Tatyana schreef:En dan is natuurlijk ook de grote vraag, waar staat de stal van Hieper... Ik kan me echt niet voorstellen dat er geen goedkopere stal in de buurt dezelfde faciliteiten biedt. Wel kan ik me voorstellen dat er wachtlijsten zijn of er mensen niet aangenomen worden.
Wat ik niet begrijp is de gezin en werken discussie... Mijn paard heeft hier niet voor gekozen, daarom is zij mijn prio en ga ik dus elke dag even kijken. Ja, ik werk fulltime en ik heb een gezin. Ik ben al jaren kostwinnaar en samen hebben we het zo neergezet dat er ook elke dag 2/3 uur tijd is voor het paard. Kind lekker mee in de frisse buitenlucht (rijdt zelf ook op onze stal en ons paard, maar ging eerder ook gewoon mee). Zo wisselen we af, man kan kind(eren) ook 3 avonden naar bed doen. Kan jij lekker direct na het eten al weg bijvoorbeeld. Op je vrije dag kunnen je kinderen overdag mee naar stal, afhankelijk van de leeftijd lekker een kleurboek of tablet mee of helpen in stal. Vinden ze vaak alleen maar leuk...
Ik sta officieel ook vol pension, maar in de winter moet ik zelf mijn paard in de paddock zetten. Ik sta dus ook elke dag op stal en heb stalgenoten met wie je afspreekt samen te doen of de paarden samen buiten kunnen. In het weide seizoen zou ik rustig een week niet kunnen komen, maar ik ben er op een incidentele vakantie na, elke dag.
Voor de regio en de resterende faciliteiten is mijn stal niet duur maar ook niet de goedkoopste. (ik betaal 435 in de winter en 470 in het weideseizoen) Maar heb daarvoor 2x 20*40 binnenbak, 25*70 buitenbak, longeercirkel, stal 3*3.5 met binnenluik, wasplaatsen met warm water en een solarium.
Dat kun jij je niet voorstellen? Echt waar, denk je dat ik onzin praat? Er vertrekt zo goed als niemand bij ons, omdat er niks is. Denk je dat er bij ons op stal veel mensen staan die het leuk vinden om 200€ meer in 1,5 jaar tijd te betalen? En inmiddels dus op ongeveer 800€ per maand uitkomen? En dat ze niet bezig zijn met het zoeken naar een alternatief?
En dan over je gezin en paard kwestie; ik vind het ronduit onverantwoord om op je paard te gaan zitten en je kind mee te nemen. Waar moet mijn kind heen als ik van m’n paard val en bijvoorbeeld bewusteloos ben? Nu is die kans niet groot, maar die kans is er wel degelijk.
Mijn kinderen zijn nog klein, dus die mogelijkheid valt voor mij af. En daarbij is het mijn hobby. Niet de hobby van m’n kind, en al helemaal niet de hobby van mn man.
Maargoed, als jij kostwinnaar bent, werkt je man dan ook fulltime?
Ik kan ook 2 of 3 avonden per week gaan hoor. Maar dan ben ik dus wel pas om 22.30u weer thuis als ik nog stalwerkzaamheden moet doen. En dan heb ik nog geen 3 minuten die dag op m’n kont kunnen zitten. Het huis maakt zichzelf ook niet bepaald schoon helaas, er zal toch ook gekookt en gegeten moeten worden.