Rij jij altijd met beenbescherming?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimdevos87

Re: Rij jij altijd met beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:29

ik gebruikte altijd peeskappen en strijklappen bij mijn pony, en af en toe bandages achter in plaats van strijklappen...

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:19

En hoe constateren jullie dat dat de peesbeschermers nodig zijn bij je paardje? Bloos

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:05

Tot nu toe heb ik alleen maar geconstateerd dat onze paarden ze niet nodig hebben Cool

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:05

nee ik gebruik ze nooit.. ik denk dat dit genoeg zegt over waarom niet Haha!
Afbeelding

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:06

Ha, ingebouwde peesbeschermers Haha! Haha! Haha!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:06

Ik rijd rondom met 3 in 1 beschermers óf bandages met onderlappen en voor nog springschoenen.

Pony schopt zijn eigen benen open en tegen peesbeschermers enzovoorts kan hij niet..

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:07

*LOL* !

Ik gebruikte het nooit, maar nu ik ze gewoon hoor ik dat ze heel vaak aantikt! en nu ze ijzers heeft vind ik het helemaal nodig Lachen .. strjklappen heb ik nog niet, wil dit wel aanschafen. Of ik wil 3 in 1 beschermers voor achter.

Purante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:08

Ik gebruik af en toe 3 in 1 beschermers. Als ik ga springen bijvoorbeeld of als ze als stuiterbal klaar staat om de bossen in te gaan.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:23

Didoo schreef:
En hoe constateren jullie dat dat de peesbeschermers nodig zijn bij je paardje? Bloos

nou mijn pony strijkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:31

Didoo schreef:

Hoe contateer jij dat je een cap nodig hebt? Lachen

Ik hoop nooit, maar als je dan eens op je hoofd valt is het fijn hem nodig te hebben Lachen

Idem met peesbeschermers Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:43

[
Didoo schreef:

Ik gebruik ze altijd, puur uit voorzorg. Maar 1 paard strijkt heel erg en heeft ook nog eens een gevoelige huid, die heeft ze dus zeker nodig.

Ik denk dat het wel goed is als er af en toe zonder gereden wordt. Een paard moet ook zonder kunnen lopen, moeten ze in de proef ook wel.

Wie heeft de paarden hier bescherming om in de wei dan? Hier thuis hebben ze dat echt nooooit! Ze staan 7 dagen per week en nu zo'n 7uur per dag buiten. Om dan bescherming om te doen....

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:50

Zijn er ook mensen die het niet uit voorzorg doen maar weten dat hun pony b.v. strijkt? En hoe kwamen jullie erachter?
Ik doe het namelijk liever zonder omdat met het warme weer hij zo ontsettend gaat zweten onder die dingen. Met longeren doe ik het dan wel omdat ie nog wel eens raar wil doen.. maar ik denk dat ik zolang ik niet weet of het echt nodig is ze tog maar neit om doe...

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:53

ik doe het niet uit voorzorg.. ik weet dat mijn pony strijkt.. en ik ben er achter gekomen omdat ik peesbeschermers gekocht had voor me 1e setje en toen na het rijden zaten er allemaal krassen op.. en in de zomer spuit ik de benen altijd af na het rijden Tong uitsteken

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 07:32

Ik reed toen op mijn verzorgpony de ene keer met en de andere keer zonder, als je je paard altijd peesbeschermers omdoet en je vergeet het een keer en er gebeurt iets, dan is ie het niet gewend, je kunt beter ook af en toe zonder rijden daar worden zn benen sterk van. Dan is het laat maar zeggen, niet zon watje..
(Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.Tong uitsteken)

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 07:54

Ik heb een IJslander en ik rijd eigenlijk altijd zonder beenbescherming, meestal alleen voor springschoenen want ze heeft wel ijzers. Mijn paard is nu aan het herstellen van een blessure en ik doe haar nu uit voorzorg wel peesbeschemers om. Zeker de eerste tijd zodat ze gewoon goed beschermd is.

navarao

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:05

altijd,

voor peeskappen,achter strijklappen! lekker veilig Haha!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:08

heej Teuntje111

ik gebruik ze ook nooit op mijn haflinger. Tong uitsteken

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:25

leintje_ schreef:
ik doe het niet uit voorzorg.. ik weet dat mijn pony strijkt.. en ik ben er achter gekomen omdat ik peesbeschermers gekocht had voor me 1e setje en toen na het rijden zaten er allemaal krassen op.. en in de zomer spuit ik de benen altijd af na het rijden Tong uitsteken

Heb je ook bedacht dat je de benen met peesbeschermers een flink stuk "dikker" maakt? Dus weet je wel zeker dat je pony strijkt als er niets om de benen zit?

eefyee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:57

Bij paarden die het nodig hebben ja, anders niet.

KimWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:59

Ik rij eigenlijk altijd met peesbeschermers, zowel met dressuur als met springen.
Peesbeschermers zorgen niet voor steun, maar alleen voor bescherming, wat ervoor zorgt dat de pezen niet verzwakken, wat bij bandages wel gebeurd als je het vaak omdoet omdat ze steun bieden..... vandaar dat ik altijd met peesjes rij en nooit met bandages...

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:00

Waratje schreef:
leintje_ schreef:

Heb je ook bedacht dat je de benen met peesbeschermers een flink stuk "dikker" maakt? Dus weet je wel zeker dat je pony strijkt als er niets om de benen zit?

nee ik weet het niet zeker maar mijn instructrice zegt ook dat hij strijkt dus ik doe altijd maar peesbeschermers + strijklappen om.. of heel soms bandages

Melissa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:01

ALTIJD (behalve in mn proeven dan) Haha!
Ook als mn paard op t land staat of gelongeerd wordt.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:21

Ik gebruik altijd kogelbeschermers, omdat ze strijkt achter. Lachen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:27

Melissa24 schreef:
ALTIJD (behalve in mn proeven dan) Haha!
Ook als mn paard op t land staat of gelongeerd wordt.

Hmmmm, dan staat hij dus of erg lang met beenbescherming om of erg kort in het land, ik weet niet wat ik erger vind...... Verdrietig

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:47

Waratje schreef:
leintje_ schreef:

Ik wou net zeggen, dat komt waarschijnlk ook omdat zn benen dan veel dikker zijn.
Ik ben niet tegen peesbeschermers, rij zelf ook wel een met. Maar ik vind afwisseling dan wel belangrijk.
Ik weet niet of hij er wat aan heeft qua strijken, en heb ook nooit gemerkt dat hij last heeft van zn benen...