Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
M_nouska schreef:Ik zit met een groot dilemma.
Stal 1:
*het is een manege.
*kost €225 per maand maar ik wil een kastje en die kost €20 per maand.
*Op de fiets 7 minuten.
* 2 daags hooi en 3 daags biks.
Faciliteiten:
- 2 grote binnenbakken + overdekte longeerbak.
- 2 grote buitenbakken ( 20x40 en 40x100) + longeercirkel.
- stallen zonder paarden contact, wel met over de deur hangen.
- buiten spoelplek met alleen koud water.
- alleen zomer weidegang, de winter 24/7 binnen.
Voordelen:
+ het is dichtbij.
+ je kan de hele winter doorrijden.
+ er is altijd iemand die je kan helpen.
+ uitrijdmogelijkheden door de bossen.
Nadelen:
- de paarden staan alleen in een graspaddock.
- het is groot en ik hou van kleinschalig.
- er zijn altijd van die penny's die willen helpen.
- alleen zomer weidegang.
Stal 2:
* het is bij iemand thuis, maar er staat nog 1 iemand.
* kost €150 p/m met uitmesten, €175 p/m als de eigenaar het doet.
* het is drie kilometer fietsen over een donkere weg. Vind dat niet heel prettig.
* 3 daags kuil in zakken, 2 daags biks.
* zomer weide kan 24/7 of 's nachts naar binnen, de winter in de bak.
Faciliteiten:
- buitenbak met verlichting 20x40
- stallen zijn binnen. Paarden kunnen contact, maar niet over de deur hangen.
Voordelen:
+ paarden staan veel buiten.
+ veel contact.
+ gezellige sfeer,0.
+ ben veel alleen en vind dat erg fijn.
Nadelen
- het is ver fietsen over een enge weg.
- geen binnenbak.
Vind het heel lastig, ook omdat mijn moeder stal 1 beter vind en ik het daardoor niet meer weet.
Alvast bedankt voor de hulp.
Nikass schreef:Even een trailer huren klinkt best makkelijk, maar je moet dan ook nog "even" iemand vinden die een geschikte auto heeft en je wil brengen en na twee uurtjes rijden weer op wil halen. Ik doe dit nu soms met een paardentaxi, maar dat is een duur grapje en aangezien M-nouska nog op school zit denk ik dat dat niet te betalen is. Ik kan me dus wel goed voorstellen dat je graag goede uitrijmogelijkheden hebt. Maar natuurlijk niet ten koste van alles en als je paard echt in de winter niet van stal komt zou ik ook niet op een plek met mooie uitrijmogelijkheden gaan staan. Zijn er echt alleen maar deze twee opties?
Johnie schreef:Nikass schreef:Even een trailer huren klinkt best makkelijk, maar je moet dan ook nog "even" iemand vinden die een geschikte auto heeft en je wil brengen en na twee uurtjes rijden weer op wil halen. Ik doe dit nu soms met een paardentaxi, maar dat is een duur grapje en aangezien M-nouska nog op school zit denk ik dat dat niet te betalen is. Ik kan me dus wel goed voorstellen dat je graag goede uitrijmogelijkheden hebt. Maar natuurlijk niet ten koste van alles en als je paard echt in de winter niet van stal komt zou ik ook niet op een plek met mooie uitrijmogelijkheden gaan staan. Zijn er echt alleen maar deze twee opties?
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe duur zo'n paardentaxi is.
Maar aangezien ze best veel geld zou besparen, had het eventueel een optie kunnen zijn.
Nikass schreef:Johnie schreef:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe duur zo'n paardentaxi is.
Maar aangezien ze best veel geld zou besparen, had het eventueel een optie kunnen zijn.
Het kost mij 50,- per buitenrit en ik zit tien (auto)minuten rijden van het bos af. Maar die taxi moet eerst van de eigen locatie naar jouw stal komen, dan van stal naar het bos, dan terug naar eigen locatie, dan anderhalf of twee uur iets anders doen en dan hetzelfde verhaal omgekeerd. Kost bij elkaar dus best veel tijd.
Lelies schreef: