Ragdollcat schreef:Ik heb de rest nog niet gelezen, ga ik zo meteen doen, alleen jouw eerste post heb ik hier gelezen.
Ik zeg: geef het tevoren duidelijk aan dat je geen achterijzers toelaat, zodat men die bij je komt kijken voor een stalling gelijk weet waar ie aan toe is. Meestal als het een 7/24 weidegang heeft het hele jaar door zonder stallen, komen er mensen op af met paarden dat geen ijzers heeft.
Ikzelf hou er ook niet van, heb er ook nare wonden van gezien en er is 1 paard dat ik kende er zelfs om ingeslapen en dat was dan een flinke Russische werkpaard.
Hij werd geschopt door een paard dat achterijzers had en zijn dijbeen brak doormidden en met slagaderlijke bloeding erbij, is hij gelijk toen de dierenarts er heel snel bij was gekomen ingeslapen.
Gelukkig was er iemand bij zodat er snel gehandeld kon worden en weet men wat er precies is gebeurd...........
En het was niet eens uit boosheid, maar die ging gewoon uit vrolijkheid hard bokken en sloeg uit en dat paard stond op de verkeerde moment op de verkeerde plaats...........
Ik vind zeker dat er niet te licht over gedacht moet worden, ik begrijp jou helemaal.
Maar komt dit echt door de ijzers? Als dat paard blootsvoets keiharde hoeven heeft, had dat net zo kunnen gebeuren denk ik...