Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:44

Wendy schreef:
Ik heb ook beduidend minder keuze met dit soort dingen vanwege mijn schoenmaat 36 :')
Ze doen hier in Nederland af en toe net alsof ik een kabouter ben ofzo, terwijl in andere landen een lengte van 1,60 m en schoenmaat 36 toch echt niet afwijkend is :+

Hahha, ik moest hier heel hard om lachen.. zo grappig hoe je het omschrijft! Ik heb een paar vriendinnen met kleine voeten en die zeggen dat ook altijd. Volgens mij vergeten we snel hoe lang Nederlanders eigenlijk wel niet zijn. :P

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:51

Mooie stal!

Lieve kat, zo ga ik ook liggen vanavond. :')

En over laarzen, ik heb in het najaar bij de Dump nieuwe laarzen gekocht, gevoerd en wel en dat was echt de beste aankoop ever! Zo blij mee! Ze hebben hier bij de dump ook kindermaten. :j Weet niet of die laarzen er ook zijn.

Zo, hele dag examens afgenomen, nu thuis.. geen zin in koken dus een banaan-ei pannenkoek gemaakt, zo nog een paar maken, lekker! Man is weg maar heeft de stallen gedaan en het voer klaargezet, ik hoef de knollen straks alleen maar binnen te halen. Luxe! <3

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:11

Wat voor laarzen zijn dat, Kristelhans? Eventueel een fotootje? Ga ik hier ook eens kijken bij de dump. Sluw plan!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:18

Deze zijn het! Er zit een touwtje bovenaan zodat je het sluitend om je been kunt maken, lekker met koude wind en regen. Het is nepbont/teddy gevoerd van binnen en ze zijn echt warm. Ik vond ze wat klein vallen dus heb een maat groter dan mijn eigen maat omdat als je tenen niet 'los' zitten je alsnog koude voeten krijgt. Ze zijn 20302 % waterdicht en ik vind ze ook niet eens heel lelijk. :')

http://www.douwesdump.nl/media/catalog/ ... olaars.jpg

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:28

Ook vanaf maat 40 |( . Ik wou ze meteen bestellen, maar dat valt dus tegen. Mss moet ik het tich gewoon doen. 40 is al beter dan 43. :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:34

Nou ik heb ze in de winkel in maat 38 en 39 gezien dus je kunt even bellen morgen. Niet alles staat online en ze hebben dus veel kinderspul dus misschien ook wel laarzen, ze kopen veel restpartijen op en er ligt iedere week wel wat anders!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:35

Ga ik dan zeker doen!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:38

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:39

kristelhans schreef:
Deze zijn het! Er zit een touwtje bovenaan zodat je het sluitend om je been kunt maken, lekker met koude wind en regen. Het is nepbont/teddy gevoerd van binnen en ze zijn echt warm. Ik vond ze wat klein vallen dus heb een maat groter dan mijn eigen maat omdat als je tenen niet 'los' zitten je alsnog koude voeten krijgt. Ze zijn 20302 % waterdicht en ik vind ze ook niet eens heel lelijk. :')

http://www.douwesdump.nl/media/catalog/ ... olaars.jpg

Oh ja ik zat zondag al naar je laarzen te kijken.... Ga ook maar weer eens bij douwe kijken... Mijn laarzen zijn niet meer waterdicht en heb nu dus steeds natte poten grrrrr

Oh ja whieeeeee ik ben ingeloot voor de eper paardenvierdaagse. Gaan er uit dit topic nog meer mensen??

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:42

Simone heeft die laarzen ook Shirley, en die is er ook mega tevreden over! :j

Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:46

Thanks voor de tip Kristel! Die kan je gewoon online bestellen ook nog, die heb ik gelijk even opgeslagen in mijn favorieten, zijn niet eens duur!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:50

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:50

Als je een keer samen wilt neuzen bij douwe Claudia geef je maar een gil.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:52

Heeft zij ze ook al lang? Ivm hoe lang ze dus waterdicht zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:00

Sure_lee schreef:
Als je een keer samen wilt neuzen bij douwe Claudia geef je maar een gil.

Ja Leuk!!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:01

Ik heb ze een half jaartje nu denk ik maar ze vertonen echt nul slijtage en ik draag ze iedere dag, door de drek, met uitmesten, naar les/buitenrit en dan wissel ik ze daar om omdat ze zo lekker zitten. :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:03

Ik ga maandag meteen bellen. Als ze toch klein vallen, is 40 mss ook nog wel te doen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:12

Voor het lopen in de paddock en als de track droog genoeg is, draag ik wandelschoenen van Grisport.

Vorig jaar heb ik bij Van Cranenbroek laarzen gekocht met voering en touwtje aan de bovenkant, lekker warmen nog steeds waterdicht. Ze lijken wel een beetje op die van kristelhans. Volgens mij waren ze €20. Handschoenen heb ik ook daar vandaan. Ze zijn niet gemaakt om heel waterdicht te zijn, dus je moet ze niet onderdompelen. Maar als je natte dingen beetpakt, heb je ook niet gelijk natte handschoenen. Heb ze toen als proef gekocht, want wat kun je nou verwachten voor 3,50€, maar ze presteren boven verwachting.

De volgende keer halen we bij Van Cranenbroek ook een dompelpompje; de plas op de track wil niet snel genoeg wegzakken en met de vorst is dat toch niet zo handig.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:16

Ik wil ook warme voeten! Net alle drie de paarden getraind met mijn thermoboots maar toch verrassend koude tenen gekregen. Heb mijn voeten nu tegen de gaskachel geparkeerd.

Ben zelf niet bij het opbouwen van de stal geweest, was braaf aan het werk. Vriend stuurde elk uur een foto. Miste bij het opbouwen zelf ook iets van een frame ofzo. Hij staat wel goed waterpas dmv schrootjes de onderranden vullen we morgen op met beton. Dat hebben we met de vaste stallen ook gedaan en dat werkt prima. Het hele geval is verkocht, geleverd en gebouwd door een bedrijf wat niets anders doet dus het zal wel goedkomen. En anders weet ik bij wie ik moet gaan zeuren.
Morgen rubber vloer leggen, nieuwe poort vasthangen en nieuw hek bouwen om de wei af te sluiten. Oh ja en met de paarden spelen natuurlijk!!
Alle tips, ideeën en suggesties zijn nog steeds welkom! Het is tenslotte mijn eerste schuilstal.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:29

Ik weet niet of er een dakgoot aan hangt, maar daar kun je de drinkbak mee vol laten lopen (als het regent natuurlijk ) dat scheelt weer een hoop water sjouwen en eigenlijk is het zonde van het kraanwater.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:29

In mijn gewone regenlaarzen heb ik trouwens van die inlegzooltjes; geen koude voeten gehad vandaag.
Van gaten graven krijg je het sowieso wel warm :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:42

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:21

Ja heel slim zo met de dakgoot. Gaan wij nu ook doen.

Vraag me idd af of die onderste planken dan niet wegrotten ivm mest/urine.
Wil komend jaar ook nieuwe stallen laten plaatsen. Zie echter ze gewoon op beton of klinkers staan bij de verkoper.
Hoe zorgen jullie dat ze hoger staan dan?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:27

Dat is wel bijzonder... je kunt ze al hoger zetten met zo'n insluitbandje voor klinkers/stoeptegels etc.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:28

Misschien eerst een muurtje metselen van 5 baksten hoog en daarop het hout plaatsen?