Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cemlys schreef:Wij hebben het wel gedaan omdat het een licht hellend oppervlak is, zie het vaker. Die tinker van mij galopeert er ook rondjes overheen, dus alleen al daarom ben ik blij dat we ze aan 3 kanten hebben ingesloten
Louise_vd5r schreef:Nog een vraagje. Hoe dik zouden jullie de laag zand minstens leggen waarin de mudcontrol platen worden gelegd? We voorzien kiezel rondom de drainage en dan nog een laag zand om de roosters in de leggen, maar ik kan niet goed inschatten hoe dik die best is. De platen rechtstreeks op de kiezel lijkt mij niet zo'n goed idee?
Zou 10cm voldoende zijn? Of gaat het zand wegspoelen?
Louise_vd5r schreef:Cemlys schreef:Dan komt het vast goed en goed opsluiten.
Dat ben ik eventueel na afloop van plan met een biels of betonrandje, maar ik zie weinig mensen dat doen op foto's... Zou het echt nodig zijn?
Louise_vd5r schreef:Cemlys schreef:Wij hebben het wel gedaan omdat het een licht hellend oppervlak is, zie het vaker. Die tinker van mij galopeert er ook rondjes overheen, dus alleen al daarom ben ik blij dat we ze aan 3 kanten hebben ingesloten
Begrijpelijk! Mij lijkt het ook wel best. Aan beide lange zijden zal het sowieso opgesloten zitten en waarschijnlijk voeg ik aan een korte zijde ook nog een boord toeWaarmee heb jij het gedaan?
tamary schreef:Louise_vd5r schreef:Nog een vraagje. Hoe dik zouden jullie de laag zand minstens leggen waarin de mudcontrol platen worden gelegd? We voorzien kiezel rondom de drainage en dan nog een laag zand om de roosters in de leggen, maar ik kan niet goed inschatten hoe dik die best is. De platen rechtstreeks op de kiezel lijkt mij niet zo'n goed idee?
Zou 10cm voldoende zijn? Of gaat het zand wegspoelen?
Zand zoekt zand volgens het gezegde. Dus waar kan het naar toe? Tussen de kiezels door bv? Wat ligt er onder het zand? Ik zou zeker gronddoek overwegen als je met lagen gaat werken. En inderdaad sluit je platen op.
Kalea schreef:Ik vraag me wel af of je de platen nodig hebt als je veel voorbereidingswerk gaat doen? Is het dan niet een stuk goedkoper om met dunnere roosters te werken?
Dees schreef:Opnieuw leggen lijkt mij idd geen fijne klus.
Maar het ligt gauw goed hoor! Dus je plan klinkt prima Louise, al zou ik het worteldoek er niet meer tussen leggen. Voegt niets toe, alleen maar zonde van het worteldoek.