En in Cancun zitten er mensen te vergaderen over hoe we het klimaat beter moeten aanpakken.. Hopelijk kunnen die niet op het forum waarbij de heft hier zit te hopen op opwarming van de aarde
Nou opwarming van de aarde mag je houden dan wordt hier wel een errrug kleffe boel. Loopt nederland helemaal onder en kun je het beste in de eifeltoren gaan wonen en hebben we straks alleen nog maar zeepaardjes met hun paddockparadise.
Hier begint toch echt wel de waterzooi en de paarden lopen hier richting stal en waterbak en dat is it. Ben nog op zoek naar padockparadis zwemvliezen en schaatsen
joyce B
Mijn wei is weer mooi groen,de paddock en bak hebben blijkbaar koudere ondergrond, die zijn nog half bevroren half water. Heeft hier vannacht niet meer gevroren. Geen ijsbaan die ik eerst moest laten smelten. Dat scheelde weer vanmorgen... Wei en pad kunnen ze nu echt niet op. Dan moet het eerst weer vriezen, maar dat hoeft van mij even niet, liever een droge paddock en bak om in te lopen dan bevroren en ondergesneeuwde boel...
laura1986
Geplaatst: 11-12-10 13:47
Joehoe bij mij is de paddock ook weer sneeuw en ijs vrij!! [***] vind het ook fijn, die ging lekker even rollen en maakte een jolie bokkesprong
marleen_usar
Geplaatst: 11-12-10 13:55
Mijn knollie was heel jolig die kon eindelijk pijn vrij door de wei hollen, het was een leuk gezicht. Maar ze zeggen dat het maandag weer sneeuwweer wordt.
Ik heb Boon ook weer kunnen longeren op een normale zand-ondergrond. Er staan geen plassen in de paddock, maar de grond is nog wel sompig.
Soraya85
Geplaatst: 11-12-10 13:59
Hier ook sneeuw vrij. Maar helaas is mijn ondergrond nog wel bevroren. Water kan niet weg, dus natte bedoeling hier! Ik moet zeggen, van mij mag het weer heel hard gaan vriezen (en sneeuwen). De paarden deden het hier toen eigenlijk wel heel erg goed!
fojoe
Geplaatst: 11-12-10 19:20
mijn tinker heeft de dooi gevierd door uitgebreid in de modder te gaan rollen
De grond was hier zacht, maar niet drassig. Alle ijs is ook weg. Ook het bos is prima te doen, helemaal niet nat. De wei van de buren ligt lager en was wel een zwembad. Paardlief was inderdaad ook weer zwart/groen zwijn
Stelvio
Geplaatst: 11-12-10 20:26
De bak was vandaag goed ontdooid, ze ff met z'n 6-en erin gezet. Was een prachtig gezicht, jammer dat ik de camera niet bij me had eerst tegelijk met z'n allen rollen en dan als een stel idioten bokken en rondrennen. Het leek wel of 't stalpaarden waren die 6-weken binnen hadden gestaan. Aan dit gekke gedrag zie je dat ze op de uitloop de afgelopen 2 weken toch heel voorzichtig hebben moeten doen i.v.m. gladheid, ze hadden het echt even nodig om gek te doen! Daarna de bak gesleept, zodat ie wanneer t gaat vriezen niet hobbelig opvriest. Morgen een buitenritje maken, kijken hoe de veldwegen erbij liggen.
O ja, de uitloop is poep-vrij, heerlijk!
Jannepauli
Geplaatst: 12-12-10 09:48
Ik verklaarde manlief voor gek met z'n plan om in de grond te prikken.. maar... hij heeft her en der in de grote plassen goed 'geprikt' - de vorstlaag zat op ongeveer 5-7 cm diep. En na een uurtje waren de plassen in de bodem gezakt! Dat leverde van mij natuurlijk complimentjes op, gevolgd door een subtiel glimlachje van zijn kant en "ja, ik heb wel 's goeie ideeën! " Vandaag in ieder geval de baan nog even slepen en vlakken en dan mag 't wat mij betreft weer vriezen - geen angst meer voor glijpartijen, gebroken botten en peesblessures
joyce B
daar ben ik ook weer eens, had jullie lang geleden foto's beloofd van mijn natuurlijke schuilgelegenheid. heb meteen wat foto's gemaakt van de rest van de wei en de voerbakken. mijn grote looppad heb ik weggehaald dit gaf zoveel modder in de winter. heb nu 3 grote weides die verbonden zijn met een klein stukje pad. dit vind ik persoonlijk veel praktischer omdat ik soms niet veel tijd heb om te paarden te verhuizen.
ik ben nu de foto's aan het uploaden.
PreHungaro
Geplaatst: 12-12-10 19:43
dit is dus mijn schuilstal, moet nog steeds iets voor het dak verzinnen. dus mocht iemand hier ideeën hebben hoor ik het graag. had vorig jaar schaduwdoek hangen maar dit was geen succes ( hing teveel door ) de eerste 2 foto's zijn van binnenin. het doek hangt een beetje los omdat er 1 grote balk is doorgebroken. de laatste foto is het aanzicht vanaf de straatkant. zoals je ziet kan niemand zien wat erachter zit. de straat is wel veel verder dan van waar ik de foto heb gemaakt.
en dit is mijn slowfeeder, palletbox met hierin 4 musketonhaken waaraan ik een hockeydoelnet heb gehangen. werkt echt super! filmpje ben ik nu aan het uploaden.
de stal is trouwens 8 bij 5 dus groot zat voor de 3 paarden die in mijn wei staan.
Als je de toppen niet uit de koniferen haalt, dan kun je over een tijdje die toppen bij elkaar binden van tegenoverliggende struiken. Dan kruig je vanzelf een 'dicht' dak. Met plastik eronder kun je dan het dak echt dicht maken.
krijg je geen gezeik over het planten van die bomen> Hier mag je nog geen boompje planten want oh oh noordholland kon weleens wat minder kaal worden en dat kan natuurlijk niet
Coniferen = struik. Dat mag hier altijd midden in de polder. Buurman heeft ruim 4 hectare als een soort coniferen-labyrinth. Echt keimooi.
kevje06
Geplaatst: 12-12-10 20:42
misschien had ik toch liever vorst gehouden... mijn paarden waren zo gek gister en mijn merrie is hierbij omgekomen.
joyce B
Geplaatst: 12-12-10 21:09
jeetje, heeft ze zich raar verstapt/uitgegleden op de slechte bodem of zo? Wat een rotnieuws!
ik heb de paarden expres niet losgelaten in de bak. Bovenlaag was papperig, onderlaag nog hard. We hebben een blokje om gestapt onder het zadel met alle 3 de beestjes. Op het erf liep mijn pony enorm te hippen en druk te doen, ik dacht" dit wordt niks,straks lig ik er af!" Maar toen we bij de weg waren en ik er op stapte was het goed en heeft hij zich de hele rit keurig gedragen! De andere pony en mijn paard waren ook braaf. en dat na2 weken vorst en alleen maar kunnen stappen!
Vanmiddag rond half 5 waren alle plassen uit de bak zo ongeveer weer weg, maar het begon al weer wat te vriezen. Baal er van, maar we blij dat de plassen weer weg zijn uit de bak en de bodem vlak. Het ijs uit de paddock was nog niet allemaal weg...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 12-12-10 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Antheman
Geplaatst: 12-12-10 21:11
kevje06 schreef:
misschien had ik toch liever vorst gehouden... mijn paarden waren zo gek gister en mijn merrie is hierbij omgekomen.
Oh, wat erg voor je. Sterkte
DubbelFun
Geplaatst: 12-12-10 21:17
@kevje06 : jemig dat is vreselijk zeg sterkte hiermee.
Ik heb vanavond de laatste paddock ook geharkt, dus alles is nu mooi glad en rul en net was het al knisperig ook.