Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wendy1987 schreef:Dan mag ik mijn eczemer wel naar de slacht brengen, want 8uur per dag minimaal op de wei is garant zichzelf doodjeuken… Nu zonder gras, maar op zandpaddock geen jeuk, geen klachten. Verder niets veranderd..
Ik vind sommige wel erg doorslaan hierin.
Ja, paarden moeten buiten, maar wei is niet altijd haalbaar.
Een postzegel is ook niet ideaal, eens. Maar om dan te zeggen, geen paarden meer.. Dan kan je dat doortrekken naar alle dieren.... dat gaat nooit gebeuren
enjoymyhorse schreef:Ik zie hier niemand op de borst kloppen, ik zie wel mensen realistisch naar het wezen paard kijken.
Roeien met de riemen die je hebt klopt gewoon niet. Je moet niet gaan varen als het bootje lek is.
Vooruit denken.
enjoymyhorse schreef:Gini schreef:De eerste die nu nog "24/7 buiten" zegt, moet taart trakteren aan iedereen in dit topic.
Rolfje schreef:enjoymyhorse schreef:Ik zie hier niemand op de borst kloppen, ik zie wel mensen realistisch naar het wezen paard kijken.
Roeien met de riemen die je hebt klopt gewoon niet. Je moet niet gaan varen als het bootje lek is.
Vooruit denken.
Met roeien met de riemen die je hebt doel ik meer op als je in een provincie woont waarbij het in de herfst en winter onwijs nat is, dat je je paard niet in de wei kunt zetten, hoe graag je ook wil.
Overigens ben ik anti 24-7 buiten, vind die dieren er altijd bijzonder belabberd bij staan.
Hier gaan ze rond 7.30 naar buiten en ze gaan naar binnen als ze voor het hek staan drammen dat ze naar binnen willen. De ene dag is dat om 12 uur, de andere dag is het 18 uur.
Gimme_Joy schreef:Het grappige is dat zodra ze weten dat ze 's avonds naar binnen gaan (zoals voorseizoen hier, paarden gaan dan overdag hele dag het land op en 's avonds op stal) staan ze te drammen bij het hek. Maar als ze 24/7 op het land staan zie je ze niet 's avonds. Noem het een biologische (yeah we krijgen biks) klok
Rolfje schreef:Gimme_Joy schreef:Het grappige is dat zodra ze weten dat ze 's avonds naar binnen gaan (zoals voorseizoen hier, paarden gaan dan overdag hele dag het land op en 's avonds op stal) staan ze te drammen bij het hek. Maar als ze 24/7 op het land staan zie je ze niet 's avonds. Noem het een biologische (yeah we krijgen biks) klok
Ik ken een hele groep paarden die rond eind oktober tegen de tijd dat het donker wordt, voor het hek gaan drammen. Dat deden ze in de zomer niet. En in beide gevallen geen brok.
Hier krijgen ze overigens ook geen brok als ze naar binnen komen. om 12 uur niet en om 18 uur niet.
Die vlieger gaat dus niet op.
Gimme_Joy schreef:Ik geef een voorbeeld he. Ik bedoel meer te zeggen dat zodra de regelmaat van naar binnen gehaald worden er weer inzit, zijn ze geneigd om wel voor het hek te staan 's avonds...
Rolfje schreef:Gimme_Joy schreef:Ik geef een voorbeeld he. Ik bedoel meer te zeggen dat zodra de regelmaat van naar binnen gehaald worden er weer inzit, zijn ze geneigd om wel voor het hek te staan 's avonds...
Ja maar ik denk dat iedere onbenul dat wel begrijpt.
Er zijn meer redenen waarom paarden naar binnen willen: Dazen, regen, vliegen in t algemeen.
verootjoo schreef:vendake schreef:Land is hier veel schaarser dan in nederland, staat hier landje te koop : 80.000 euro voor 1000 vierkante meter. Kan niet eens 1 paard op. Laat staan dat je dat zou moeten gaan draineren. En voor land kan je niet lenen , dus tenzij erg rijk vergeet het maar. Heb net voor 10×10 meter zand laten komen , 2500 euro maar liefst.Ik vindt het allemaal prima klinken op papier hoor.
Maar het is toch niet zo dat je recht op een paard hebt ofzoEn dat het paard dan maar in een stal moet omdat de baas geen geld heeft voor grond. (En nee, ik heb ook even geen ton liggen voor een lap grond. Maar ook geen paard, dus ja)
Toen ik nog wel een paard had stond deze op een immens stuk grond met de kudde. ‘S Zomers en ‘s winters. Het werd overigens niet kapot gelopen.
Als je een dier niet in de juiste omstandigheden kan houden moet je er gewoon niet aan beginnen. Anders zou ik ook best een olifant of een cheeta willen hebben, maar daar heb ik ook geen plaats en goed verblijf voor he.
verootjoo schreef:Huishonden stop je toch niet de hele dag in een bench? Die lopen los door het huis en ga je minstens 4x per dag mee uit. Hebben veel meer ruimte dan een paard die het grootste deel van de dag opgehokt is.
Katten laat iedereen tot grote ergenis maar gewoon loslopen buiten de hele dag omdat het zo natuurlijk is. Ook als je niet op een boerderij woont.
Knaagdieren in kooien en vissen in kommen vind ik ook het een en ander van, maar daar gaat het topic niet over.
En het gaat juist over de nuances, zoals je constant in dit topic kan lezen.