goed waterdicht.
Ik deed ze wel zelf even in sprayen elk jaar.

Maar wat raar en jammer dat ze zo reageren, dat vind ik een tegenvaller. Volgens mij lopen die dekens best goed en als je achter je product staat, moet je hem gewoon terugnemen en een nieuwe sturen zonder gedoe.

Voor de quarters hadden we wel altijd 1 of 2 maten groter. Ze zijn ongeveer 1.48m/1.50m en dragen wel 185/195.

Van NIKA nog wel de vliegendekens. Dit jaar 3 nieuwe. Ze zijn wel verandert vergeleken bij de oude.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 03:42

Ik heb de bucas big neck voor mijn brede Tinkers. Super fijne dekens zijn dat! Qua prijs vallen ze ook mee, als je een beetje slim inkoopt heb je ze vaak wel onder de €100.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 06:43

Hier alleen de rijpaarden onder dekens, heb geen zin on steeds de plakken modder eraf te moeten borstelen... en Jake word sowieso geschoren, Mia weet ik nog niet. Lijkt alsof ze een hele bescheiden wintervacht heeft. Ik zet ze na het rijden ook altijd onder een zweetdekentje. Moet alleen wel een keer een nieuwe aanschaffen, mijn wollen halsdeken is ondertussen 20 jaar oud en vol gaten, en de fleecedeken zonder hals heeft een kapotte voorsluiting. En sinds gisteravond ook een gat, dankjewel Jake...

Vandaag hier de zadelpasser geweest en ze heeft mijn zadel meegenomen om opnieuw op te vullen. Was al heeeel lang niet gebeurd. Hoe vaak laten jullie je zadels controleren?

Zij doet ook paarden massage en PEMF, zit te denken om dat ook eens te proberen voor Jake. Hij gaat wel 1 a 2 keer per jaar naar de chiro, maar ben benieuwd naar de resultaten van een massage... doen er meer mensen dit, en werkt het? Hoe vaak moet zoiets gedaan worden?

Oh en Nordic is dus verkocht... aan de ene kant erg jammer want hij is zooo leuk! Maar aan de andere kant kunnen we ook niet alles houden, en krijgt hij een heul erg goed plekje. Hij zal in Maart of April die kant op vliegen.
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:49

Azmay schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Helemaal nat, niet eens bij de naden maar ook midden op de rug. Mijn vorige Nikas waren super.

Amigo is voor diva krap op de borst bij haar lengte al heb ik de grotere ook gewoon niet geprobeerd. Zou het liefst rambo hebben maar krijg elke keer een hartritmestoornis als ik de prijzen bekijk :+

De normale amigo of de xl versie?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:50

superpony schreef:
Wel apart. Ik heb ook veel NIKA dekens gehad. En heb ze wel bewaard, maar ze waren ook goed waterdicht.

Maar wat raar en jammer dat ze zo reageren, dat vind ik een tegenvaller. Volgens mij lopen die dekens best goed en als je achter je product staat, moet je hem gewoon terugnemen en een nieuwe sturen zonder gedoe.

Voor de quarters hadden we wel altijd 1 of 2 maten groter. Ze zijn ongeveer 1.48m/1.50m en dragen wel 185/195.

Van NIKA nog wel de vliegendekens. Dit jaar 3 nieuwe. Ze zijn wel verandert vergeleken bij de oude.

Hun Vliegendekens zitten bij de mijne totaal anders hele andere pas vorm. Ligt hier belabberd

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:58

Libera, zadel normaal 1 x per jaar controle al moet ik eigenlijk weer een afspraak maken. De verkoper woont te ver weg maakte een uitzondering bij verkoop nieuw zadel maar onderhoud moet ik een ander voor zoeken. Azmay wie heb jij? Voorheen een vrouw die eerst heel goed werk leverde maar erna bij een pensionklant een belabberd niet passend adel heeft verkocht en erna ook die van mij verbreed waardoor die ging klapperen.

Osteopaat laat ik ook 1 x per jaar / 2 jaar komen. Ook die moet ik weer laten komen.

Waar is je paard naartoe verkocht, waren 2 geintresseerden toch?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:54

Lynn_Nikita schreef:
Libera, zadel normaal 1 x per jaar controle al moet ik eigenlijk weer een afspraak maken. De verkoper woont te ver weg maakte een uitzondering bij verkoop nieuw zadel maar onderhoud moet ik een ander voor zoeken. Azmay wie heb jij? Voorheen een vrouw die eerst heel goed werk leverde maar erna bij een pensionklant een belabberd niet passend adel heeft verkocht en erna ook die van mij verbreed waardoor die ging klapperen.

Osteopaat laat ik ook 1 x per jaar / 2 jaar komen. Ook die moet ik weer laten komen.

Waar is je paard naartoe verkocht, waren 2 geintresseerden toch?

Ik heb een Bob marshall, paarden zijn zo veranderlijk dat ik geen boom in mijn zadel wil en het rijd heerlijk :Y)
Geen zadelmaker dus, ook nog geen dierenarts trouwens..

Heb een gewone amigo deken, maar wel een borstverbreder nodig. Is zo'n vliegendeken met waterdichte rug.

Nieuwe baasjes van Kim wonen tegen Gelderland aan geloof ik. Super leuk gezinnetje.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:21

Wat heb je met de kopers afgesproken? Dat gewoon hier ergens op een kliniek gekeurd wordt met hun erbij?

Ik heb de nu amigo XL besteld, ben benieuwd, ook met borstverbreder ligt het niet optimaal

Afbeelding
zwarte wat je ziet is borstbeschermer

Afbeelding

de 185, qua lengte nog goed maar ligt niet lekker. Zal het door de halve hals en de breedte komen? Dat een 195 zonder hals bv wel past van dit merk?
Erg fotogeniek was hij trouwens niet vandaag

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:41

Misschien ook handig voor jullie :j

Edit even een betere afbeelding, die vorige was niet te lezen
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:00

Lynn_Nikita schreef:
superpony schreef:

Hun Vliegendekens zitten bij de mijne totaal anders hele andere pas vorm. Ligt hier belabberd

De nieuwe of oude?

Ik had oude van NIKA en die lagen wel oke, vond ze alleen wat zwaar.

Had dit jaar 3 nieuwe gekocht en het is heel ander materiaal, afwerking is wat minder en ook de pasvorm is anders. Mijn merrie had dr schoft open, dus ga daar nog eens over nadenken volgend jaar. Had het nu zelf aangepast.

Djoena, zag hem voorbij komen, maar snap niet hoe ze dat zien? Onze paarden lopen 24/7 samen, dus kan echt niet per paard regelen wat ze eten. Dat lijkt me op meer plekken zo.
Ik zorg dat er altijd is, maar ze hebben weidehooi en graszaad hooi, dus ene gaat sneller op dan andere. Als er niks ligt, beginnen ze aan de bosjes van de eigenaren van de plek, dus ik wil ook liever dat er altijd wat beschikbaar is.
Ik vul niet altijd alle bakken, dus dwing ze wel te lopen en wat moeite te doen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:14

Lynn_Nikita schreef:
Wat heb je met de kopers afgesproken? Dat gewoon hier ergens op een kliniek gekeurd wordt met hun erbij?

Ik heb de nu amigo XL besteld, ben benieuwd, ook met borstverbreder ligt het niet optimaal

[ [url=m/2hzdlT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MEAHos.jpg]Afbeelding[/url] ]

de 185, qua lengte nog goed maar ligt niet lekker. Zal het door de halve hals en de breedte komen? Dat een 195 zonder hals bv wel past van dit merk?

Ze willen bij mij thuis keuren. Anders was het bij hun thuis.

Vind hem te lang achter en te krap voor. Heb voor diva zelf een "v sluiting" gemaakt bij mijn nieuwe deken en dat hielp wel maar bij haar ligt het sowieso beter dan bij die van jou.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:17

Lynn_Nikita schreef:

[ [url=m/2hzdlT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MEAHos.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat Azmay zegt. Te lang en te krap van voren.
Lastig hoor.
Zal straks eens proberen om dan die van Melle een foto te maken.
Die is overigens ook wat te lang

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:50

Ik vind 'm aan de achterkant ook te lang liggen nu. Aan de voorkant te krap durf ik niet te zeggen; het ziet er nu uit alsof de hele deken naar achteren is geschoven en daardoor trekt. Grote kans dat ie daardoor ook te lang lijkt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:58

Dit is een Nika maat 195 op Melle.
Hij is wat aan de lange kant maar verder ligt hij volgens mij aardig goed.Afbeelding

Edit. Melle heeft een 205 haha
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 31-10-18 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:04

Diva 185
Afbeelding
175
Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:36

Ze liggen bij jou het zelfde als bij mij Azmay.
Bij Diva ook wat te lang de bovenste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:38

Pfff als ik zo die dekens zie bij jullie paarden, mag ik echt volgend jaar wel naar 225 gaan met de GVR, 215 is al net aan gewoon...