Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Oh dat os sowieso leuk! Veel plezier.
Wij gaan volgende week starten met de track.
Misschien hebben jullie nog een idee. Onze kudde bestaat uit 4 pony’s. 1 shetlander, 2 D/E koudbloeden en een veulen dat nu al 1.30 is en groot wordt. De shet is insulineresistent en vreet het liefst de hele dag door. Welke oplossing hebben jullie om de eterij van de shet wat te beperken? We maken de track zo dat er wel aparte afsluitbare plekken gecreëerd kunnen worden zodat ik mijn veulen bijvoorbeeld extra kan geven. Maar ik zat meer te denken aan bijvoorbeeld een of 2 hogere hooibakken waar de shet niet bij kan en de rest wel. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Daihyo schreef:Ik zag net een oproep voor kunstgras voor een PP voorbij komen ipv tegels. Heeft iemand hier kunstgras ipv een verhard deel? Werkt dat?
Maartje1990 schreef:Daihyo schreef:Nee we hebben nog geen plek om op te hangen, die optie is er ook zeker om met palen te werken.
We hebben nu 3x3 maas en mengen een aantal netten met stro.
En zelfs met die maas wordt de pony te dik?
Daihyo schreef:Ik zag net een oproep voor kunstgras voor een PP voorbij komen ipv tegels. Heeft iemand hier kunstgras ipv een verhard deel? Werkt dat?
Cera_D schreef:Daihyo schreef:Ik zag net een oproep voor kunstgras voor een PP voorbij komen ipv tegels. Heeft iemand hier kunstgras ipv een verhard deel? Werkt dat?
Wij hebben kunstgras liggen, mooi zand erin en werkt bij ons top! Nu met dit extreme weer liggen er natuurlijk wel wat plassen op maar geen blubber ofzo.
Wij hebben het alleen wel op beton liggen omdat we wat meer verschillende ondergronden voor de paarden wouden. Durf niet te zeggen hoe het zou werken zo op de kale grond. Hoewel je natuurlijk ook mensen ziet die tapijt op de blub leggen en dat schijnt ook goed te werken, dus dan zou kunstgras dat ook moeten doen.
Daihyo schreef:Oh dat os sowieso leuk! Veel plezier.
Wij gaan volgende week starten met de track.
Misschien hebben jullie nog een idee. Onze kudde bestaat uit 4 pony’s. 1 shetlander, 2 D/E koudbloeden en een veulen dat nu al 1.30 is en groot wordt. De shet is insulineresistent en vreet het liefst de hele dag door. Welke oplossing hebben jullie om de eterij van de shet wat te beperken? We maken de track zo dat er wel aparte afsluitbare plekken gecreëerd kunnen worden zodat ik mijn veulen bijvoorbeeld extra kan geven. Maar ik zat meer te denken aan bijvoorbeeld een of 2 hogere hooibakken waar de shet niet bij kan en de rest wel. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Daihyo schreef:Ja die mogelijkheid creëren we sowieso in de track, zodat ik in ieder geval mijn jonkie extra kan voeren. Zo doe ik dat nu ook, los hooi geven als ik ga rijden. Maar het mooiste zou zijn als zij minder krijgt ipv de rest meer zeg maar
Schot is ook nog wel een idee. Ik dacht ook: een of 2 netten hoger in een boom hangen. Dan eet ze de restjes wel, maar kan ze niet vol bij het net.
Bedankt voor de ervaring met kunstgras. Wordt ‘m denk ik niet, maar wel interessant om te bekijken.
Daihyo schreef:Graasmasker is geen optie. Vandaar dat ik naar andere opties zoek. Shet is niet van mij.
Capopjecop: interessante constructie. Dus onderin heb je een net, daar op een bak hooi. En een schuif zodat je het net vanuit de bak kan vullen. Hoe hoog is de bak? En hoog zijn de pony’s?
neile schreef:Vraagje: Ik denk er over om mijn hooibar (gemaakt van pallethout) in een leuke kleur te schilderen. Welke soort verf/beits is én veilig voor paarden (moesten ze er aan bijten) en in kleur te verkrijgen?
Naar wat moet ik kijken? Weet iemand dat? Zou leuk zijn moest ik nadien de aanpalende schuurramen in dezelfde kleur kunnen beitsen/lakken.