Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Re: Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:44

Zit er een hondenschool in de buurt waar ze pakwerk trainen met honden? Wellicht kunnen zij je helpen?
Hang even een bord op met pas op waakhonden....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:45

Ik denk dat die lui inmiddels heel goed weten wat er op het terrein rondloopt en wat niet, geen waakhonden dus. Ze zijn al vaker geweest.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 00:48

Feit dat er mensen aanwezig zijn nog geen 70 meter van ze af en het gewoon doodleuk bijna 8 uur in de avond is weerhoudt ze idd ook niet. En mijn hond heeft de vorige keer op maandag goed geblaft. Ze lijken me erg hardleers

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:52

Ja vandaar honden neerzetten die wel pakken?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:55

Dat is geloof ik niet de bedoeling van zo'n club, denk niet dat ze daarvoor honden uitlenen. Ik vind die "waakdiensten" op zich geen verkeerd idee. Misschien even bij de politie nagaan of het verstandig is en wat zij dan aanraden?

Twell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:59

Nou als de politie nog niet veel wilt doen zal ik toch zeggen dat je misschien gedacht heb schoten te hebben gehoord ofzo zodat ze meer actie gaan ondernemen.. Dit soort rare acties zelf oplossen lijkt me 10x niks! Je weet niet wat die mensen of gene toe in staat is! Laat de politie maar werken.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 01:00

De politie vroeg me daarstraks of ik ook wat dichterbij kon gaan staan ivm t signalement en tijdens de melding maandag om 22.30 of ik ook even naar buiten wilde lopen voor een beter bereik met de telefoon >;)
Goh, nee, ik durf namelijk niet naar de zaklampen toe te lopen. Daarnaast is t in t donker niet meer vertrouwd om op t erf buiten te staan. :roll:

Twell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 01:03

En dat is natuurlijk niet de meest eerlijke actie maar verder zullen ze wel 24/7 kunnen auto flitsen en bij zoiets dat je je ongelukkig in je eigen huis voelt zijn ze aardig laks! Tuurlijk niet altijd hoor.. Maar mijn oma lag ook bijna in stukjes en heeft twee jaar moeten revalideren ze was bijna dood terwijl ze meerdere malen de politie heeft gebeld en ze pas na 8 x kwamen toen het raak was! Ik dik het daarom altijd wat aan als er wat is..

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 01:06

Nou, ik snap t wel idd. Verleiding is groot hoor!

Maestro18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 01:13

Als het nog eens gebeurt probeer dan zoveel mogelijk foto's te trekken van de verdachte beelden en ga zo vlug mogelijk naar de politie. Men neemt deze zaken meer en meer serieus want het gebeurt jammer genoeg steeds vaker ...

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 01:15

Momenteel liggen er al 4 meldingen waarvan een een 112 bevat, maar zo serieus genomen voel ik me niet hoor...

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 01:42

He gadverdarrie wat eng en achterlijk dat ze elke avond met zaklamp nog wel gewoon over je terrein heen lopen. Ze gedragen zich inderdaad niet echt terughoudend.. wat een lef zeg.

Ik hoop voor je dat het gaat werken met het posten en controleren. Heel veel sterkte gewenst

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 03:43

He jakkes TS, kan me voorstellen, dat je niet meer naar buiten durft. Die burger wacht lijkt me n goed idee. Misschien ook af en toe n beveiliger met goede hond mee laten komen?
Het enge is gewoon, dat hij zo brutaal is en zich niet laat afschrikken door jullie aanwezigheid.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 04:27

Jeetje zeg, wat een situatie! Kunnen jullie de honden niet samen buiten laten? Dan voelen ze zich misschien wat zelfverzekerder.
Wbt. De infrarood camera. Ook de infrarood lampjes zijn te zien als je er op let, ze zijn niet helemaal uit. Dat zal je wel zien als je hem in het donker aanzet. Hang heb echt op een plek waar ze het niet verwachten, een boom ofzo. Aan een gebouw valt hij al snel op.
sylva schreef:
De politie vroeg me daarstraks of ik ook wat dichterbij kon gaan staan ivm t signalement en tijdens de melding maandag om 22.30 of ik ook even naar buiten wilde lopen voor een beter bereik met de telefoon >;)
Goh, nee, ik durf namelijk niet naar de zaklampen toe te lopen. Daarnaast is t in t donker niet meer vertrouwd om op t erf buiten te staan. :roll:

Ja belachelijk dat ze dat zeggen he. Ik maakte eens een 112 melding omdat iemand met een mes liep te zwaaien. Vrouw aan de telefoon: kan je teug lopen voor een signalement? Ehh nee wat denk je zelf :roll:

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 07:58

Tjonge jonge, wat vreselijk dat je nu zo bang bent om buiten te komen, heb je wel zicht op wat bij de paarden gebeurd???
Ik baal dat ik niet in de buurt woon, anders kwam ik je zeker helpen.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:03

Beste Sylva,

Nogmaals mijn tips, want er wordt hier zoveel gepost dat je er wellicht overheen gelezen hebt.
NEEM GROEPS WHATS APP!!! Met één bericht weten alle mensen het die je in je groep hebt en
men kan dan direct actie ondernemen. Hier in Groningen(Vinkhuizen) is een inbraakgolf en men
doet het hier ook op deze manier.

Ze moeten snel gepakt worden, dik het anders aan. Zoals iemand al zei, zeg tegen de politie dat
je het heft in eigen handen gaat nemen als zij niks doen en jij niet voor de gevolgen in kan staan.

Ben je ook al aan het zoeken na een waakse hond?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:09

Meestal reageren ze dan wel als de politie hoort dat je het heft in eigen hand neemt.
Ik ken iemand die dat ook heeft gedaan maar met iets heel anders.
Toen waren toch wel heel vlot.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:15

sylva schreef:
Als er mensen zijn die binnen de drie noorderlijke provincies wonen en mee willen helpen om in shifts te posten vanaf ong 6 uur in de avond in tweetallen, dan heel graag! Ga proberen voor minimaal 7 achtereenvolgende dagen te gaan posten vanaf meerdere punten in koppels. Via pb wou ik vrijwilligers bij elkaar halen. Daarnaast schakel ik mn vriendenkring en goede kenissen en verdere familie in.

Hoop dat er bokkers in de buurt wonen!

Groeps app is inderdaad ook goed idee!

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:40

Tjongejonge zeg, wat eng allemaal! Ongelooflijk dat ze nergens van afschrikken. Ze weten denk ik heus wel dat ze in de gaten worden gehouden en dat ook de politie is ingeschakeld. Als ik noordelijk had gewoond had ik graag geholpen! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:50

Jammer dat ik maar 15 ben en nog geen rijbewijs heb!
Anders was ik wel een paar keer blijven posten!..

Hopen dat de 112 meldingen nu sneller doorkomen en hij gepakt wordt.. Wat een gek!

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:54

Jeetje, ik krijg de rillingen!
Wat een nare man! Hij blijft wel doorgaan zeg!
Gewoon politie bellen als je t niet vertrouwd!
Het is dat ik te verweg woon en ik met de trein moet reizen, maar anders had ik graag geholpen!

Nogmaals sterkte en succes :(:)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:00

Ik woon in het midden van het land maar ik zou best naar je toe willen komen om een keer te posten, dat vind ik echt niet erg.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:22

Sylva, en hoe denk je over je paarden weg halen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:25

Als ze het op de paarden gemunt hebben dan gaan ze er vast naar op zoek. Nu staan ze nog bij huis en zijn de paarden in de gaten te houden. Ik zou ze niet uit het oog willen verliezen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:27

Sorry maar het moet niet gekker worden dat je dan zelfs je paarden weg moet halen.
Ik denk als ze zien dat ze weer terug zijn dat ze zo weer op het terrein lopen als het niet iemand is die bv in de stal slaapt of iets dergelijks.

Het gezeur is begonnen toen de paarden langer naar buiten gingen. Dus ze hadden dat gelijk in de gaten.
Als het om de paarden gaat dan zijn ze er ook weer als de paarden terug komen.

Die man of mannen moeten gewoon echt betrapt worden en het moet een keer afgelopen zijn.
En hoeveel paarden heb je? Dan moet je stalling gaan zoeken voor meerdere paarden de kosten lopen dan ook echt uit de hand.
Want snap best dat je ze niet ergens bij een boer in een weiland zo gaat zetten zonder controle.