fluffymeis schreef:.
Op bokt is er een meisje waarbij ook die diagnose was gesteld.. na veel gedoe stond haar paard al op de slachtlijst, en heeft ze hem teruggekocht van de verzekering, zodat ze hem in kon laten slapen als dat nodig was... maar nu bleek dat die een scheef bekken had. na wat behandelingen kan ze er nu probleemloos mee rijden!.
Ik vind het ook een beetje "vreemd" dat een paard dat deze aandoening dan zou hebben.. goed zou kunnen springen.. dat lijkt me nu juist iets waar je best wel coordinatie bij nodig hebt!
gaat dit over degene van wie het paard was, of gaat dit over jou, of bedoel je er mij&Quentin mee?
Quentin is nml afgekeurd op ataxie, wat een scheef bekken bleek te zijn, en hoewel ik het eerst niet echt geloofde is hij nu beter dan ooit!
vroeger staakte en steigerde hij iedere dag, ben er mee achterovergeklapt en alles, en nu heb ik er een goed bruikbaar paard aan, rij weer op M/Z niveau mee in de les, zonder problemen
fluffymeis schreef:
nu hebben we hem voor 600 verkocht aan de slacht via een handelaar waar ik ook les rij.
nu staat hij ...Ver ..domme.. op marktplaats voor 2250 te koop.. ik kan mijn ogen niet geloven
ik had net de verzekering een mail gestuurd om te kijken of we geld terug konden krijgen omdat hij dus doodgemaakt moest worden en nu leefd hij nog .. de advertentie deugt ook voor geen kant ik denk dat mijn paard zwaar veel dope heeft gekregen om hem zo te laten lopen voor de foto's//
als je je paard verzekerd hebt en terug hebt gekocht, om hem bv zelf af te laten maken of nog een tijd in de wei te laten lopen of wat dan ok, dan mag je hem niet doorverkopen
Ik heb er voor gekozen om Q terug te kopen omdat ik niet geloofde in de diagnose ataxie en we thuis stallen hebben dus het niet een vreselijk groot bedrag is per maand wat ik kwitj ben aan zn voer etc, dus vond eht de moeite waard hem verder te laten behandelen
maar als ik hem nu wil verkopen mag dta niet, ik mag zelfs geen betalende bijrijder hebben of iemand laten betalen om een lesje op hem te rijden!
ik mag hem alleen nog zelf houden tot hij afgemaakt wordt of zelf overlijd
als ik hem niet had teruggekocht had ik de keus gehad van Amev om mee te gaan naar de slacht zodat ik zag dta hij echt afgemaakt werd, ook had Amev hem mogen verkopen als recreatiepaad als ze dat ahdden gewild, hijw as immers afgekeurd als sportpaard...
verder kan een paard (als het om dit paard gaat wat een scheef bekken bleek te hebben) na een behandeling van een osteopaat zo opknappen dat ze wel degelijk weer super kunnen lopen, zonder dwand en zonder pijnstillers! ik heb dat bewijs nml hier in de acthertuin staan!