Bewuste keuze: geen kind om een paard? Wie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 01:32

draumpje schreef:
maar iemand die van dieren houd, hoeft niet altijd van mensen te houden

Hihihi.............

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 09:54

Ach dat verbitterde gedoe over 'niet van mensen houden' zegt meer over jezelf dan over 'mensen'. Je moet het allemaal niet over een kam scheren hoor, er zitten nu eenmaal leuke mensen tussen en absolute krengen/rotzakken etc. Ik heb ook de nodige negatieve ervaringen met mensen, maar dat zorgt er niet voor dat ik meteen alle mensen maar af serveer.

Ik geef toe dat ik het erg fijn vind dat dieren geen leugens kennen en geen bedrog, wat ze natuurlijk op dat punt in een positief opzicht distantieert van sommige mensen, maar om dan meteen te zeggen dat je niet van mensen houdt....dat gaat me te ver.

Zouden degenen die zeggen niet van mensen te houden een leven voor zich zien als enige mens op aarde met alleen dieren? Ik niet hoor, ik wil weleens een pittige discussie op zijn tijd en natuurlijk wat mensenliefde Bloos Dat kunnen dieren mij niet geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 10:56

ik hou alleen maar echt van een paar mensen, de rest kan me gestolen worden
En dat zegt zeker wat over mezelf, maar ook over de medemens, die je in je hart toch echt dikke littekens kan geven.
Zeker als je zo je hele jeugd hebt door moeten brengen met volwassenen die je express geestelijk kapot maken en je enige toevlucht de dieren waren, misschien spreek je dan anders.

want in een wereld zonder dieren, zou ik er niet meer zijn geweest...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 12:51

runningkawa schreef:
ik hou alleen maar echt van een paar mensen, de rest kan me gestolen worden
En dat zegt zeker wat over mezelf, maar ook over de medemens, die je in je hart toch echt dikke littekens kan geven.
Zeker als je zo je hele jeugd hebt door moeten brengen met volwassenen die je express geestelijk kapot maken en je enige toevlucht de dieren waren, misschien spreek je dan anders.

want in een wereld zonder dieren, zou ik er niet meer zijn geweest...

Helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!

Ik heb Lorenzo destijds gekocht niet alleen omdat ik hem een geweldig paard vond en hem graag wilde hebben, maar ook omdat ik bij hem ten tijde van een redelijk zware psychose mijn hart kon uitstorten! Hij hield mij op de been en gaf mij een reden om te leven. Voor hém kwam ik mijn bed uit, voor hém ging ik door, omdat ik wist dat hij daar stond en op mijn hulp rekende! Natuurlijk had ik veel steun van mijn man destijds, en ook zonder hem had ik het niet kunnen redden.... Maar Lorenzo was daar om mij in te laten zien dat er nog zóveel is om voor te leven.

En dát maakte dan ook uiteindelijk dat ik uit de psychose kwam, geen prozac of GGZ die mij daarmee verder kon helpen, maar de onvoorwaardelijke en oneindige liefde van dit bijzondere paard wél!

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 13:30

Ik ben misschien nog hypocrieter Boos! Mijn vriend hoeft geen kinderen maar wil wellicht wel een aantal adoptés of opvangkinderen in huis nemen maar ze te kunnen helpen/ondersteunen/thuis te bieden. Zo denk ik er ook eigenlijk over. Ik heb geen moedergevoelens bij babies en of ze komen weet ik niet. Ik ben nu 28 jaar. Kinderen van anderen vind ik geweldig & helemaal als ze de leeftijd van brabbelen (geen jengelende baby) bereiken. Ik geef nu even mij eigen gevoel weer. Dit is hoe ik mij voel en misschien heel egoistisch van mij. Ik moet er niet aan denken dat zo'n kind in mijn buik zit en er dan uit moet komen. Ik zie heel erg op tegen de bevalling en ruggenprik enzo. Dat zou voor mij al een gegronde reden zijn om niet aan kinderen te beginnen. Dat is toch erg? Maar zo is wel hoe ik het voel. Wel zou ik graag klaar staan voor vakantie opvang of misschien wel een kindje willen adopteren of gast/pleeggezin willen zijn. Ik wil graag mensen/weerloze kinderen helpen. Het is een dubbel gevoel. Zo als het er nu voor staat: geen eigen kinderen, wel een paard.

Je mag best weten dat ik mij voor mijn redenatie best schaam. Maar ik ben blij te ontdekken dat ik niet de enige ben die geen echte kinderwens heeft en haar biologische klok voelt tikken.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 13:53

Waarom moet je je daar slecht over voelen? Hangt het voortbestaan van de mensheid af van of jij wel of niet kinderen baart? Sinds wanneer? Het enige wat je moet doen is een keuze maken waar jij (en je partner) mee kunt leven. Je bent niemand een kind schuldig. Als je ze niet wil wil je ze niet, daar hoef je geen reden voor te hebben ook.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:01

Het is toch jouw eigen keus, Willekes? Waar jij helemaal achter staat? Dan hoef je je daar toch ook niet voor te schamen? Sinds wanneer is het verplicht om je voort te planten? Doe gewoon waar jij je prettig bij voelt, zo te lezen heb je prachtige plannen om op jouw manier iets voor 'de mensheid' te doen en die zijn het IMO absoluut waard om een kans te krijgen! Lachen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:09

peeky schreef:
Ach dat verbitterde gedoe over 'niet van mensen houden' zegt meer over jezelf dan over 'mensen'. Je moet het allemaal niet over een kam scheren hoor, er zitten nu eenmaal leuke mensen tussen en absolute krengen/rotzakken etc.

heb je gelijk in , niet alle mensen zijn hetzelfde
er zijn ook genoeg goede exemplaren
maar ik bedoel het ook gewoon puur in zijn algemeen

ik sluit me ook niet voor mensen af
ik ben erg open en accepteer iedereen zoals ze komen
maar dat hebben ze dan ook maar bij mij te doen
en daar hebben toch veel mensen problemen mee

helaas zal ik niet snel echt van iemand houden(of toegeven dat ik van iemand houd), want de mensen die het dichtste bij je staan kunnen je het meeste pijn doen
ook voor mij een reden om geen kinderen te willen, puur omdat ik daar niet mee om kan gaan(mensen oordelen/veroordelen en dieren doen dat niet)
denk ook dat ik een betere "paardenmoeder" ben dan ik ooit een mensen moeder zal kunnen zijn

dus laat ik het kinderen krijgen over aan mensen die het willen en het zien als geschenk uit de hemel
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 28-03-04 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:10

Willekes , dat is niet hypocriet maar heel eerlijk en ik kan je redenatie heel goed begrijpen
daarom ook mijn redenatie
als ik ooit aan kinderen begin dan is het via adoptie
waarom zelf een kind op de wereld zetten als er al genoeg kinderen zijn die een papa en mama nodig hebben

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:11

Hallo hee, wat en enorm lang topic heeft Pellie hier veroorzaakt!
Een paar dagen internet-loos geweest, en moet nu heel wat bijlezen merk ik.
Heb nog niet alles gelezen, maar mijn reactie over het kinder-thema:
Ik vind kinderen geweldig. Ik werk met ze, en met plezier.
Kraamvisites? Ik sta vooraan om de kleine spruit vast te pakken.
Maar het mooie is nog... ik kan ze ook weer achterlaten, en thuis is het rustig......
Op dit moment zie ik het krigen en opvoeden van kinderen als een opoffering. Ik zou er te veel voor moeten laten, en dat wil ik niet.
Misschien verandert dat nog, maar ja, ik ben nu ook al 30, en niet actief op zoek naar een partner ofzo.
Ook hier geldt, de tijd zal het leren.
Als het moederschap mij gegeven is zal ik het dankbaar aanvaarden, maar als dat niet zo is weet ik ook wel iets leuks van mijn leven te maken!

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:36

runningkawa schreef:

Ik heb zelf ook het een en ander meegemaakt met mensen om me heen. Puur door het feit dat ik, naar maatstaven van anderen, blijkbaar te dik en te lelijk was. Dat is me vaak duidelijk gemaakt en dat doet pijn. Mijn paarden kon dat uiteraard gestolen worden en die waren een troost voor me in die tijd. Ik heb er echter geen trauma van, dat is het me gewoon niet waard. Het leven gaat verder en er zijn ook genoeg leuke mensen.

Ik heb veel kennissen, maar net als de meeste mensen weinig goede vrienden, omdat ik mensen niet graag te ver in mijn ziel door laat dringen. Dan voel ik me te kwetsbaar. Maar de mensen die ik toe laat, zijn de enige mensen waar ik echt van hou. En die zijn op een hand te tellen. Dus dat is heel menselijk.

Ik ben het trouwens wel met de volgende quote van Kiara eens
Citaat:
Als het moederschap mij gegeven is zal ik het dankbaar aanvaarden, maar als dat niet zo is weet ik ook wel iets leuks van mijn leven te maken!

Hier sluit ik me helemaal bij aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:43

Hoho
Ik heb ook geen trauma, bij lange na niet.
maar zonder de dieren, misschien wel. Wie zal het zeggen.

maar mensen genoeg (teveel) hier op deze aardkloot, daar hoeven die van mij niet bij.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:14

Ik ben absoluut niet bitter, maar toch hou ik meer van dieren dan van mensen. Hoe cliché ook...dieren zijn gewoon eerlijk. Bij mensen moet je altijd maar weer afwachten wat ze willen.

Ik sluit me niet af voor mensen maar vrienden heb ik amper. Is dat zielig ?? Ehm nee.. ik vermaak me prima en heb genoeg mensen om me heen waar ik het best mee kan vinden.
Er zijn maar weinig mensen die ik de moeite waard vind om te leren kennen.

En dieren hebben mij nog nooit teleurgesteld. Mensen daar in tegen...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 21:00

ik heb nog 'heet nieuws'... er zijn helemaal geen mannen meer nodig voor het produceren van baby's Nagelbijten / Gniffelen
ze hebben ontdekt dat je vrouwlijke cellen bij elkaar in kan planten zodat het een babytje vormt. het is alleen wel een meisje... dus uitstervend ras (de man), daar gaan jullie!! Doei, doei

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:03

en hoe wil je dan alle eigenschappen van de man behouden? een deel van de afweer systeem komt namelijk van de man af... zo maak je na de emancipatie de vrouw weer een zwakker geslacht is dat de bedoeling?

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:11

Silenzio schreef:
en hoe wil je dan alle eigenschappen van de man behouden? een deel van de afweer systeem komt namelijk van de man af... zo maak je na de emancipatie de vrouw weer een zwakker geslacht is dat de bedoeling?

Daar zal vast wel iets op bedacht worden Knipoog

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:12

zal niet iets abstracts worden want de man is er dan niet meer...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 21:35

Silenzio schreef:

wéér...??? Bloos! Tong uitsteken het begrip 'zwakke geslacht' is een mannen-verzinsel hoor!!! Rolleyes

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:39

waarom moet de man dan de boodschappen dragen voor de vrouw?
waarom moeten ze de deur open doen?
dat hoeft dan ook niet meer toch?

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:40

Zullen we die discussie ergens anders houden? Ik vond dit wel een interessant topic eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:40

Omdat ze ook nog wel iets mogen doen Tong uitsteken

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:47

pfff ik doe altijd heel veel....
maar idd even terug komen op het topic...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:49

Idd even on topic blijven, start anders even een nieuw topic over het nut van mannen en/of vrouwen. Knipoog

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:56

nou volgens mij heb ik wel zo'n tik, ik ga al geen eens op kamers omdat me paardjes thuis staan
ik heb altijd gezegd geen kinderen te nemen, ook omdat ik diabetespatient ben en er absoluut niet op zit te wachten een kleine te krijgen die dit ook moet doormaken!! ik rijd nu een paard voor een ander omdat diegene zwnger is....nou ik moet er niet aan denken dat iemand anders mijn paard dan rijd, ben echt een muts volgens mij

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:56

zal ik doen maar waar hoort die ergens? anders moet die weer verplaatst worden.... bij algemeen ofzo?