Hey, ik heb hier al wat meegelezen, en wat zie ik leuke dingen voorbijkomen! Fjord die ik verzorg, schuurt jammer genoeg, waardoor vlechten niet echt een optie is... Nu beginnen zijn manen net terug wat langer te worden, maar ik kan er nog steeds niet echt iets mee. Hooguit een ontploft vlechtje bij zijn voorpluk En zijn staart is vanboven ook afgeschuurd, of toch grotendeels. Een vlecht die begint onder allemaal pieken is ook niet echt uhm aantrekkelijk Hebben jullie toch iets van creatieve ideetjes? Misschien een ontploft vlechtje mét mooi lintje ipv rekker?
hahaha extensions, zou nogal een zicht zijn gelukkig staat er ook nog een mooie fries die ik kan vlechten, maar ik zou mijn fjordje toch ook willen vlechten. Ik denk dat ik er echt nog een lintje in ga hangen
als ik eraan denk, zal ik binnekort eens een foto maken van hem met lint behalve als het heeeeel lelijk is haha. nou ja, helemaal natuurlijk heeft ook iets he.
Nog ideeën? Ik kan momenteel niet veel doen, want hij is ziekjes en het weer zit ook niet mee, dus ik moet een bezigheid hebben
ga dekens knutselen met een lap fleece of zo ??? zo heb ik een hoogpolige stof afgeknipt voor m'n zadel (was voor de fotomeeting) maar is toch wel lekker warm , dus ga er van de winter ook lekker mee rijden
SterreDiaz
Geplaatst: 15-10-13 15:40
Jammer dat die Fjord schuurt... Je kan inderdaad allemaal dingen maken, dekens, dekjes, frontriemen en nog veel meer! Ik heb zelf bezig met een dekje en een frontriem. Ik hoop dat ik ze in de herfstvakantie af kan maken En je kan misschien ook een goedkoop halster kopen en die helemaal versieren!
Mmh ja, das misschien wel een idee... Studs op een halster Ik moet wel zeggen dat ik niet zo handig ben met het naaimachine, en mama heeft niet veel tijd. Een mooie frontriem zie ik wel zitten, hoe begin je daar aan?
wauww.. leuke dingen zeg. Mijn Belgisch trekpaard heeft enorme dikke en lange manen, extra moeilijk om te vlechten vind ik persoonlijk maar hier zie je zo een mooie dingen dat ik toch nog eens een poging ga wagen.
Priscilla__
Geplaatst: 18-10-13 08:29
Iemand die mij uit kan leggen hoe je zo'n vlecht maakt als de rechtse foto? Lijkt me erg gaaf bij m'n tink.
9 tot 10 vlechtjes maken, je begint bij de oren. je maakt eerst een stukje op de manenkam en vlecht dan naar beneden. daarna maak je een korte vlecht met een langere pluk na het elastiek zegmaar. En hoe dichter je bij zn schoft komt hoe langer de vlecht. als je alle vlechtjes klaar hebt pak je de eerste vlecht, en ga je invlechten. Dus je pakt de vlecht, vlecht verder, kom je een nieuwe vlecht tegen, die pak je bij een pluk erbij. Vlecht weer verder, kom je weer een vlecht tegen, die pak je er ook bij. Zo ga je door tot je alle vlechten hebt gehad en dan vlecht je de vlecht helemaal af. kan wel een tutorial maken, heb het laatst bij die van mij ook gedaan. Het is eigenlijk gewoon een merrievlecht maar inplaats van dat je er plukken bij pakt pak je er nu vlechten bij
mijn pony heeft half lange manen(foto's komen nog)! ga vaak vlechten. maar in de zomer zijn de vliegen er, en in de winter zijn mijn handen zo koud dat ik er nauwlijks wat mee kan doen. en anders gaan ze gelijk na het rijden er uit. zoveel werk voor niks denk ik dan. daarom doe ik het nog zelden.