DaisyFlower schreef:Bij mij gaat het met 5 euro omhoog. Dit vind ik nog wel te overzien, maar zoals ik bij sommigen hoor... 25 euro!? Ik vind wel dat een stalhouder dit ruim van tevoren aan moet kondigen.
Wat ik me ook afvraag... als er weer normale prijzen komen voor stro, voer, enz. gaat de prijs dan ook weer zakken!? Dit doen ze namelijk vast niet zo gauw. En dán is het niet eerlijk meer.
Het is niet alleen stro en voer helaas. Stroom, ijzer (vervanging van materialen), gas en ga zo maar door is en blijft ook maar omhoog gaan. Dat merken we onder andere ook aan onze huur, brandstof en boodschappen. Jammer genoeg gaan deze prijzen alleen maar omhoog en ook niet omlaag. Ik denk dat vele pensionpaarden houders echt tekort gaan komen. Als ik zie dat ik alleen al aan voer/stro/vlas/hooi per maand ongeveer 25 euro meer uitgeef en dan nog niet eens de andere kosten die omhoog gegaan zijn meereken dan is 5 euro per maand meer een lachertje en 25 euro nog steeds niet genoeg.
Als je dan ook nog eens bedenkt dat de meeste pensionhouders er nog naast ergens anders moeten werken om rond te komen dan kun je ook bedenken dat je vooral niet rijk wordt van (pension)paarden houden. (was het maar waar....)
Ben het wel met je eens dat het ruim op tijd aangekondigd hoort te worden. Minimaal toch één maand en het liefste langer.