paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaats???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:37

QuijoSavan schreef:
Tsja, daarom moet je goed uitzoeken wat voor verzekering je hebt. Ik zit bij AMEV en die doen dit dus niet. Maar tsja ik zou contact opnemen met de personen en verhaal vragen, heb je de link naar de advertentie?

lees ff mn post hierboven, dat gaat over Amev, heb zwart op wit staan dat een afgekeurd sportpaard verkocht mag worden door hun als recreatiepaard...
heb hem dus teruggekocht zodat ik 100% zeker weet wat er met hem gebeurd, zit nu wel aan tig regels vast(mag geen betalende bijrijdster, geen officiele wedstrijden, iemand wilde hem kopen, dat mag niet etc, maar die regels zijn wel te begrijpen zeker als je met een afgekeurd paard zit wat terecht is afgekeurd en echt wat heeft!)

XUlyssesX

Re: paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:37

zirkoontje schreef:
XlucienneX schreef:
het paard kon heus wel springen door veel lol in het springen te hebben stroomde er genoeg adrenaline door hem heen om de pijn te verlagen de pijn die kwam door al zijn gebok en gesteiger. ( staat een paar pagina's terug) de dieren arts verklaarde dat.!
hij zei dat adrenaline de boel verdoofd.

ja en ataxi zijn uitvalsverschijnselen, staat gelijk aan tijdelijke verlamming.
Verlamming wil zeggen dat je nix voelt...dus...jawel..ook geen pijn.
Zou dan die ataxi de reden geweest zijn dat jou paard zo dwars was?????
je zei (aantal pagina's terug) dat ie ook last had van zn rug! daar had ie dus wel pijn.....dan lijkt volop springen me helemaal niet zo'n goed plan

pfff nu snap ik het helemaal niet meer waarom ging hij nou precies naar de slacht????

ik denk dat er meer aan de hand was en dat dat niet alleen een medische reden had.....las ik hier niet al een paar x het woord onkunde???????

nou mijn instructrice word hier gezien als god. zij stapt op paarden die zijn afgekeurd en ze komen bijna altijd weer goed terecht. maar bij mijn paard kon het niet ze vond het niet eerlijk om hem te straffen voor zijn nukkigheid.
lijkt mij logisch.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:39

Je schreef dat je bang was dat je paard met rustgevende middelen kalm gehouden was: heb je er al eens aan gedacht om je paard dit (onder begeleiding van de DA) zelf te geven zodat zijn lichaam de kans kreeg om zich te herstellen van al die blessures door dat gebok en gespring?

Heb je er ooit aan gedacht om een second opinion aan te vragen? Want pijn is toch doorgaans de reden voor dat gebok en gespring en geen gevolg. Beetje rare diagnose van je DA...

En een paard dat alleen maar pijn heeft door gebok en gespring moet natuurlijk meteen naar de slager...snap hem helemaal!

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:40

Citaat:
het paard kon heus wel springen door veel lol in het springen te hebben stroomde er genoeg adrenaline door hem heen om de pijn te verlagen de pijn die kwam door al zijn gebok en gesteiger. ( staat een paar pagina's terug) de dieren arts verklaarde dat.!
hij zei dat adrenaline de boel verdoofd.

Zal Albert Zoer zeker fijn gevonden hebben...met een atactisch paard vol adrenaline over een hindernis! En aangezien Albert ook niet de kleinste is en een paar kilootjes extra heeft......auauau!

Ik denk toch maar dat hij het bij Lowina en OkiDoki houdt

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:41

XlucienneX schreef:
nou mijn instructrice word hier gezien als god. zij stapt op paarden die zijn afgekeurd en ze komen bijna altijd weer goed terecht. maar bij mijn paard kon het niet ze vond het niet eerlijk om hem te straffen voor zijn nukkigheid.
lijkt mij logisch.

als een god???? sorry hoor, heet ze anky??
wellicht nooit realistisch een second opinion overwogen dan alleen maar zwijmelen bij je idiool.
Als het tussen haar en dat paard niet klikte kan je god jezus of wie dan ook zijn maar er zal vast wel een judas ergens in nederland zijn met wie het wel klikt met dat paard!!!!

Ann

Re:

Een zaak aanspannen tegen die slager kost alleen maar geld, en dat voor een paard wat op deze manier is weggedaan

@TS, je probeert je aan alle kanten te excuseren/goed te praten, maar ik blijf wat moeite houden met de manier waarop je jouw eerdere paard hebt gedumpt

Bijna iedereen weet wel dat er paarden bij een slager kunnen worden doorverkocht, ik denk eerder dat het uit desinteresse kwam dat jij of je lesgeefster niet daadwerkelijk hebben gecheckd of het paard wel overleden was.
Laatst bijgewerkt door Ann op 29-12-05 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

XlucienneX schreef:
lijkt mij logisch.

Nee, lijkt mij niet logisch. Als je instructrice het paard niet aankan, dan zoek je toch even verder?
En ik hoor hier weer het woord nukkigheid: ben je er zeker van dat je paard geen pijn had VOORDAT hij ging bokken en springen? Heb je er wel een fysio bijgehad? Heeft je instructrice dat niet geopperd?

kimmiepimmie

Re:

juist jij begrijpt het cassidy ik ben het er ook absoluut niet mee eens gr kim

kimmiepimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:44

jij ook Ann want wie vind dit nou normaal ik hou egt van dieren mensen en niemand in mij omgeving waar ik bij ben hoef een dier te vermoorden of pijn te doen maar wat jullie allemaal al zegguh er zijn genoeg opties

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:45

als je een paard koopt heb je altijd het recht om hem binnen zoveel tijd terug te brengen en je geld terug te krijgen bij verborgen gebreken.
en nee ik zie dit niet als een soap. er word alleen teveel geauwehoerd over geld en de slacht en dat staat me tegen. het belangrijkste vind ik het paardje. zijn toekomst. als tie egt ziek is en hij is egt zo gevaarlijk gaat tie uiteindelijk toch wel naar de slacht of word ingeslapen. over het gesjoemel ja daar kan ik je gelijk in geven, maar dit gebeurd overal. bij handelaren en ook bij particulieren!
ik heb zelf een miskoop van de eeuw gemaakt toen ik mijn hafje kocht. de vorige eigenaren hadden bij haar geen papieren gekregen. was een beetje een wazig verhaal. ze komt van een haflinger melkerij af en na hun 10de jaar geven ze geen papier meer mee (stom stom had ik moeten weten) heb die haf melkerij gebeld en die ontkennen natuurlijk ook dat ze haar hebben gehad. het vermoeden is dus groot gezien de lichamelijke en geestelijke toestand dat ze voor de slacht bedoeld was maar weer in de handel terecht is gekomen.
ik heb ze niet laten keuren maar ook al was ze niet door de keuring gekomen had ik ze toch willen hebben. was egt liefde op het eerste gezicht. ik heb 2 jaar geleden expres een veulen gekocht zodat ik ze volgend jaar lekker met pensioen kan laten gaan want weg doen vind ik geen optie. beest heeft wel genoeg meegemaakt zo. ze mag bij mij oud worden. ze zal nog wel bereden worden door mijn kids, maar die wegen ook niks dus dat kan makkelijk.
komt er een tijd dat ze ingeslapen of naar de slacht moet ben ik er zelf bij en breng ze zelf weg! waarom? omdat ik niet wil dat ze door vreemden weg gehaald word. tis mijn paard en ik ben verantwoordelijk voor haar dus ik zal bij haar blijven tot ze dood is. ook om ellende van door verkopen of transport naar polen te voorkomen. vind dit wel het minste wat je kunt doen.
hier kan je nu niet meer veranderen maar ik zou egt een keer gaan kijken bij je paardje en de mensen waarschuwen hoe hij is etc. op dit moment kan je niet meer doen.

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 14:46

een fisio hebben we erbij gehad die kon nergens iets vinden jammer genoeg anders hadden we het behandelt. er is ook een duitser geweest die verstand had van de ruggenwervel ofzo iets ik was er niet bij toen die is geweest maar hij kon ook niet iets vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:47

XlucienneX schreef:
ik ga helemaal niet over de rooie.

ik ben er nog gewoon hoor gewoon mezelf.

lezen jullie wel voordat jullie iets plaatsen.

mijn instructrice zit achter het verhaal van de slager aan. en mijn moeder had dus een advocaat ingeschakeld maar die hebben we niet nodig want we kunnen niks tegen de slager beginnen.

dat dachten we maar nu mijn instructrice de slacht zwart op wit heeft.

zit het verhaal anders. we kunnen wel dergelijk iets tegen de slager doen. maar nu komt het .

heeft het zin?

als ufarno doorverkocht worden hebben we er niks aan.

Wat ik niet snap is dat je geen kontakt opneemt met de verkoper van dat paard en hem verteld dat het paard naar de slager is gegaan omdat hij ataxie heeft en dat daar een medisch rapport van is. Of hij dit in de advertentie wil vermelden anders is hij in gebreke. De verkoper is nu op de hoogte van het medische probleem, verzwijgt hij dit, dan maakt hij zich schuldig aan misleiding, .c.q. oplichting. Dan kan je advokaat nog wel wat doen.

Als je de slager hebt verteld dat het dier niet meer vanwege gezondheidsredenen in de handel mag komen en daarom geslacht moet worden, dan weet hij er van en als hij dan het dier toch door verkoopt is hij willens en wetens verkeerd bezig. Stukje ethiek!!! Dat een slager levende have niet mag doorverkopen is volgens mij geen wet of regel. Dat mensen paarden bij een slager kopen is ook iets voor te zeggen. Sommigen brengen al te makkelijk een dier naar de slager omdat het te veel sores en geld kost, maar vaak zat zijn de dieren op en een oude dag is weer te duur. Genoeg handelaren die er brood in zien, al is het maar naar het buitenland.

Je heil ligt meer bij de nieuwe eigenaar die het beest verkoopt en die handelaar die het beest verkocht heeft. Ik denk dat je het te makkelijk laat zitten.

Dan nog te hopen dat het dier wel een goede eigenaar krijgt die er mee om kan gaan. Dan rest nog het geldelijke verlies dat je hebt geleden. Daar heb ik niks mee als je al hebt gemeld dat je paard met winst verkocht moest worden, als een braaf lief en super gezond sportpaard!!! De bedroger bedrogen!!!!

Renske_

fluffymeis schreef:
.
Op bokt is er een meisje waarbij ook die diagnose was gesteld.. na veel gedoe stond haar paard al op de slachtlijst, en heeft ze hem teruggekocht van de verzekering, zodat ze hem in kon laten slapen als dat nodig was... maar nu bleek dat die een scheef bekken had. na wat behandelingen kan ze er nu probleemloos mee rijden!.
Ik vind het ook een beetje "vreemd" dat een paard dat deze aandoening dan zou hebben.. goed zou kunnen springen.. dat lijkt me nu juist iets waar je best wel coordinatie bij nodig hebt!

gaat dit over degene van wie het paard was, of gaat dit over jou, of bedoel je er mij&Quentin mee?

Quentin is nml afgekeurd op ataxie, wat een scheef bekken bleek te zijn, en hoewel ik het eerst niet echt geloofde is hij nu beter dan ooit!
vroeger staakte en steigerde hij iedere dag, ben er mee achterovergeklapt en alles, en nu heb ik er een goed bruikbaar paard aan, rij weer op M/Z niveau mee in de les, zonder problemen

fluffymeis schreef:

nu hebben we hem voor 600 verkocht aan de slacht via een handelaar waar ik ook les rij.

nu staat hij ...Ver ..domme.. op marktplaats voor 2250 te koop.. ik kan mijn ogen niet geloven

ik had net de verzekering een mail gestuurd om te kijken of we geld terug konden krijgen omdat hij dus doodgemaakt moest worden en nu leefd hij nog .. de advertentie deugt ook voor geen kant ik denk dat mijn paard zwaar veel dope heeft gekregen om hem zo te laten lopen voor de foto's//

als je je paard verzekerd hebt en terug hebt gekocht, om hem bv zelf af te laten maken of nog een tijd in de wei te laten lopen of wat dan ok, dan mag je hem niet doorverkopen
Ik heb er voor gekozen om Q terug te kopen omdat ik niet geloofde in de diagnose ataxie en we thuis stallen hebben dus het niet een vreselijk groot bedrag is per maand wat ik kwitj ben aan zn voer etc, dus vond eht de moeite waard hem verder te laten behandelen

maar als ik hem nu wil verkopen mag dta niet, ik mag zelfs geen betalende bijrijder hebben of iemand laten betalen om een lesje op hem te rijden!
ik mag hem alleen nog zelf houden tot hij afgemaakt wordt of zelf overlijd

als ik hem niet had teruggekocht had ik de keus gehad van Amev om mee te gaan naar de slacht zodat ik zag dta hij echt afgemaakt werd, ook had Amev hem mogen verkopen als recreatiepaad als ze dat ahdden gewild, hijw as immers afgekeurd als sportpaard...

verder kan een paard (als het om dit paard gaat wat een scheef bekken bleek te hebben) na een behandeling van een osteopaat zo opknappen dat ze wel degelijk weer super kunnen lopen, zonder dwand en zonder pijnstillers! ik heb dat bewijs nml hier in de acthertuin staan!

justabokker

Re:

Ik heb de advertentie gezien en als ik je geloof zit hij zeker onder de dope zo ! Echt raar dat mensen dieren zoieta aan kunnen doen .. !!daar word ik echt kwaad over !!
Echt absurd , maar wat ben je van plan of geen idee.. Het is toch normaal dat hij zijn woord houd hij probeert er gewoon geld uit te slaan ! Kan je hem aanklagen ? of weet je dat niet en heb je al geinformeerd bij je verzekering ?
Groetjes

Rafiki8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:48

Ik heb niet alles gelezen maar diegene die het paard aanbiedt ken ik persoonlijk.
en weet nu al dat hij op de paardenmarkt in utrecht is gekocht.

groetjes

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:50

Gonita schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar diegene die het paard aanbiedt ken ik persoonlijk.

groetjes

heeft ufarno op een paardenmarkt gestaan?

wat vreemd tegen mij zeiden ze dat hij van een pensioengast is uit friesland

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:51

justabokker schreef:
Ik heb de advertentie gezien en als ik je geloof zit hij zeker onder de dope zo ! Echt raar dat mensen dieren zoieta aan kunnen doen .. !!daar word ik echt kwaad over !!
Echt absurd , maar wat ben je van plan of geen idee.. Het is toch normaal dat hij zijn woord houd hij probeert er gewoon geld uit te slaan ! Kan je hem aanklagen ? of weet je dat niet en heb je al geinformeerd bij je verzekering ?
Groetjes

aanklagen lukt niet dat kunnen we alleen bij de slager doen maar dat heeft geen zin

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:53

XlucienneX schreef:

Dus die pensiongast uit Friesland kan het paard niet gekocht hebben?
Volgens mij ben jij een van nature erg wantrouwend persoon...

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:54

XlucienneX schreef:
we kunnen wel dergelijk iets tegen de slager doen. maar nu komt het .

heeft het zin?

als ufarno doorverkocht worden hebben we er niks aan.

Is het zo niet als hij gechipt is dan ook ergens de naam van zijn nieuwe eigenaars vermeld staat? Niet? Is dat niet een van de redenen van chips( lekkere die van lays hot/wok, sorry effe off topic)

Luister mensen, of het nu waar is of niet. Laat haar doen.
Ik moet zeggen het verhaal hangt aaneen zoals een wollenkous vol met gaten, maar het kan wel kloppen.

ze kwam hier enkel om raad vragen wat ze kon doen!
En eigenlijk zouden jullie hier zo een raar verhaal komen doen , just for fun?

En als ze nu heel de zaak heeft verzonnen dan hebben we ons allemaal goed geamusseerd! we zijn allemaal in de ban van dit verhaal. Het is waar dat ze enkele mensen door het slijk heeft gehaald, maar ze heeft het recht gezet ( toch van haar instructrice). De slager en die nieuwe handelaar, die zullen er niet zo heel veel last van ondervinden. Die handelaar zal net heel veel tel. krijgen voor dit paard. En mensen van bokt zullen ook wel meer op hun hoeden zijn voor hem. Maar is dat verkeerd? Als hij recht in zijn schoenen staat dan laat hij het paard opnieuw keuren door de da van de koper en dan is alles oke.
En de soep wordt nooit zo heet gegeeten dan ze wordt opgediend. Het is een vraagprijs. Misschien geraakt hij er ook niet vanaf zoals ts.

Maar laat ons hopen voor dit paad dat hij in goede handen terecht komt, bij iemand die geduld met hem heeft en genoeg tijd geeft......

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:55

XlucienneX schreef:
Gonita schreef:

groetjes

Op pagina 16 schrijf je dit:

Citaat:
ja dat weet ik maar er hebben al 2 van bokt gebeld en een vriendin van mij dus totdat ik meer van de slager weet bellen wij nog niet.

Nu denk je dat je zelf al gebeld hebt??

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:56

een bokker had gebeld en tegen mij zei zei dat ze van een pensioen klant zijn uit friesland de bokker heeft het in deze toppic gezet. lees dan beter mensen

schattebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:56

fluffymeis schreef:
een fisio hebben we erbij gehad die kon nergens iets vinden jammer genoeg anders hadden we het behandelt. er is ook een duitser geweest die verstand had van de ruggenwervel ofzo iets ik was er niet bij toen die is geweest maar hij kon ook niet iets vinden

Waarom begin jij nu net weer met je psuedo-naam van je nichtje te praten?

En dat van die pensiongast, ik geloof dat er nog iemand hier van boklt naar had gebeld en hetzelfde kreeg te horen ( dacht ik)

Flore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:57

fluffymeis schreef:

En wie schrijft dit nu weer? De TS of haar "nichtje"?

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:57

zo zo jij bent me een topruiter jij gaat het echt maken.
dus als ik het goed begrijp heeft het paard jou er nog nooit afgegooit maar albert zoer lag na 2 seconden op de grond?
dus als het paard jou er nog nooit eraf heeft gegooit dan moet je er ook niet zo,n punt van maken dat iemand anders ermee verongelukt.
jij leeft na een half jaar toch ook nog?:D

verder weet je op een onhandelbaar dier te blijven zitten, maar verzint steeds andere verhalen over dat springen wel gaat en je weet niet eens wat mok is maar je gaat het wel 2 maals daags behandelen..

als ik niet weet wat me paard heeft vraag ik het en ga ik er niet zomaar vanalles op smeren.

verder hoe jij over je paard praat is echt niet normaal, je zegt hopelijk koopt niemand hem met zijn dikke poten zo te horen een echte paardenliefhebber.

als het aan mij lag zou jij geen paard in je handen krijgen tot je iets meer weet over paarden.
echte wonder ben jij wel als enige blijven zitten op paard maar niet weten wat mok is?
arm beestje wat je nu hebt!

en makkelijk is het ook wel voor je paard onhandelbaar enkeltje naar de slacht.
volgende staat al klaar. bah
Laatst bijgewerkt door aliesje op 29-12-05 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:58

sorry van die naam ik las de pb die ik had gekregen van iedereen en wou die beantwoorden maar toen kwam er hier weer een beriht dus ik dacht effe reageren beetje dom want toen zat ik niet op mijn eigen.

sorry ik was het van de vorige fluffy meis het was even een foutje