Ik ben inmiddels 1 week bezig met het gebruik onder stro bij 2 paarden. Ik gebruik het alleen op de plekken waar de paarden plassen. Dit werkt echt super

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt: Bremse is een vluchtige spray die geen hertshoornolie bevat en dus na korte tijd niet meer effectief is ( het is tenslotte een vliegenspray) - Hertshoornolie in sprayvorm is niet vluchtig, blijft lang zitten op het besproeide oppervlak. Effectiever, dus goedkoper in het gebruik.
Arjo schreef:Ik heb stallen zonder matten en zonder afvoer. Op dit moment gebruik ik vlas en dat bevalt op zich prima. De vraag is of strokorrels ook voor mijn stallen voordelen voor wat betreft verbruik en tijdwinst van het uitmesten opleveren of zijn de strokorrels alleen geschikt voor stallen met absorberende/afvoerende matten?
Fitzroy schreef:Dat heb ik ook een tijdje gedaan, tot er een briefje op zat dat ie te zwaar was en bij een volgende konstatering niet meer geleegd zou worden. (en dan hebben we het niet over mannetjes die er mee moeten sjouwen, maar over een automatische leeg-auto !!)Je afval wat je hebt totdat je de box leeghaalt, past makkelijk in de groencontainer.
stefje schreef:Ik heb vandaag met mijn vaste mestafvoerder gebeld en die blijkt geen strokorrel-mest te willen hebbn :-( (weet niet of ik namen mag noemen hier, maakt ook eigenlijk niet uit). Daarmee kan ik niet aan strokorrel beginnen. Vreemd want het is de grootste hier in de wijde omtrek (regio Amsterdam). Ik kan uitwijken naar een andere, waarvan ik weet dat hij strokorrel zelf levert dus ook wel de mest van zal terugnemen, maar ik weet dat deze veel duurder is in mestafvoer-kosten. Dan is strokorrel voor mij niet meer lonend, want ik heb mijn stro een heel stuk goedkoper doordat ik het groot inkoop. Toch wil ik graag strokorrel gaan gebruiken want ik zie veel schonere stallen daarmee. En als ik door minder kosten (door minder volume mestafvoer) totaal dezelfde kosten kwijt ben in de maand zie ik strokorrel erg zitten. Ik baal... wat te doen?
Ik vraag me nog af hoe het zou zijn om hier zelf een mest-composthoop van te maken, ik kan dat in een hoek van het weiland doen, maar ben bang dat ik sneller een hoge berg heb dan dat het composteert... En ik heb niet zo gek veel oppervlakte weiland dus het zou echt snel moeten composteren...
Of naar de gemeentestort brengen maar dat vind ik een vreselijke heisa, daarnaast weet ik niet eens of mijn gemeente dat toestaat.
madamX schreef:imker schreef:Haarlem, ik vind het toch frappant dat je zoveel info erover weet, maar het niet in de praktijk gezien hebt.
Kun je je eens nader verklaren, want ik krijg zo stellig de indruk dat we hier met een (weder)verkoper praten.
Haha, weet het wel zeker.