Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:30

HAha, wat voelt dat dan ondankbaar he ;)
Maar ik denk dat ze het gewoon even moeten ontdekken.
TOen wij de schuilstal net af hadden, moesten ze er ook niets van weten. Nick vond hem zelfs eng........ held.
Maar hij staat nu al hele dag in de schuilstal. Hij parkeert zichzelf achteruit de stal in. :')
Ik zet ze zo in de wei, de paddock is zeiknat...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:31

Wat een heerlijke paddock Selka!
Wij hebben alles weer in orde gemaakt op de paddock zodat ze evt naar de paddock kunnen als de wei met dit vieze weer te slecht wordt. Ik werd vannacht wakker van de regen, voelde me gelijk een slechte mama dat ze buiten stonden ondanks dat ze onder de bomen kunnen schuilen :+ Ik heb er meer problemen mee dan die paarden geloof ik :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:34

Pff nou hier ook.
Van het weekend allemaal mensen opgetrommeld om de zware schotten te kunnen verplaatsen en mijn broer heeft alles vast gelast.
Maar zo te zien hebben ze gewoon in de regen buiten gestaan.
Rocky kwam gisteren wel even kijken toen ik de katten ging voeren.
Stak zn hoofd om de hoek.
Trok echt zo'n gezicht: :wow:
En liep toen snel weer weg.
Eng joh zo'n grote stal. :roll:

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 10:44

Ja dat dacht ik ook. Willem liep vanochtend te klooien maar 1x WILLEM en hij stond er in en dan kun je hem 10x er in en uit laten lopen. Gent de held op sokken stond al te wachten tot hij mocht en de haf liep er vervolgens samen met de shet in. Durven doen ze het nu iig wel. Ik zie op de camera alleen de 2 kleintjes dus het zou best kunnen dat de grote aan het schuilen zijn.

Hoe kan de paddock zo nat zijn? Jullie hadden m toch los gefreesd Chasey?

Ah ik ben zo te lezen niet de enige. Erg he muppetmayo. Ik heb er ook van wakker gelegen.
Wel fijn dat het weer in orde is ClaudiaHS. Je kunt de stal altijd nog verhuren haha

Misschien moeten we allemaal maar een andere hobby zoeken. Rot beesten :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:46

Ik had de 300 grams maar op gegooid maar ik was niet zeker of die nog waterdicht was dus ik had weer andere zorgen >;)
Het is altijd wat toch _O-

Persoon die hier zou komen staan weet niet zeker of ze nog wil omdat het lastig rijden is in het donker. Dat is ook zeker zo. Hoop dat ze snel bedenkt wat ze wil want ze willen Kim zsm halen maar heb nog geen datum..

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:49

Haha, in deze foto lijkt je haf wel de shet :+

Ondankbare paardjes haha! Ik hoopte met een stoere Frederiksborger eindelijk ook weer een dekenloos paard te hebben. NOPE :+ Madam vind zelf dat ze van suiker is. Staat ook direct in de schuilstal bij de eerste spat regen en vind zichzelf heul zielig zonder deken met nat/vochtig weer. Met deken is ze gewoon echt een stuk gelukkig en blijft dan ook losser in haar lijf, dus tja. Dan maar weer een deken :+

Azmay, wat vervelend dat ze nu toch weer aan het twijfelen is! Daar zou ik echt de zenuwen van krijgen. Want ook als ze nu wel wil, wat ga je dan doen als ze over een maand alsnog besluit toch weer te verhuizen omdat het toch tegenvalt?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:52

Haha nou he Selka, we kunnen beter gaan schaken _O- Stuk goedkoper ook :')

Azmay ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. En nooit fijn als je niet zeker weet of je deken waterdicht is of niet :\

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:55

Selka, dat was niet goed gelukt. Dat frees kwam de grond gewoon niet door, zo bikkel hard en kurk droog. Het is gewoon waardeloos op het moment. Het water blijft erop liggen, dringt de grond nu niet in.
Eigenlijk moet er een grote machine door, een tractor ofzo.
De stukken waar Daan wel met de frees door kwam, zijn nu ook gewoon goed. Eigenlijk moet de hele paddock zo. Maar dat lukte gewoon niet met die hand frees.

Azmay, Lastig rijden in het het donker. Met paard of met auto naar je toe?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:57

Ze wil om 6 uur in de ochtend hier zijn om te rijden, en ik heb wel lampen bij de stal hangen maar goed dat is het doen ook.

Het valt allemaal wel op zijn plek hoop ik :o

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:58

@Azmay, balen dat je geen duidelijkheid hebt!
Ze wil wel vroeg rijden zeg :oo

Hier ook nog geen bakverlichting dus ook lastig. We gaan er binnekort wel naar wel kijken maar heeft niet perse haast. Al is mn bijrijdster er minder blij mee, maar goed ik ben momenteel ook minder blij met haar dus ag :')

@Selka, ondankbare beesten :Y)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:05

Zo dat is mooi op tijd. Heb je verder geen verlichting in je rijbak/paddock? (Wat had je ook al weer?)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 11:05

Ohh een Frederiksborger <3 Maar die mag je houden. Ik wil alleen paarden zonder deken haha
Misschien komt het omdat ze een merrie is? Dan is je leven automatisch al zwaarder geloof ik ;)

Balen Azmay. Zo toch weer een hoop onzekerheid.

Schaken ben ik niet zo goed in. Mag dammen ook? :D

He dat is balen Chasey. Heb je geen loonwerker in de buurt? Natte paddock is ook niet fijn.

Klinkt heel gezellig bij jullie Karin :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:08

Ja hebben we wel, ik zal eens overleggen. Want de loonwerker komt (dacht ik) vrijdag om mee te helpen wat bomen te kappen. Zodat er meer licht in onze weide komt.
De weide die we onlangs hadden gekocht stond hele dag in de schaduw, dus veel mos. Gelukkig de buurman zo ver gekregen dat die MEGA hoge dennen weg mochten, licht in de duisternis! Nog niet alles is weg, maar wel meer dan de helft. En wat een verschil nu al zeg.
Als alles weg is zal ik wel voor en na foto's maken.

edit. Die voor foto's had ik dus al gemaakt, maar als alles weg is dan zal ik ze plaatsen. :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:25

Chasey schreef:
Zo dat is mooi op tijd. Heb je verder geen verlichting in je rijbak/paddock? (Wat had je ook al weer?)

Ik heb alleen een soort van paddock, lange stal naast de verharding en dat is allemaal verlicht maar ja ze wilde ook daadwerkelijk buiten rijden dan en als je het dorp uit bent zal het wel weer goed donker zijn.

Die onzekerheid betreft vertrekken houd ik toch, ook als iemand niet openlijk twijfelt..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:29

Azmay, dat is wel heel vroeg, zullen buren en jijzelf daar geen last van krijgen? Ik denk dat je die onzekerheid met pensionklant houd, als ze weggaan of het paard verkopen heb je ook kans om alleen te staan.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:55

Jeetje 6 uur is wel heel vroeg idd :oo

Selka dammen mag ook hoor, maar ik dacht met schaken hebben we iig nog een paard :))

Chasey ik hoop dat je paddock snel bijtrekt!

Karin klinkt erg gezellig met je bijrijdster...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:20

Ik heb afgelopen zondag mijn moedertje op visite gehad. Vond het wel weer erg stoer van haar; 69 en even ruim 6 uur in de auto totaal om naar die achterlijke dochter van der te komen kijken, omdat die zo ongeveer elk jaar ergens aan de andere kant van het land is gaan wonen...

Maar was zo leuk! Ze heeft kennis gemaakt met Woody natuurlijk (ik denk dat ik er nog best een keer op krijg ook in de toekomst, bang is ze niet en ze ging vroeger met mij mee met de marathonwagen met Lona, waarbij ik nog wel eens doodsangsten bij uitsloeg, maar zij heerlijk ontspannen zat te genieten). We hebben lekker gewandeld in het Veen hier met onze honden en had een lekkere lunch gefabriceerd.

En ik geloof nu ook wel dat ze gerustgesteld is; Ze ziet dat ik gelukkig ben, mijn rust heb gevonden, ben afgevallen. Alleen maar omdat ik weer kan doen wat mij gelukkig maakt, mij in de paardenstront begeven... :j _O-

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:24

Zo 6 uur in de auto, dapper van je moeder! En tof.
Klinkt als een gezellige dag!

Ik ben net in de paddock geweest en ik kon wel janken. Man, man, man... wat een water. Er is ook absurd veel gevallen vannacht/vanmorgen in korte tijd... Dat kon gewoon echt niet weg. Maar het staat gewoon blank.
K*t zooi!
Maargoed... heb de paarden maar in de huurwei gezet en dat vonden ze wel heel fijn!

Nick ging ook lekker los. Doet me goed, maar als hij tot stil stand komt dan zie je zijn 'huppel' wel, dat zal hem dan toch nog wel pijn doen of niet lekker zitten. MAar voor als nog ben ik heel tevreden, zeker na zo'n intensieve Autumn Desert trail loopt hij goed in de wei. (Ik loop zelf krom van de spierpijn :') ) Ik ben wat dat betreft echt een krakkemikkig mens. Maargoed. Daarmee passen Nick en ik wel weer goed bij elkaar. _/-\o_

edit, pas nu net (na het filmpje) heb ik hem zijn pijnstiller gegeven. Die had hij nog niet gehad vandaag.
Heb ook nog een draf filmpje, zal die straks ff uploaden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:54

Hij durft nog wel lekker tempo te maken Chasey, maar je ziet wel dat er iets niet lekker zit :(:)

Ik ben even WITHEET. Ik stuur Nika een bericht dat mijn deken (1680d) zo lek is als een mandje. Sturen ze terug dat ze fotos moeten hebben. Nou ok, ik een foto maken met deken op hoe hij lag. binnenkant omhoog klappen en beschrijven wat er nat is.
Krijg ik een mail terug dat ik zei dat het paard nat was dus dat ze DAAR fotos van willen hebben! _-:(
Hoe the fiets ga ik dat op de foto zetten ten eerste, ten tweede ga ik toch zeker niet mijn paard nog eens zeiknat laten regenen? -:(-

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:56

Lekker dan Azmay 8)7
Spons er over en foto maken :+

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:59

Wat een gezeur zeg! Je zal toch verwachten dat je de deken zo terug mag sturen?! _-:(

Mooi filmpje Chasey <3 fijn dat hij nog zoveel snelheid kan en wil maken :j dat voelt een paard zelf het beste aan.

Ik ga deze week de shet scheren. Na 10 minuten longeren staat ze zo enorm nat in het zweet, dat is geen doen voor haar...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:02

MizzMontana schreef:
Lekker dan Azmay 8)7
Spons er over en foto maken :+

Ik was een flink pissig mailtje aan het sturen toen ik me inderdaad bedacht dat een tuinslang erop ook kon dus hem hem even weggeklikt maar met dit weer met mijn koukleum gaat dat ook niet werken natuurlijk..

Sta op het punt een boel drama te maken maar goed eerst even ademen :')
Gaat me niet eens zo zeer om het geld maar het principe, je koopt een nieuwe regendeken dan verwacht je dat hij op zijn minst waterdicht moet zijn natuurlijk. En dan zo nonchalant reageren als je het meld..

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:03

Vooral bij die stop op het laatst zie je dat er 'iets' niet lekker zit. Dat kan natuurlijk ook de stijfheid in de sprong zijn. Maar vooralsnog ben ik heel positief, want vorige week dinsdag ging het helemaal niet goed. En nu scheurt hij zo vrijwillig de wei door! :D
Hij was net al debiel aan het doen in de paddock, dus dacht bij mezelf 'die gaan lekker los in de wei, beentjes strekken :D'. En daar namen ze beide dankbaar gebruik van.
Gisteren was hij nog aan het bijkomen van de Autumn Desert trail, want toen heeft hij alleen maar staan slapen. := Ja hij scharrelde wel wat rond hoor en ook wel in de wei, maar hij deed lekker kalm aan.

Wat een gezeik om die deken zeg, daar zou je toch moe van worden.

Had nog een foto van de trail van ons. Gemaakt door bokker Magda.
Heb de foto besteld (dus is betaald :') ).

Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 14:29

MML wat fijn! Klinkt alsof je helemaal op je plek bent.

Ahh Nick. Krijgt ie Metacam?

Azmay.. van je paard.. serieus? Bijzondere mensen zijn er.

Voert hier iemand een hele baal hooi (400 kg)? Zo ja, welk net gebruiken jullie?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:02

Ik selka :j
Ik gooi eerst mijn hele ibc vat vol, anders past mijn baal niet door de deur (Ik heb balen van 600-750 kg). Dan zet ik hem in de lege stal die deze winter nog niet gevuld zal worden met een 4 voeter :+ en dan heb ik de aanhanger netten van de action die ik eroverheen gooi en met spanbanden vast zet aan de onderkant van de baal. Die van mij zijn geen slopers, maar als je een sloper hebt zal ik een ander net kiezen :j