Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:40

Gefeliciteerd Jinte!

Jolijn, wat een ellende met het water! Gelukkig is het probleem opgelost.

Goldenarrow, beterschap met je knie. Wie zorgt er nu voor de paarden?

Keukens kan ik niet over meepraten. Wij hebben hier een jaren 60 keuken, donkerbruin eiken. Heel retro 8-) Het plan was om deze als 1 van de eerste dingen te vernieuwen, maar met oude huizen verschuiven de prioriteiten soms ineens!

goldenarrow

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:44

Mijn vriend en onze verzorgster voornamelijk. En we hebben nog 1 iemand die hier haar trainingspaard stalt die vaak in de avond nog mee helpt met binnen zetten en een paar van onze paarden beweging geeft. Dus gelukkig hebben we genoeg hulp :)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:44

Dank jullie wel voor de felicitaties <3

Lynn_nikita ja we hebben plek voor stalling ja. Al kijkers gehad en komende week weer. Heeft geen haast :)

Maartje ja ik was ook even bang dat het zou blijven, maar heb een aantal weken tabletjes tegen oa reisziekte geslikt zodat ik op m'n werk niet 3 keer per uur naar de wc hoefde te rennen :') die kan ik nu gelukkig al weg laten. Wel echt extreem moe! Lig op de meest burgerlijke tijden in m'n bed terwijl ik normaal niet voor 12 uur in mn bed lag

Goldenarrow beterschap :(:) hopelijk gaat het snel weer beter

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:50

Jinte, dan had ik het toch goed gezien, Hoop dat er fijne stalgenoten komen. Adv. zag er goed uit. Bij mij werkte coca cola en gember snoepjes tegen de misselijkheid.

Ik heb een baaldag, geen zin om iets te doen, stallen zijn eergisteren uitgemest en dat moet ik nog wegbrengen, maar zijn alweer ontzettend nat en vies. Wordt weer leeghalen dus, ze staan veel meer binnen met dit vieze weer en plassen ook alleen maar in de stal ipv buiten. Ook nog een pijnlijke vinger. Tijdens het slopen van de oude badkamer een scherf erin gekregen, heerlijk meet een pincet eruit moeten wroeten en nu kan ik die niet meer buigen.

rover_ schreef:
Lynn Nikita: Hier oven ook hoog, geen problemen mee tot nu toe. Meestal zie je kookgedeelte in het eiland en wasbak in keukengedeelte. Bewuste keuze zo ivm schouw die je wil? Ik zou inductie in ieder geval grotere versie nemen voor 5 pitten en niet zo’n kleintje.
Waar zitten de ramen? Ik kan tijdens het koken naar buiten kijken over de wei en vind dat wel heerlijk eigenlijk.
is 4 pits maar wel 90 cm breed. 5 pits heb ik gehad maar gebruikte ik weinig en heb liever meer ruimte voor de pannen dan dat alles tegen elkaar aanstaat, 90 cm is al breder dan normaal
Geen vaatwasser genomen, aansluiting zit er wel en extra deurtje bij keuken genomen, zodat ik het altijd nog kan realiseren als ik wil.
Keuken overigens met apparatuur laten berekenen en zonder gekocht. Zelfde apparaten via keukenloods.nl veel korting. Keuken via Ikook (na mij veel vrienden, allemaal goed bevallen - mooie kwaliteit, goede prijs).

ja, die schouw is een bewuste keuze, ik wil geen moderne afzuigkap, wil juist landelijk en voor mij is een schouw als schoorsteen een statement daarin.
Kook gedeelte in eiland wil ik niet, ivm het spatten van vet en ook het hele afzuigsysteem is dan weer anders
Ramen zijn nu op het plaatje rechts, raam, daarvoor achterdeur en dan weer een raam. Ook zijn er 2 kleine ramen in de muur waar de keuken komt maar die metselen wij dicht. Ik kan wel als ik rechts van mij kijk, of vanuit het eiland gezien links naar buiten kijken. Paarden staan dan maar +- 15 meter van mij vandaan

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:56

Ik kon tot aan het einde toe niet normaal de dag beginnen door misselijkheid dus ik snap hoe irritant het is Jinte!

Ik wil dat het weer droog wordt. Zo klaar met de regen pffff

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:58

Happinez schreef:
DubbelFun, Creatief bezig hoor , wat leuk maak je je lampen altijd zelf ?
?Mijn lampen, klokken (bijzet)tafeltjes en ander klein spul van hout.

@Olympia96: dat is een flinke bult, dat het maar mooi begroeid mag raken, En gefeliciteerd met de Haf :)
Die kat heeft ook wel een lekker plekje uitgezocht :D

@goldenarrow: sterkte met de knie !!

@dais: een echte Piet Zwart is tegenwoordig 'in' en veel geld waard :)

Het was hier droog, maar nu miezert het een beetje zo te zien.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:02

DubbelFun schreef:
@dais: een echte Piet Zwart is tegenwoordig 'in' en veel geld waard :)

Haha, een wattes?? Ik las eerst automatisch zwarte piet :').

Het is wel een oerdegelijke keuken moet ik zeggen. Ondanks zijn leeftijd is er niks mis mee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:17

Beterschap met de knie ga.

Natasja en Kevin komen vandaag hier heen. Beetje jammer dat gisteren alles in de soep liep dus en dat het zo'n weer is :+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:21

Ik mag bij de wei eigenlijk niet bouwen. Nu heb ik een stukje bos wat ik mag gebruiken, dus daar kunnen ze al redelijk schuilen. Ik zit te denken om bv een boog te maken met al die braam die er groeit. Iemand daar ervaring mee?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:52

DubbelFun schreef:
Van Bruynzeel (geen onbekend merk :D ) de Piet Zwart collectie.
Misschien moet je al wat ouder zijn om die nog te kennen van huis uit :D
https://www.google.com/search?q=bruynze ... 80&bih=610

Ik moest even googlen, maar ik ken Piet Zwart niet. Bruynzeel uiteraard wel :-).

Onze keuken is retro op een andere manier;

Afbeelding

Dit is nog een foto van toen het te koop stond. Bij ons staat het ietsje voller... :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:57

@dais: ik denk dat dát nog te 'jong' is om Retro te zijn :D
Grijs spuiten of bleken zou al een heel ander gezicht geven :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:02

Haha, oh vandaar de verwarring wellicht! :')

We kunnen hem pimpen inderdaad, maar ik wil eigenlijk geen cent uitgeven aan deze keuken. Het kan me niet heel veel schelen eerlijk gezegd dat hij niet naar onze smaak is, hij is nog functioneel :D Ik spaar het geld liever voor een nieuwe keuken :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:11

Gelijk heb :) Het is maar net hoelang je er nog tegenaan moet kijken en hoezeer je er een hekel aan hebt.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:37

Ik heb er zeker geen hekel aan hoor. Misschien ga ik er zelfs nog wel van houden? Al reken ik daar niet op hoor.

Ik kocht ooit een volkswagen golf 2. Uit nood, ik kon hem overkopen van de buurjongen en ik was het spuugzat om elke dag naar het werk te fietsen in weer en wind. Dus voor 500 euro kocht ik dat lilleke hoekige dink. Vreselijk, zo lelijk vond ik hem. En ik ben er echt van gaan houden. Ik heb echt tranen gelaten toen hij weg moest. Als ik nu nog een golf 2 zie rijden gaat mijn hart sneller kloppen haha.

Ik zie het nog niet gebeuren met deze keuken, maar wie weet :')

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:03

Jammer dat er zo'n boog in je model deurtje zit Dais, want die houten keukens zijn over het algemeen wel kwaliteit.

Ik heb zelf een keuken die ouder is dan ik ben 30+ , maar compleet gerenoveerd, de deurtjes , het keukenblad en nieuwe apparatuur er in. Prima keuken die nog wat jaartjes weer mee kan.
Afbeelding

Belker, dat is ook een hele verbetering :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:05

@Happinez: ik vind je backsplash leuk gedaan :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:07

vond ik ook al, grappig zo met dat aflopende

Dais, zoiets had ik in mijn vorige huis ook en heb ik erna als bijkeuken gerbruikt grijs geverfd en zag er al heel anders uit. De echte keuken was die vrij moderne op de vorige pagina.
Alleen had ik geen bogen maar wel donker eiken wat ik geverfd heb

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:10

Mooie keukens komen er voorbij hoor. Heb de onze al wel eens gedeeld geloof ik. Afbeelding
Afbeelding

Nu iets meer af maar zo begonnen we.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:18

@Robijntjah: mooi! Weet je wat voor hout dat is ??

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:38

Leuk dat je de paarden vanuit de keuken kunt zien Lynn! Ben benieuwd naar uiteindelijke resultaat.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:11

Mooie keuken Jolijn!

Lynn, dat is wel goed bedacht om de keuken te hergebruiken. Zouden wij misschien ook wel kunnen doen in de schuur bedenk ik me net. Dan zou ik hem ook wel verven, maar voor nu mag hij nog heel ff zo blijven.

Ik weet wel al wat voor soort keuken en vloer ik wil, maar ik moet nog een beetje sparen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:12

Happinez schreef:
Jammer dat er zo'n boog in je model deurtje zit Dais, want die houten keukens zijn over het algemeen wel kwaliteit.

Ik heb zelf een keuken die ouder is dan ik ben 30+ , maar compleet gerenoveerd, de deurtjes , het keukenblad en nieuwe apparatuur er in. Prima keuken die nog wat jaartjes weer mee kan.
[ Afbeelding ]

Belker, dat is ook een hele verbetering :D

Kwaliteit is het absoluut inderdaad.

Ik vind jouw keuken echt heel gaaf gedaan!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:15

Dais_ schreef:
Ik weet wel al wat voor soort keuken en vloer ik wil, maar ik moet nog een beetje sparen.

Over een jaar zijn er weer hele andere dingen te koop en is je smaak misschien ook wel weer veranderd.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:18

Klopt wel wat je zegt. Ik heb afgelopen week alle boekjes weggegooid met keukens, badkamers en interieurs om die reden. Tegen de tijd dat we er 1 willen kopen zijn die boekjes niet meer actueel.