Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:Grote balen dan?
Ik kan een stukje van 2000 m laten maaien staat vrij dik en kniehoog gras. Is dat de moeite? Hoeveel baaltjes zou da opleveren? Kan ik het hooi zelf keren met paard?
Duhelo schreef:Grote balen dan?
Ik kan een stukje van 2000 m laten maaien staat vrij dik en kniehoog gras. Is dat de moeite? Hoeveel baaltjes zou da opleveren? Kan ik het hooi zelf keren met paard?
Varekaj schreef:Kalk is nu te laat, zelfs op mijn zak mest staat juni als laatste ideale maand. Perlka is inderdaad goed maar zou ze nu mee wachten tot het najaar.
In West-Vlaanderen en Antwerpen is een oppompverbod ivm de droogte.
Ik merk aan mijn waterputten dat het toch aardig vlot gaat met water, toch op de huidige locatie. Op de andere valt het iets beter mee maar die is ook in de winter natter.
Volgende opknapwerk is de dakgoot installeren en de 200L waterton eronder. Niet dat die nu snel gaat vullen
Sanet schreef:Libera schreef:Kalken kan altijd...Varekaj schreef:Kalk is nu te laat
Nu weet ik het niet meer?![]()
Ik heb op de boterbloemen plekken kort gemaaid en kalk erop gedaan. Heeft dat zin of niet?
Sanet schreef:Matheno schreef:Heb je ook een bodemtest gedaan? Dan weet je waar je aan toe bent.
Ja, kalken werd wel aangeraden. Maar kunstmest ook. Ik twijfel nu beetje wat ik dan het beste kan doen..? Alhoewel ik straks een paard minder heb staan en dus waarschijnlijk wel wat minder gras kan hebben.
Matheno schreef:Bij mij gaat er vanavond lavagruis op.
Zit hier op kleigrond en 1 stuk is in de jaren een beetje verwaarloosd en is zo hard dat het amper te bewerken is.
Hopelijk breekt dit deel lavagruis de toplaag alvast enigszins open.
In het najaar komt er een flinke laag compost op en in de winter weer een flink deel lavagruis.
suffie schreef:Kalken is nu echt te laat. Kalk strooi je het best in het najaar, uiterlijk maart.