Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Serendip90 schreef:Solvy schreef:Ook hier in de randstad (tegen rotterdam aan) staat mijn paard gemiddeld vanaf 8 uur smorgens tot savonds 7 uur buiten in de paddock (na 7-en meestal rijden/longeren) en 'snachts op stal, vanaf ongeveer 1 mei tot 1 oktober dag en nacht op de wei. (Soms langer als het weer het toelaat).
Zo'n stal is wel heel lastig te vinden, daarom ben ik ook wel heel blij met mijn plekje! Voerbeurten wisselen we met stalgenoten, dus ideaal!
Zoiets zocht ik dus ook, maar ik heb een hele tijd de paarden in de tuin gehad en ik weet dat 's ochtends voor het werk nog even voeren/buitenzetten toch wel veel tijd in gaat zitten (vooral omdat ik in mijn pak naar mijn werk moet, dus dan nog even wil omkleden en soms nog snel even douchen :p). (en stiekem te veel ervaring met stalgenootjes die opeens niet komen opdagen en alles)
Maar het bestaat hier in de buurt dus wel dat paarden nog veel buitenkomen :p (rond zitten kijken en het was of alles zelf doen wat ik qua tijd niet haal, of niet naar buiten :S)
edith2 schreef:Ik denk dat, op een enkeling na, weinig mensen hier toe geven dat hun paard maar n uurtje per uit stal komt. Dus de poll geeft nooit een reeel beeld
joyce B schreef:edith2 schreef:Ik denk dat, op een enkeling na, weinig mensen hier toe geven dat hun paard maar n uurtje per uit stal komt. Dus de poll geeft nooit een reeel beeld
Maar de poll is toch anoniem? Je hoeft niet ook nog met je boktnaam hier te reageren... Zou fijn zijn als die mensen wel gewoon klikken op de poll...
leonie87 schreef:De wei blijft eigenlijk gewoon heel en in het voorjaar hebben we gewoon weer vol op gras (ligt natuurlijk ook aan je bodem).
Hinke schreef:joyce_eddy schreef:Mijn paard staat elke dag gewoon buiten. Hetzij in de paddock, de binnenbak, de buitenbak, de weide. Elke keer worden de paarden gewisseld en ze staan dus nooit een week op 1 plek!
's nachts staat hij binnen!
zit je in de randstad of ergens anders?
Keeltje135 schreef:voor mij wordt op stal alleen buiten gezet, binnen zetten en de rest doe ik zelf dus kan bepalen hoelaat ze naar binnen gaat, is erg fijn want zo kan ze de hele dag buitenstaan ( rond 7 uur smorgens buiten gezet en haal haar vaak rond half 9 savonds weer binnen, zomers vaak later).
verbaast me nog altijd dat heel veel stallen de paarden swinters paar uurtjes op de paddock zetten ivm natte wei, bij ons lopen ze de wei ook een beetje kapot, maar in de zomer groeit dit allemaal weer bij....
moratoetje, ik ben aan het trainen dat ik volgend jaar wedstrijden kan starten, nog staat mijn paard de hele dag buiten, vind het onzin dat je je paard binnen houdt zodat die mogelijk geen ijzers verliest, een paard wat genoeg buiten staat zal ook niet zo snel uit zijn dak gaan dat hij zijn ijzers verliest. en ook blessures zou die in zijn stal kunnen krijgen, hij hoeft maar een beetje lomp te zijn. mijn mening tenminste
max66 schreef:bij een stal bij ons verderop staan sportpaarden in pension. Ik weet dat de eigenaren het liefst de paarden zo min mogelijk buiten hebben staan, zowel zomer als winter.... (ik denk i.v.m. blesures, maar zeker weten doe ik het niet, zou zo niet kunnen bedenken waarom)
nb: die van mij staat sinds een maandje alleen de nachten op stal, de rest van de dag in de wei