Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:09

Palousa: Geen make-up ik vind het flauw..
Ik zelf gebruik ook bijna geen make-up, beetje mascara thats it…

Tinky: Echt heeeeeel gaaf…

Gypsy: Het is te combineren. Nu half 6 eruit, om 10 voor 7 in de auto en om 8 uur op stage en om kwart over 4 weer naar huis.. Als ik thuis ben ga ik om de dag rijden, gelijk vannuit stage, en anders gewoon naar huis, dan weer alles voeren en dan klaar tussen 10 en 11 weer naar bed… :O

Trouwens toen ik Seven kreeg was hij kreupel en ondertussen 26. Mijn moeder moest wel lachen en toen me moeder het uitgelegd had die mensen ook wel. Een oud en kreupel paard weg geven gaat toch net wat makkelijker. :+ Maar zijn nu net een half jaartje verder en loopt weer rond als een jonge hond. Ik reken de komende 10 jaar nog wel op hem ^^

Hij krijgt trouwens naar mate hij ouder wordt ook steeds meer stippen. Stiekem toch een appaloosa..?

Abbyblues: Wat stom en zonde… Ik duim voor je…

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:09

Wat rottig zeg AbbyBlues!

Pff, hier was het echt erg goed opgedroogd door de harde wind van de afgelopen dagen. Vanmorgen stond er enkel nog maar een grote plas in de paddock. Nu giet het al uren onophoudend water..

Ik mag morgen Andor voor de eerste keer weer longeren. Dat wordt aquatraining denk ik.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 16:10

Pffff dat zijn lange dagen ja.
Hier in de zomer werk ik soms 12 uur op een dag, dan nog 3 uur hw soms, en de paarden. De laatste weken loop ik dan echt op mijn tandvlees. Gelukkig werk ik in de winter niet zo veel dus nu even chill...

amiette

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:15

Ja lange dagen.. Maar het wendt en ik hou er van om bezig te zijn...
Ik word wel beetje depri, want de komende weken ga ik weg in de donker en kom ik terug in de donker... Beetje weinig zonlicht zeg maar...

Ook is er vorige week zaterdag 1 van mijn konijntjes overleden en ik kan maar geen nieuw vriendinnetje voor haar vinden.
Ook ben ik al meer dan een week mijn lieve kleine Nelis kwijt... Ex-kater en net een jaar oud... |(
Hij is zo leuk...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:49

AbbyBlues ik zal voor je duimen. :(:)

PPPeet het staat al weer een paar pagina's terug maar moest erg lachen om je verhaal. _O-

Ik rijd op dit moment ook niet zo veel. Ik probeer me daar niet schuldig over te voelen. Ik ben wel veel bij de paarden. En ben trots op wat ik nu heb. En dat ik de laatste 10 jaar ben doorgekomen zonder dat het er op uit liep dat de paarden niet konden blijven. Ondanks dat iedereen zei dat het beter voor me zou zijn of voor de paarden. Maar daar hadden ze geen verstand van.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:59

AbbyBlues schreef:
Ja. Ben er echt even kapot van. Gaat misschien onze boerderij alsnog niet door...
Ze heeft even vergeten te vermelden dat de bank moeilijk deed om haar uit de hypotheek van haar en haar exman uit te schrijven. Ja dan krijg je geen nieuwe hypotheek nee, nogal wiedes... _-:(
En wij hebben al een nieuw huis gekocht (uiteraard onder voorwaarden) een aannemer in de hand genomen, noem maar op.

Kan me voorstellen dat je daar kapot van bent, je maakt toch plannen enzovoorts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:03

Zo pfff ben weer veilig thuis!!
Moest onderhand echt dringend mijn en ponylief der medicijnen gaan halen, starte mijn auto niet meer! Binnen het half uur stond mijn monteur en grote vriend blijkt wel, bij me voor de deur en kreeg hem weer aan de praat! Heb hem een dikke klapzoen gegeven, zo blij was ik! Nu dus met samengeknepen billen de medicijnen kunnen halen en nu gaat auto van het weekend naar hem toe voor onderhoud en keuring. Maar wat een geniale actie van de beste man, vinden jullie ook niet?

Sterkte Abby blue, wat een terut zeg...

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:29

Ik heb net de investering van de eeuw gedaan: laarzen van aigle, helemaal gevoerd met wol <3 . Lekker warme, droge voeten als ik in die modderpoel hier kom.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:34

Abby...wat een drama,ik hoop dat het goed komt :(:) altijd een nadeel als je van koop naar koop gaat.

Wij zijn van huur naar koop gegaan en dan kun je flexibel zijn maar je weet maar nooit,wie weet dient zich een andere koper aan.

Ohjajoh...wat een redder <3 en leuk trouwens van je bijrijder *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:38

Hahaha, ja echt hoor, het is dat hij gelukkig getrouwd is en 20 jaar ouder, hoewel het laatste mij echt niet tegen had gehouden om voor hem op de knieën te gaan met een huwelijksaanzoek. Dat eerste dan weer wel, want zijn vrouw is al net zo tof.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:53

Hihi :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:24

karev schreef:
Antheman Hoe heet jou fjord officieel nog maar? Heb het wel geweten maar kom er ff niet op.

Citaat:
Bij mij heet hij Floki. 8-)
Dat betekent heldhaftige Viking.

Citaat:
Ja dat weet ik haha.

Maar "ken " hem van vroeger van fjorden wereld maar kan zo ff niet op zijn stamboek naam komen, vandaar de vraag :D

Ik vind dat niet zo interessant 8-)
Floki is een echt Bokt paard, zowel zijn fokker als de vorige eigenaren zitten op Bokt.
Hij kwam bij mij toen hij 4 jaar was. Dat zegt al voldoende. Ik ben gek met hem en door zijn verleden weer op te rakelen, doet hem en mij dit geen goed. ;)
Hij is niet makkelijk, maar we hebben al veel bereikt. <3

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:25

Abbyblues, wat een toestand! Hopenlijk komt dit nog goed!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:26

Noblesse_ schreef:
Ik heb net de investering van de eeuw gedaan: laarzen van aigle, helemaal gevoerd met wol <3 . Lekker warme, droge voeten als ik in die modderpoel hier kom.

Super!
Ik heb paarse natuurrubberlaarzen van Lechameaux. Ook duur, maar erg fijn.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:29

Aigle heeft wel fijne laarzen ja, die zie je hier ook veel.
Nadeel van voering vind ik vaak wel dat je zo snel gaat zweten als je echt wat aan het doen bent omdat het rubber alles tegen houd.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:40

Prima Antheman, ik bedoelde er verder niks mee..ben nogal een fjorden gek en weet dat ie anders heet en kom er niet op en dat vind ik stom hihi.
Verder niks..maar wat jij wilt.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:30

Amiette wat gaaf dat je je paard zo hebt gekregen! En klinkt als een super oplossing zo!
Veel plezier vanavond KristelHans!
hahahaha Spatter zulke dingen gebeuren mij ook altijd :j :')
Wat had jij een toffe baan zeg Tinky! (al zou ik het zelf niet durven, houd niet zo van vliegen :+ ) en wat maak je toch prachtige foto's _/-\o_
Nathalie kruidentuin voor de paarden? vertel!
Ahh nee AbbyBlues... dat is balen! :\ hoop heel hard voor jullie dat het toch nog goed komt
Slim Gypsy!! je brengt me op een idee :)*
Ohjahoh gelukkig arriveerde je redden in nood snel +:)+

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:34

Paarden hadden de bakken al goed geïnspecteerd en goedgekeurd :) morgenvroeg krijgen ze hun hooi er al in (voorloppig wel nog zonder net ofzo, heb pas zaterdag tijd om iets te maken).
Zoldertje van de zadelkamer is ook af. Nu gaan we kijken voor ijzer voor het traliewerk in de stallen en de rails voor de deuren.
Afbeelding

Afbeelding

Bah bah wat een regen. Het water kan op dit moment niet meer weg trekken hier. Dus de overlast begint. Hoop dat het morgen wat beter word. De paarden geven er niks om. Die gaan lekker moddercrossen

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:12

AbbyBlues schreef:
-O-

Krijg net telefoon dat de koper van ons huis misschien haar hypotheek niet rond krijgt...

Banken doen nu heel moeilijk over alles. En zij als koper zal echt haar best moeten doen om de financiering rond te krijgen. Dus zo lang niks zeker is, is nog niks zeker. Goed moed houden en afwachten. Mocht het uiteindelijk toch niet door gaan, kun je je dan druk maken.
wel een rot situatie

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:27

Dat ziet er al goed uit Doublevv!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:42

Welkom fresley, eeeeh, leeftijdsgenootjes, klasgenootjes, kleinkinderen, kan je dat uitleggen? :D

Heel herkenbaar Kirr, huren en een veel werk aan het huis. Ik heb de tijd, energie en kunde niet om het te doen, huurbaas doet een heleboel, maar niet de dingen die waarde vermeerderen of het woongenot van de bewoners ten goede komen, al zal dat heus zijn bedoeling zijn :Y) Heb mijn handen er vanaf getrokken. Ik woon hier, zorg voor mn eigen appartement en mn eigen beestjes, weide onderhouden doe ik ook wel, maar rest van het terrein en de boerderij zal ik niet aan zitten, en grote investeringen als verharden of schuilstal zal ik ook niet snel doen. Dat vind ik soms wel jammer/vervelend. Maar aan de andere kant heb ik al veel meer dan ik had durven dromen en mijn paarden staan beter dan menig ander, dus klagen mag echt niet.

Wat een mooie kans leef jij nu in ohjajoh6! :)

Idifix, 40 are zeg je? Dat kan met de zitmaaier hoor! En niet iedereen maait, slepen is zinvoller. Dat kan ook ergens anders wel achter. Maar ik weet ook wel mensen als ze elke dag de mest scheppen dat het dan geen van beide nodig is, of eens per jaar door de loonwerker misschien. 40 are is niet zo groot, dan moet je wel in de winter een stukje afzetten en de rest bewaren voor het goede weer.

Ze hebben een mooie ruimte zo met z'n drieen spatter!

Welkom Roosyes!

Zometeen verder lezen op pagina 17, eerst de paarden van de wei zoeken en hooi in de bakken doen, om 20:55 begint de regen, dus de rest bijlezen moet maar even wachten

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:52

Ziet er goed uit dubbelv!

Abbey, wat een k#tsituatie! Heel veel succes.

Yontheke, aquatraining kan nooit kwaad toch??

Amiette is je kleine man niet gewoon op vrijersvoeten ? Bij thuiskomst gelijk naar de da en de ballen eraf. Dat zal hem leren ~~}>

Vivat, kruidentuin is een vaag project. Had er ooit wat van gehoord en vond het toen een briljant idee. Van de zomer stond er een artikel over kruiden voor paarden in ik meen de bit. Daarnaast was ik van de zomer bezig met de aankoop van een derde paard. Dat is toen vanwege omstandigheden niet doorgegaan maar enkele weken geleden nam haar huidige eigenaar toch weer contact met me op. Lang verhaal kort; ze komt 5 december naar mij toe! Ik ga ervan uit dat de goede Sint betaald :P
Maar van de zomer had ik dus een leuk buitenproject nodig om het samenvoegen van de paarden te volgen en dat werd de kruidentuin. Heb me verdiept in welke kruiden wat doen en in welke staat , keuze gemaakt en bakken op poten gekocht. Paarden vinden het leuk en knabbelen af en toe wat en toen er schijnbaar eens een vreemde hond in de bak heeft gelopen hebben ze gelijk iets kalmerends genomen. Voorlopig roep ik dus maar dat het werkt!
Wil het alleen strakker, mooier en beter bereikbaar voor ze hebben. Komt van de zomer wel.

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:58

[quote="Natalie36"Amiette is je kleine man niet gewoon op vrijersvoeten ? Bij thuiskomst gelijk naar de da en de ballen eraf. Dat zal hem leren ~~}>[/quote]

Daarom is het dus al een exman... Er kan niet meer af... Met 6 maanden al gelijk gedaan, samen met zijn zusje, vooral om het sproeien tegen te gaan, maar ook een beetje met de hoop om dit te voorkomen...

Vermoeden is dat hij ergens gevoerd wordt... -O-

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:26

Wow wat mooi DoubleV :wow:
dat klinkt heel interessant Nathalie! volgens mij heb ik dat idd ene tijd terug in de bit gelezen! toch maar weer eens opzoeken, misschien voor hier ook een leuk zomerprojectje :D
owww Amiette, hopelijk is hij snel weer thuis :(:)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:16

DoubleVv schreef:
Paarden hadden de bakken al goed geïnspecteerd en goedgekeurd :) morgenvroeg krijgen ze hun hooi er al in (voorloppig wel nog zonder net ofzo, heb pas zaterdag tijd om iets te maken).
Zoldertje van de zadelkamer is ook af. Nu gaan we kijken voor ijzer voor het traliewerk in de stallen en de rails voor de deuren.
[ [url=m/cCa5kA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nN9QgH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is die tweede foto de zadelkamer?