Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 23:23

Oh sterkte. Hopelijk valt het mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 07:36

Sterkte zoefie!

Hoop dat de dierenarts zo meteen iets voor hem kan doen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 07:51

Succes Zoeffie vandaag.

Heb ik een vrije dag en was ik al om 7,00 aan het voeren omdat ik straks een flinke rit ga maken. dacht erna lekker terug het bed in te kruipen maar het hele huis is al opgeruimd, heerlijk rustig nu de rest nog slaapt.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:14

Lynn nikita, hier hetzelfde ik zit op de dierenarts te wachten en ondertussen ook al alles opgeruimd....tis heerlijk weer hier trouwens.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:43

zoefie schreef:
Lynn nikita, hier hetzelfde ik zit op de dierenarts te wachten en ondertussen ook al alles opgeruimd....tis heerlijk weer hier trouwens.

hoelaat komt hij? ja, vroeg opstaan heeft ook zo z`n voordelen. het is nog wat fris hier maar het ziet er wel naar uit dat het een mooie dag word, heldere blauwe lucht

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 10:07

Super mooie dag.
Heeelijke zondag.

Vandaag geen lessen. Lekker echt een dag naar eigen invulling.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 10:25

Ik zit nu nog even binnen, slaap al dagen slecht en de hond van de buren heeft gisteren een hersenbloeding ofzo gehad en ze gaan op vakantie vandaag dus ze blijft hier logeren. Gelukkig kent ze het huis en mijn hond al en is het hier lekker rustig. Hoop dat ik de medicatie erin krijg :+

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 11:35

Dierenarts is geweest, hoefbevangen wat stom dat ik dat gemist heb

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:00

Dacht dat ze best schraal liepen bij jou.
Hoe komt hij daar dan aan?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:32

Lynn_Nikita schreef:
moet ik het hoofdstel nog nameten?

Yes, graag. Stef heeft 120cm van neusriem, achter de oren langs naar de andere kant van de neusriem en een neusomtrek van 85. Hier zit nog wel enige ruimte in want ik heb zijn neusriem altijd heel erg los. En het is voor een fotoshoot van een uurtje. Dus als het dicht kan, kan het dicht. Ideaal hoeft het niet te zijn.

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:27

ik ga vanavond en zal het opmeten Abby

Oei bevangen, hopelijk krijg je het snel onder controle

Wie heeft verstand van waterputten
Ik heb al jaren een put, wat ik oppomp met een benzinepomp. Hij zuigt nu heel slecht aan, er kom wel water maar echt klotsend. niet 1 constante straal maar water,. lucht en een pisstraaltje ipv een volle straal zoals eerst
De slang is doorzichtig en ik zie ook dat er maar half water opkomt terwijl die voorheen vol was tijdens het opzuigen.
De pomp heb ik net gecontroleerd die doet het goed, waterdruk is prima als ik een speciekuip vul en een slang daarin leg

Is mijn put nu "droog"en moet ik een nieuwe of deze dieper laten slaan of is het grondwater nu laag en is dat de oorzaak? Of zit er ergens een lek in het aanzuiggedeelte ( ik heb de put, daaraan zit een horizontale buis onder de grond voor een meter en dan komt die omhoog op een zuil, waar eerst een handpomp aangesloten zat en nu dus een koppeling voor de pomp
Hoe kom ik erachter wat de oorzaak is?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:32

Zou best valse licht kunnen zijn. Eventueel de pomp even er uit halen en in goed schoon stuk even testen met en zonder slang of die het nog wel goed doet. Hier zaten laatst de schoepen vast. Hij wilde wel maar kreeg hem niet aan het draaien. mijn man heeft hem los geschroefd en hij had een paar tikken tegen het schoep nodig om er weer beweging in te krijgen . gelukkig nog niet doorgebrand. Was al aardig heet .

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:39

De pomp is net getest en is het probleem niet. Maar wat nu dan wel?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:39

Hier slecht nacht gehad door benauwde dochter. Benauwd en regrlmatig overstuur door buikpijn/buikkramp o.a. bij ademen en hoesten, steeds puffen om de twee uur en toe toch maar om 4:00 dokterswacht gebeld waar ik 5:15 terecht kon... Mocht veel hogere dosering pufjes in 1x gaan geven en prednison meegekregen. Iets na 6 uur weer thuis. Hopen dat de komende nacht beter door komen. Pfff... lekker, astmatisch reagerende kinderen....

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:42

Water bron opgedroogd? Put lek?

Capaciteit pomp hoger dan snelheid waarmee die put zich vult?

Denk dat je het beste even advies kan vragen aan de persoon die die putten slaat/aan legt. Die hebben vast ook de apparatuur om te testen of hij dieper moet. Of op andere plek.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:49

Jeetje Joyce wat lijkt me dat schrikken. Hopelijk is het hiermee opgelost.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 14:27

Over de put, het kan ook zijn dat de filter onderaan de aanzuig buis of slang verstopt zit of dicht aan het slibben is.
Wat je zelf al zegt kan ook, door droogte gewoon niet genoeg water of een klein lekje waardoor hij lucht aanzuigt.

Zit er bij de pomp ook een dopje dat je kunt losschroeven zodat je het "huis" (met schoep) en de aanzuig buis/slang vol kunt laten lopen? Het wil ook weleens dat de buis leeg is gelopen omdat het water te laag heeft gestaan en daardoor nu dus vol lucht zit en de pomp niet uit zichzelf het water omhoog krijgt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:38

zoefie schreef:
Dierenarts is geweest, hoefbevangen wat stom dat ik dat gemist heb

Oei. Hopen dat het snel weer op knapt! Sterkte

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:58

palousa_boy schreef:
Zit er bij de pomp ook een dopje dat je kunt losschroeven zodat je het "huis" (met schoep) en de aanzuig buis/slang vol kunt laten lopen? Het wil ook weleens dat de buis leeg is gelopen omdat het water te laag heeft gestaan en daardoor nu dus vol lucht zit en de pomp niet uit zichzelf het water omhoog krijgt.

Ja die vul ik elke keer. Pomp staat thuis binnen en sleep ik elke keer mee als ik m nodig. Koppel de slang aan ( voorheen ook terugslagklep maar ivm vriezen niet meer) vul de pomp met water en zet m aan. Binnen minuut komt t water dan omhoog

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:36

Lynn Nikita, mijn eerste gedachte was ook zit er niet een slang of een filter verstopt? Verder heb ik 0 verstand van dit soort dingen dus verder geen idee.

Zoefie, heel veel sterkte met je paardje :(:)

Kliek vond een weekendje Groningen niet mijn beste idee ever maar hij staat inmiddels weer helemaal gelukkig te zijn met zijn merries <3

Net met twix naar het bos geweest om fabster haar zadel te proberen. Eerste keer opstappen geen probleem en daar bleef het ook bij. We waren nog niet over de helft van de route (en dus op de terugweg) en dan kan ik wel denken dat een paard kan lopen maar dat is dus niet zo ;)
Nog maar een stuk gelopen dus en wat parelli games gespeeld en toen nog een keer opgestapt. Was schijnbaar een veel beter idee want ineens kon ze wel bewegen. Liep zelfs te briesen en we hebben gegaloppeerd! Zadel is een blijvertje, nu eens kijken of ik van twix een min of meer normaal rijpaard kan maken ~~}>

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:39

Ik ben ook blij. Barney staat alweer bij zijn vrienden alsof hij niet weg is geweest. Zo alleen in de trailer vond hij een slecht plan. Ben benieuwd of hij nog een x mee wil. Maar was een leuk weekend. Mijn dappere pony met watervrees is het water in gegaan. Wel met een snoekduik achter Kliek aan (en ik dus bijna ook gaan zwemmen... :') ). Maar toch gedaan. Alleen zal hij daar niet snel voor kiezen, denk ik zo. :=

Afbeelding

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:50

Leuk om jullie ontmoet te hebben!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:11

Ja! Leuk paardje had je!

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:22

voor de mensen die koord hebben als omheining welk merk hebben jullie ? kwestie van prijs/kwaliteit te vergelijken.. ik was eerst naar die van Gallagher aan het kijken, ben er ook al goedkopere tegen gekomen maar durf niet bestellen bang voor mindere kwaliteit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:25

Idifix schreef:
voor de mensen die koord hebben als omheining welk merk hebben jullie ? kwestie van prijs/kwaliteit te vergelijken.. ik was eerst naar die van Gallagher aan het kijken, ben er ook al goedkopere tegen gekomen maar durf niet bestellen bang voor mindere kwaliteit.

Heb de goedkoopste van Kramer, best leuk voor tijdelijk maar denk dat hij na 3 jaar echt wel op is :')