Esmeej333 schreef:Ik heb het twee keer meegemaakt dat mensen zich niet aan regels hielden, vervelend op stelden naar pensionhouder, die heeft deze dan ook gewoon weggestuurd en er leuke klanten voor teruggekregen.
dan moet je als pensionhouder imo gewoon consequent zijn, dicht is dicht, dan doen ze het de volgende keer gewoon niet.
Of het hobbymatig is of niet, ik zie het verband niet zo. Ik betaal de afgesproken prijs, zij leveren de afgesproken dienst. Vinden ze de prijs te laag kunnen ze toch meer vragen? En als ze het hobbymatig doen, is het toch helemaal een keuze, dan heb je het dus niet nodig maar dan wil je het zelf. Ik neem tenminste aan dat je er heel goed over nagedacht hebt voor je zo'n verplichting aangaat.
Ik ben een goede klant, en ik heb een goede pensionhouder. zij bepaald zelf haar prijs, ik betaal die.
als zij eens een dagje vrij wilt dan regelen we dat met z'n allen op stal, ze hoeft maar te vragen wij regelen het, geen probleem. Zij heeft mij daarop geselecteerd als klant, ik haar omdat zij zorgt voor m'n zoals ik het wil. Ik vind daar niks zieligs aan, is een volwassen vrouw die een hele bewuste keuze heeft gemaakt. Moest ze is weten, dat mensen haar zielig vinden. Zo ken ik meerdere stallen, klanten happy pensionhouder happy. En als je tevreden klanten hebt, zijn ze vaak ook wat meer bereid om een pootje uit te steken. Als pensionhouder heb je veel vrijheid om klanten te selecteren, ik zou hier dan ook gebruik van maken.
Zo simpel als jij het stelt is het niet altijd. Dat ligt ook maar net aan de regio waar je zit.