het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:51

Ik heb ze ook binnen gehaald, hopelijk morgen weer een betere dag

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 16:35

Hier staan ze lekker binnen hooi te eten, ik moest 3x roepen voordat er eentje het hoofd om de hoek van de schuiltent stak :)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 16:38

Pfff, ik baal echt enorm!

Peet moet geschoren worden. Meneer bereid zich voor op een Siberische winter. Moeders gaf aan dat scheermesjes geslepen moesten worden omdat hij niks meer deed scheren. Ik die mesjes naar de slijperij brengen, vanochtend terug. Stal leeggeschept zodat ik hem mooi droog kon scheren, mesjes op het apparaat ennnnn..... Hij doet het nog steeds niet -O- Baal baal! Geen idee wat nu het probleem is, mesjes zitten er als het goed is goed op en heb verder te weinig verstand om te zien wat nou het probleem is...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:01

Heb je ze wel strak genoeg aangeschroefd ??
Die van mij doet het ook niet lekker als de messen te los zitten. Nadeel van strak(ker) aandraaien is wel weer dat ze snel heet worden en dat voelt voor het paard ook niet lekker,

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:09

Idd strak er op en heb je een foto? Oh en goed olie er op. Hier staan ze uit zichzelf binnen.. wat een poedersuiker weer..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:14

Die van mij was toentertijd een meevallertje; de vorige eigenaar kon er niet mee overweg want hij deed het niet lekker. Dus toen heb ik een bijna nieuwe Hauptner voor €75 kunnen kopen. Enige nadeel is dat ie nogal zwaar in de hand ligt en ik moet hem dus niet te heet laten worden want dan slaat de beveiliging er uit.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:06

Ik zou het scheren dan lekker uitbesteden ;)
Nee, serieus…. Echt irritant als het niet werkt.

Ik denk dat wij Diekke gaan scheren als ze zo doorgaat met een bolletje wol worden. De andere 2 zitten heel acceptabel in hun vacht.

Dat is echt een koopje Dubbelfun!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:22

Pa is de held van de dag! Hij kijkt 5 minuten naar het apparaat, doet wat dingetjes en hij doet het :') Ook heeel irritant maar ik heb iig Peet kunnen scheren *\o/* Benen nog niet maar dat ga ik morgen doen wanneer ik hulp heb. Benen scheren vind hij niet zo fijn dus dan gaat meneer lopen. Niet handig. Verder vond hij het scheren prima en stond hij zelfs los, lieverd dat het is <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:28

Je pa is handig!

Hera had ik van de week ook ff los staan en dr hals uit geschoren :+ niet mooi, wel effectief

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 20:00

Hier hebben ze van 08.09 tot 10.00 buiten gestaan. Een en al regen. Wilde voeren maar ze kwamen maar al te graag naar voren om op stal te staan. Alles is is zeiknat. Zoveel regen kan de grond niet aan. Wordt een lange winter zo. Ellende, zo geen zin in.

Vanmorgen 3 deken om gehad. Ze stond onder een 0 grams regendeken. Dat was te fris. Dan maar winterdeken buiten maar dat was op stal te warm dus weer een dunnere staldeken.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 20:59

Ik was een nacht weg en mijn man moest de paarden dus voeren. Helaas kan hij ze niet binnenhalen (echt te onervaren voor een paard als Roos). Dus de paarden stonden buiten. Toen ik thuiskwam spring Roos zowat tegen het hek op om naar binnen te mogen... Trillen over haar hele lijf. Zo sneu. Ik denk dat ik toch ga kijken hoe ze het doen onder een dunne deken met de huidige temperatuur. Eigenlijk vind ik het nog te warm. Maar in zulke situaties misschien toch de juiste keuze.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 21:13

Mijn paarden hebben het dus eigenlijk heel slecht dat ze de hele dag gewoon buiten in de wei in de regen hebben gestaan zonder deken oid :D

Mijn jaarling en veulen krijgen wel dekentraining nou met zweetdekens als ze savonds op stal komen. Ff half uurtje en dan gaat ie weer af. Verder hier niks onder dekens en dat hoop ik zo te houden. Met gewoon een fulltime baan is het niet te doen om continu dekens te wisselen.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 21:16

Hier zijn ze vandaag denk ik 5 uurtjes buiten geweest? Zoiets. Liepen alleen maar langs het hek om weer naar binnen te gaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 07:29

Het is droog gebleven tijdens de tocht *\o/* *\o/*
Ik zou eigenlijk op de vrijdag niet meedoen maar mijn man en dochter wel en uiteindelijk ben ik ook gebleven tot het eind. Toch te leuk om mensen te laten schrikken ( al vind ik andersom echt verschrikkelijk)

Afbeelding

Mijn 9 jarige deed ook mee, omdat het zo hard geregend had was het zandpad een vijver geworden en was er maar 1 smal paadje waar je droge voete hield. Aangezien dit deel van de toch nog zonder licht was liep zij voorop met een lampje om mensen te begeleiden.

Gisteren was de wadi meer een meer geworden door alle regen maar vanmorgen was alles alweer weg.
Ik heb we nog 3 pallets omgeruild in het hooihok. Ik heb dichte kunststof pallets want de houten werden vaak nat en gingen dus rotten en er viel altijd wel restjes hooi en stro tussen waar de muizen heerlijk tussen door gingen nestelen.
2 jaar geleden alles vervangen voor kunststof maar met de voordroog merk ik dat het sneller schimmelt. Nu 3 kunststof "open vakjes" pallets gelegd ipv volledig dichte, ik benieuwd of dat verschil maakt

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 08:42

Getver wat een enge foto LN :')

Wij hadden gisteren ons laatste dagje in Beekse Bergen
Afbeelding

Bij thuiskomst ook alleen maar regen en bizar veel plassen.
Er staan plekken onder water die dat nog nooit eerder hadden :=
Desondanks de paarden toch even 3uurtjes op de wei gegooid om de paddock en stal onder handen te nemen. Die waren iig blij dat ze even een sprint konden trekken maar kwamen daarna snel terug :D

Nu moet ik nog moed verzamelen om naar buiten te gaan :=

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 08:51

Ziet er goed eng uit Lynn Nikita.
Mooi dat jullie de regenbuien afgeschrikt hebben :D

Het is hier droog, het zonnetje schijnt, álle plassen in de paddock zijn weg. Fijn!
Zometeen zitles op Tess van dezelfde persoon als waar ik Jokertraining van had :o

En daarna ga ik Mirtje weer eens longeren.

De wei is nú echt te nat. Ze blijven op de paddock vandaag.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:06

@lyn; Dat lampje geeft wel extra sfeer aan het spookgedeelte :)
@karin: wat een water! Maar met parapluutjes en laarzen hebben kinderen overal wel lol.

Ik moet straks één plas nog even leeg trekken met de pomp, het is precies het stuk waar Boon altijd staat om hooi te eten uit de ene bak. Dan is ie iig weer leeg voor de buien aan het eind van de middag weer komen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:33

Die foto os echt gaaf Lynn!!! Brrr
Fijn dat jullie het droog hebben gehouden.

Oh Karin wat een ellendig weer voor de Beekse bergen.
Maar de kinderen hebben zo te zien dikke pret gehad :D

Hier is alles weer droog.
Zelfs na 19 jaar verbaas ik me er soms nog over hoe snel dat weer gaat.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:42

Hier is alles nog heel nat. Ben aan het kijken voor het opknappen van de paddock. De track voorzien van zand kan ik niet betalen, maar droge voetjes in de paddock zou toch al heel fijn zijn.

Ik longeer ook in de paddock dus dat gedeelte wil ik voorzien van een zandlaag met goed zand wat niet te zwaar is. Ik heb tenslotte al een niet bruikbare rijbak ivm verkeerd zand. Zou jammer zijn als ik mijn paddock ook niet meer kan gebruiken.

En gebruikt er iemand lavastenen/gruis toevallig? Lijkt me ook wel mooi spul voor de slijtage van de hoefjes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:41

@dais: kun je het zand uit je rijbak niet laten verplaatsen naar de paddock en in de rijbak dan goed zand laten aanbrengen ??

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 11:32

Vandaag voor het eerst sinds een jaar een les gepakt met Tess.
En we hebben zelfs een galop erbij gepakt. Dat heb ik in de bak ook al ruim een jaar niet meer gedaan.

Ze was er wat opgewonden over en ik had haar liever wat ronder gehad, maar ik was heel blij dat het überhaupt lukte.
Een half jaar geleden kreeg ze haar achterbeen niet onder de massa door het SI probleem.

Afbeelding
Afbeelding

Tess voelde heel blij dat ze weer eens mee mocht doen. In het begin kon ze alleen maar dribbelen van enthousiasme ha ha
Laatst bijgewerkt door boemel op 21-10-23 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 11:35

Wat fijn!!!! Ziet er goed uit!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 11:36

Blij paard en ruiter :)

Hier nu zon, maar wel een dreigende lucht in aantocht.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 12:06

DubbelFun schreef:
@dais: kun je het zand uit je rijbak niet laten verplaatsen naar de paddock en in de rijbak dan goed zand laten aanbrengen ??

Nope, zitten vezels door gemengd en die wil ik niet over het hele erf :D

De rijbak wil ik op termijn grove tapijtstukken op laten brengen. Ooit gezien bij een pensionstal waar ik stond en dat hielp daar goed bij een te zware rijbak, maar dat vind ik voor nu geen prioriteit.

Eerst stallen fixen en droge voetjes in de paddock en dan weer een beetje sparen :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 12:07

boemel schreef:
Vandaag voor het eerst sinds een jaar een les gepakt met Tess.
En we hebben zelfs een galop erbij gepakt. Dat heb ik in de bak ook al ruim een jaar niet meer gedaan.

Ze was er wat opgewonden over en ik had haar liever wat ronder gehad, maar ik was heel blij dat het überhaupt lukte.
Een half jaar geleden kreeg ze haar achterbeen niet onder de massa door het SI probleem.

[ [url=m/4gCSs7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WBZ8fc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tess voelde heel blij dat ze weer eens mee mocht doen. In het begin kon ze alleen maar dribbelen van enthousiasme ha ha

Wat fijn *\o/* en wat een wil om te werken heeft ze, ergens ook wel aandoenlijk :knuffel: