Paarden die altijd op stal staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loveyourself

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 11:13

Heb mijn paard verhuist van stal. Daar staat ze 24/7 in een stal met nog een mini shetlander, die twee zijn zo aan elkaar gewaagd. Ik kan amper in de buitenbak of een buitenrit maken zonder dat de mini shetlander mee gaat.
Het is de bedoeling dat ze 24/7 naar buiten gaat ook in de winter. We hebben als eerste de shetlander naar buiten gedaan. (de stal en de wei grenzen aan elkaar, de stal is dus een schuilstal) De shetlander ging meteen naar buiten, de wei in. Mijn paard wou er niet uit, prima.
De shetlander word heel intensief bereden en heeft dus krachtvoer nodig, uiteindelijk durfde mijn paard naar buiten omdat ze toch wel honger kreeg, uit haar vertrouwde omgeving en nu staat ze heerlijk te grazen, ben zo blij met het besluit om naar deze stal te verhuizen. Binnenkort komt de rest van de kudde ook naar de wei toe, maar nu laten we ze nog even genieten. Ze had dus gewoon een vriendje nodig die haar angst opzij schoof.
(Ze durfde de wei niet in, maar het probleem was dus dat ze een beste vriendin nodig had. Ben zo blij)
Ze gaat nu ook niet meer de stal in, al regent het keihard zij galoppeert vrolijk rond :D

joyce B

Re: Paarden die altijd op stal staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 11:46

mooi zo!

wankaadelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:07

Ikzelf sta sinds kort ook op een stal in aalsmeer.
Mijn pony heeft een stal met uitloop direct t.o. het amsterdamse bos. Ik zie aan een stuk door paarden het bos in gaan. Sommige gaan misschien maar een keer per week, maar op een dag zie je toch behoorlijk wat paarden voorbij komen.
Heel gezellig.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:21

Maar het zijn er maar weinig als je bedenkt dat er 100 tot 400 op jouw stal staan...
(afhankelijk van of je bij De Jong of Wennekers staat)

wankaadelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:23

Sta bij wilco wennekers

Cardy

Re: Paarden die altijd op stal staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:37

Ik ben eigenaar van 2 paarden met ieder 2 uiteenlopende behoeftes.

Mijn oudere merrie staat nu 24/7 met schuilstal buiten, die vind dit helemaal geweldig! Heeft het nooit fijn gevonden op stal en wilde het liefst zoveel en zolang mogelijk naar buiten.

Mijn andere merrie is een ander verhaal... Zomers hele dag op het land vind ze prima, in de winter lang in de paddock is niet aan haar besteed. Ze valt af en minder fijn tijdens het rijden.
Ze staat nu op een stal waar ze in de winter 2,5 uur in de paddock komt en verder door mij en stalgenootje eruit komt. Ze vindt het heerlijk!

Vergis je niet... Ik vind 2,5 uur paddock eigenlijk helemaal niet genoeg en zie paarden ook in de winter het liefst hele dagen buiten staan. Maar deze merrie maakte ik er absoluut niet gelukkig mee. Dus mij erbij neergelegd en verhuisd naar een luxere stal met binnenbak. Beide blij :) .