Borg schreef:Deze discussie kan eindeloos doorgaan, maar laten we elkaar niet veroordelen. Ik ga ervan uit dat alle paardeneigenaren het beste voorhebben met hun dier.
Ik proef uit sommige berichten zo'n belerend toontje van 'Wij hebben het beter voor elkaar, lekker puh" en dat roept alleen maar weerstand op.
Ik heb het niet beter voor elkaar hoor. Ik had in Friesland een eigen paard, daar was heel veel ruimte. Nu woon ik in 't Gooi, i.d. buurt v.d. Randstad. De ruimte is hier schaars, en het is erg moeilijk om hier voldoende ruimte voor je paard te vinden. Daarom kies ik ervoor nu geen eigen paard te hebben. Dat is wel naar, want ik ben het wel gewend. Maar ik kies er toch voor te wachten totdat ik zeker weet goede omstandigheden te kunnen bieden. Ik kan mijn eigen wensen wel ondergeschikt maken.
(ps: natuurlijk is er wel ruimte voor paarden, en lukt het veel mensen hun paarden hier wel buiten zetten hoor. Maar de ruimte is schaars en bijzonder duur. Ik neem mijn tijd)
Ik heb mijn paard echt niet gekocht om hem eens even lekker dwars te zitten en te modeleren naar mijn smaak en zo zijn er velen met mij.
Net zoals er overal in Nederland wel plaatsen te vinden zijn, met of zonder wei, waar paarden het niet goed hebben, waar het de eigenaar alleen om geld of zo te doen is en de dieren verkommeren.