Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
runningkawa schreef:paar jaar terug heeft het best lang achter elkaar gevroren, zetten jullie ze dan niet buiten?
Hier gaan ze gewoon elke dag de wei in hoor, ook als het vriest.
shadowflower schreef:ze hebben dat zelf heus door als het zo gevaarlijk is. ze zijn juist doordat ze zo vaak buiten komen er op ingesteld dat ze bij sommige weertypes voorzichtig moeten zijn. Zoiezo in de inter komen paarden niet veel buiten en dan ben ik toch blij dat ze lekker rustig op de bak staan of soms wel eens lekker op stal waar ze een mini paddock van 4x3 aan hebben zitten
edit: en wie staat er op ontiegelijk harde vieze klei .... ik met mijn paardjes .. Het is heel vaak nat en drassig en ONGELIJK ... dus beter een bak dan het land.
Jij hebt het trouwens alleen over bij gevroren weer lekker op het land. hoe doe je dat bij andere weertypes ? ook op het land of staan ze dan toch veilig op stal
runningkawa schreef:Een bak kun je ook slepen net voor het vriest, dan is hij niet ongelijk:P
shadowflower schreef:de zomers ook niet ^^ t is niks meer in nederland wat betreft het weer

lyndsey schreef:nou als het flink gevroren heeft dan gaat de mijne ook niet op de wei hoor. sommigen zeggen wel ze kijken wel uit als het glad/hard is maar die slimmerd van mij heb ik al 2x onderuit zien gaan met sneeuw/harde grond.
betekend niet automatisch dat hij opstal blijft.. dan word er gewoon opstal onderling geregeld om ze een halve dag in de binnenbak te zetten.(sochtends tot eind van de middag)
en de keren dat dat nodig was kan ik denk ik op 1 hand tellen.
runningkawa schreef:paar jaar terug heeft het best lang achter elkaar gevroren, zetten jullie ze dan niet buiten?
Hier gaan ze gewoon elke dag de wei in hoor, ook als het vriest.
's Nachts weer naar binnen met zulk weer... __Sanne__ schreef:Ja hoor absoluut.
De prive paarden en pony's worden 's morgens tegelijk met de manegepaarden buiten gezet. (als je dat wil natuurlijk) En voor het voeren weer binnen gehaald, evt zou je ze na het voeren weer naar buiten kunnen doen als je dat wil. Of nog even een uurtje in de paddock o.i.d.
De 'kreupele' manege paarden en pony's mogen lekker 24/7 in het land staan.
Genoeg mogelijkheden dus gelukkig!
alleen in de zomer in de weide of als ik m opjaag dat hij toch zijn energie kwijt is. Citaat:dan word er gewoon opstal onderling geregeld om ze een halve dag in de binnenbak te zetten.(sochtends tot eind van de middag
lyndsey schreef:dat is waar, als we geen binnenbak hadden, dan had ik het risico denk ik wel genomen om hem toch in de wei te zetten want binnenlaten staan is geen optie. maar ik vind het zo beter voor mijn gemoedsrust flink wat hooi in de binnenbak en de paarden vermaken zich daar wel.
maar zoals ik al zei.. hoevaak is dat nou dat het écht steenhard is de grond... vorig jaar hebben we ze geloof ik maar 2x in de binnenbak gehad.
Hier heb ik echt geen begrip voor.
Maar mn beestjes zijn er erg gelukkig mee. 
Remember schreef:Ilsuuuh schreef:Maar omdat ie niet naar het land gaat beweegt ie juist extra veel..
Hij gaat van ma t/mvrijdag elke keer minimaal 45 min in de trainingsmolen.. op za en zo ochtend staat ie een uur los in de paddock en verder rijd ik m elke dag minimaal een uur.. meestal wel anderhalf met warming up en cooling down erbij!!
Dik een uur rijden en een klein uur in de molen (waar ik niet écht voorstander van ben, 20-30 min vind ik meer dan lang genoeg!) maakt 2 uur beweging per dag.... Dat noem je extra veel???
Paardenmaf1 schreef:Dus: dagelijks een paar uurtjes lekker losgooien in de wei kan geen kwaad!...... TOCH???
Paardenmaf1 schreef:Dus: dagelijks een paar uurtjes lekker losgooien in de wei kan geen kwaad!...... TOCH???