Wat betalen jullie aan stalgeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Wat betalen jullie aan stalgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:39

Wat een verschillen qua prijs zie ik zeg. Ik zit duidelijk in de verkeerde hoek van Nederland.
Ik betaal voor mijn pony €265,- per maand en voor mijn paard €310,- per maand.
Daarbij zit dan eventueel gebruik van de molen. We hebben een binnenbak van (bijna) 20x40m. Een buitenbak (altijd berijdbaar) van van 30x60m. We hebben een solarium (waar je extra voor moet betalen) en warm water (ook extra betalen).
Zomers kunnen ze in een groep op het land wat niks extra kost. Of een apart landje wat €330,- per seizoen kost voor een merrie of ruin (hengsten landjes kosten nog eens €20,- extra)
Er wordt 3x daags granen gevoerd en 2x daags kuil. Mesten 1x per week en alle dagen opstrooien.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:49

70 euro p. maand, daarvoor wordt ze dagelijks buitengezet en gevoerd. Biks, wortels, granenmix enz. moet ik wel zelf kopen en klaarzetten, maar kuil zit bij de prijs inbegrepen. Ik mest elke dag zelf uit, stro moet ik wel zelf bijkopen. Ze staat in een heel ruime box, weet geen precieze afmeting, maar veel ruimer dan 3x3. We hebben in de zomer een weilandje (staat helaas niet zoveel gras meer) en in de winter een paddock. Verder hebben we een buitenbak, en een spuitplek. Bos lekker dichtbij.
Ik sta dus redelijk goedkoop, maar het is alles behalve lux Lachen. Ik heb mijn paard nog maar 3 weken maar ik verlang toch wel naar een betere bak, en vooral voor de zomer een fijner weiland.

ggit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:55

nou ponyparadijs, het kan nog erger. ik betaal 435 (als je voor de 1e vd maand betaalt, zoniet dan wordt het 485). daarvoor wordt ze gevoerd, gemest en komt ze drie x id wk een half uur in de molen. verder is het een manege, dus rijden is niet altijd mogelijk ivm lessen. wel fantastische uitrijmogelijkheden.
ik kon het met mijn werk niet meer combineren, dus paard verhuist binnenkort naar een stal dichter bij mijn huis.

Avary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:13

Ik betaal 270 (omgeving Haarlem) Dat is dan inclusief uitmesten, stro, voer en een kastje in een ruimte die 's nachts op slot gaat. Er is een buitenbak 20x60, een binnenbak van 20x40, 2 landjes om je paard op te zetten en een longeerkraal. En het is redelijk dicht bij het duin, strand..
Het is wel lastig dat er veel lessen zijn, maar aan de andere kant is wel alles mogelijk! Er is eens in de week een springles, er wordt dressuur gegeven, alle soorten western en zelfs menles! Er worden ook eens in de 2 maanden FNRS wedstrijden gehouden, er zijn wel eens westernwedstrijden gehouden en (tinker)keuringen. Verder hebben we ook nog een stapmolen, spuit met warm water en een koelapparaat voor de benen, maar daar moet je voor bijbetalen. En er wordt goed op je paard gelet, mocht hij wat hebben..

JustXPindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:23

ik betaal 120 euro in de maand maar dan moet ik wel zelf uit mesten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:17

ggit schreef:
nou ponyparadijs, het kan nog erger. ik betaal 435 (als je voor de 1e vd maand betaalt, zoniet dan wordt het 485). daarvoor wordt ze gevoerd, gemest en komt ze drie x id wk een half uur in de molen. verder is het een manege, dus rijden is niet altijd mogelijk ivm lessen. wel fantastische uitrijmogelijkheden.
ik kon het met mijn werk niet meer combineren, dus paard verhuist binnenkort naar een stal dichter bij mijn huis.

Huh?? 50 euro rente-toeslag?? Jemig, bij zo'n stal zou ik niet eens willen staan!
Jij zit wel in een erg moeilijke hoek als stalhouders zich dergelijke uitspattingen kunnen permiteren! Nog los van het feit dat ik voor dat geld fluitend twee paarden kan stallen en dan zit ik hier op de Veluwe zeker niet in de goedkoopste hoek van NL.....

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:25

mijn god, als ik al die prijzen hoor en lees... ik zou dus misschien net 1 dier kunnen houden ipv de drie die ik nu heb Nagelbijten / Gniffelen
inclusief brokken, hooi, zaagsel, stallen van mijzelf en deels gehuurd weiland,eigen weide en bak kom ik rond de 70 eurto per maand per paard uit aan kosten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:03

ggit Dat is gewoon schandalig wat jij moet betalen!

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:18

Wij moeten €260 per maand betalen voor ons paard.
Dit is incl. binnenbak en verlichte buitenbak. Krijgt 's winters 3x per dag kuil en 2x per dag biks. Mits de paddock niet bevroren is of het regend, zetten ze hem dan iedere morgen ook ong. 2 uur buiten en zetten hem ook weer binnen.
's Zomers zetten ze hem 's morgens op de wei en halen 'm tegen het eind van de middag weer binnen en krijgt hij 2x per dag biks en 'savonds nog eens kuil.
Het hele jaar door wordt hij ook 2x per week uitgemest en krijgt iedere dag nieuw stroo.
Er is een afspuitplaats, maar alleen met koud water. We hebben ook de mogelijkheid om 1x in de week een gratis groepsles te rijden. Verder geen extra mogelijkheden. Owja we staan dus aan de zeeuws kust, dus best redelijk toch?

oORoosjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:58

225,- euro voor een pony.. incl. zaagsel

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:26

60,- euro per maand... (= stal + weide) Nagelbijten / Gniffelen
Moet wel alles zelf doen/regelen en voer, stalbedekking ed zijn ook voor eigen kosten. Ja
Heeft prachtige uitrijmogelijkheden en de (overdekte) manege ligt een paar honderd meter verderop.
Laatst bijgewerkt door Cyrilletje op 12-11-07 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ComancheIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:27

Ik betaal nu 275 per maand voor een hengst, hij komt 4 a 5x p wk buiten in een wei (matig gras), binnenbak 20x40 buitenbak is alleen een grote zandplaats (zonder omheining of iets dergelijks). We hebben wel een wasplaats met alleen koud water, krijgt 1x per dag kuil en 2x brokken.
Ik ga binnenkort naar een stal waar ik 245 p maand voor mijn hengst betaal. Dan komt hij 7dg p wk buiten in een wei (met super gras), buitenbak van 20x 60 met super drainage altijd te rijden, binnenbak 20 x 40 met ook zeer goede zandbodem. Grote box van 4 x 4m wasplaats met termostaatkraan ( je kunt je paard zo warm wassen als je zelf wilt). Ik moet alleen zelf uitmesten.
Bij ons staan de stalprijzen in de regio ook erg onder druk, alles wordt duurder en verhoogd

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:33

Ik heb geen paard, maar wat veel mensen hebben hier goedkope stalling zeg Bloos!

Hier in noordholland moet je voor een staling et binnebak echt wel rond de 270 betalen.

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:35

265, zelf mesten incl. 3x krachtvoer, 2x kuil en stro.

ggit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:42

ha ikke, het is inderdaad een kwestie van het je kunnen permitteren: zolang er mensen dat willen betalen, kan je het dus vragen.. terwijl er best nog wel stallen in de buurt zijn waar de kosten lager zijn. maar het is een gezellige stal, de paarden worden goed verzorgd en er zijn een paar hele goede instructrices.
ik vond het ook wat veel worden, want daar komt je les, smid, veearts, vereniging, wedstrijden etc allemaal nog bij.
dus eind deze maand verhuis ik naar een stal waar ik 275 betaal: pensionstal (dus altijd kunnen rijden), weidegang, dagelijks molen etc.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:45

Ik sta op een luxe manege en betaal daar 350 euro incl voeren, mesten enzo.

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:45

Woon in friesland is dus goedkoper:
160,- per maand voor mijn pony.
heeft een stal en weiland en een bak en longeerbak en mooie omgeving. voer word betaalt wormkuren
hoefsmid en intentingen betaal ik zelf

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:47

85 euro in de maand, en dan met stro en al het andere erbij 190.
Maar waarschijnlijk gaan we verhuizen naar een stal die 275 incl alles kost.
Waar ik nu sta is geen wei, waar we heen gaan wel Lachen

chantal30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:54

200 euro per maand. Inclusief biks, hooi en stro.
Mesten moet je wel zelf doen.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:55

ggit schreef:

!!!!!
als ik dit op moest hoesten, had ik geen paard vrees ik... is je nieuwe stal ook zo duur?

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:20

Grappig al die verschillen!!

Ik sta nu op een stal waar ik 185 euro per maand betaal
*eb en vloed buitenbak + verlichting
*Nog een buitenbak + verlichting
*Zomers weidegang
*2 ruime, 1 kleine paddocks
*Grote ruime stallen
*warm en koud spuitplaats
* Molen (Bijbetaling)
*Biks en Kuil

Excl.
*Mesten
*Buiten zetten (Zomers wel)
*Stro

Kom ong. per maand op 220/230 euro uit, dit incl. stro

Ja, mijn paard is een ontzettende viespeuk, maar we hebben het enorm naar ons zin Haha!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:21

ik betaal 100 euro incl
dus das incl stro, kuil, biks,weidegang, bak, zadelkamer etc

super gezellig!!

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:22

ik betaal 135 euro per maand aan stal en dan komen stro en alles dr nog bij.
ik beongeveer 210 per maand kwijt.

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:25

Ik betaal s'zomers €140,- dan staat ze 24/7 op de wei.
s'Winters €170,- dan staat ze overdag in de paddock en s'nachts op stal. Inclusief voer.
Stal moet ik zelf uitmesten, voeren en binnen/buiten zetten wordt gedaan.
Heb geen binnenbak, wel buitenbak.

Liannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:36

Ik betaal 150 euro voor een ruime box inc voer uitmesten en hij okomt ook elke dsg buiten alleen niet in een graswei maar gewoon op het zand dat is het enige nadeel