Teenslippers en paarden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:39

Ik heb werkschoenen als ik op de stal bezig ben, (met stalen neus)

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:00

Ik draag zelf altijd dichte schoenen en ook nog eens een lange broek.
Het maakt mij echt niet uit hoe warm het is, ik heb een hekel aan pijn.
Wat een ander doet moet hij zelf weten (zolang het niet bij mijn paarden is)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:34

Ik moet bekennen dat ik 1 keer met blote voeten naast mijn pony heb gelopen, dat was toen we gingen zwemmen. Vond ik geen prettig idee, dus sprong ik er al snel op.

Verder draag ik van die 'no-nonsense' boots met stevige zool op stal. Kan ik lekker mee door de modder en viezigheid, maar bied ook een hoop bescherming tegen vallende voertonnen, dat paaltje dat daar net echt nog niet stond, die greppel die ik niet zag, en natuurlijk de gevreesde paardenhoef.

Bagheera05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:03

Ik trek nooit slippers aan als ik naar stal ga. Vind het geen fijn idee, en al helemaal niet met die held op sokken van mij die overal van schrikt en voor wegspringt :P

Tancreda4

Re: Teenslippers en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:10

Ondanks de foto's doe ik het nog regelmatig, met slippers op stal rondlopen. Met uitmesten en doen. Maar paardlief mag niet te dichtbij komen, ik ga niet met ze lopen of iets. Wel voeren, een kus, als ik bv op vakantie ben. Maar mijn paard heeft nog altijd een grote afkeer voor blote voeten of slippers, dus wat dat betreft nog altijd een goede leermeester. Als ze teveel geflipflop hoort of door heeft dat mijn voeten bloot zijn wordt ze pisneidig := :))

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 23:52

Eigenlijk kan ik me niet herinneren wanneer er voor het laatst een paard op mijn voet gestaan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 07:37

Dit topic is drie jaar oud.. waar komt dat ineens weer vandaan?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:39

der reageeert iemand weer op na drie jaar.. die reactie komt boven aan op de volgende pagina, dat valt niet op dus reageren er mensen op.

RonTexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:22

Ik draag altijd dichte schoenen. Het liefste nog hoge schoenen voorals ie naast me draaft

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 00:52

Ik heb idd ook wel eens slippers aangehad op stal. maar dan vooral als ik even de paarden in of uit de wei ging halen of alleen even af ging spoelen met de sproeier. Mesten etc deed ik altijd met mn rubberlaarzen. Of mn nikies.
En zadelen etc gewoon met mn rijlaarzen. maar idd het is link. als paard erop gaat staan oid dan heb je wss een gebroken voet/teen.

Buena5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 11:57

buitenzetten doe ik vaak met slippers. maar stal uitmesten etc. doe ik gewoon met dichte schoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 13:56

Hier ook 1 keer met slippers aan naar de paarden geweest. Dat was dus de laatste keer. Stapte over een draad en bleef hangen met mijn voet. Heb nu een mooi litteken op mijn enkel.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:41

1 keer gedaan en daarna nooit weer, Alex stond op mijn teen en sindsdien is de nagel zo erg verzwakt dat er de hele tijd schimmel inkomt en dan besmet die nagel de andere tenen ook weer. Heb daardoor dus altijd lelijke nagels..

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:59

5 maanden geleden (toen ik gewone jodphurs aanhad) is M'n verzorgmerrie (e pony) op m'n voet gaan staan en heb nu nog steeds een blauwe plek :( Dus ik zou het niet in m'n hoofd halen om met slippers naar stal te gaan.

Cherylx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:51

Ik ga nooit op slippers naar de paarden, omdat het niet erg veilig is en het is geen lekker idee als je door een hoop paardenpoep loopt. Er was wel laatst een vrouw met haar kinderen en die hadden nog nooit paardgereden en die wilde wel ff een buitenrit gaan maken :? En die vrouw kwam aan ik haar korte broek en slippertjes, de hele manege keek haar raar aan :=

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:01

Loop er zelfs met blote voeten naast. En teenslippers. Ironisch genoeg ging het altijd fout met schoenen. Incl botbreuken.

Maar doe het slechts mijzelf aan, niet een ander

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:50

Ik loop de hele zomer op stal op slippers, korte broek en spagetti top hoor.

Altijd al gedaan ook, nooit problemen mee gehad. Heb ook eigenlijk ook zelden/nooit dat ze op mn voet/teen staan. kwestie van opvoeden ook denk ik, want zover in je persoonlijke ruimte horen ze toch niet te komen.

Enige nadeel is dat je met korte broek lekgeprikt word :P

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:30

hier nu wel in korte broek, tis hier nu 30 graden, en hoef vanmiddag alleen nog te voeren.
wel dichte schoenen maar met lange broek is niet uit te houden ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:50

Mijn mijn eigen paard liep ik 's zomers vaker op blote voeten op stal, maar met andere paarden (beetje tegenstrijdig) trok/trek ik werkschoenen met neuzen aan. Bij één van de Friese paarden die ik trainde liep ik in de bak ook op blote voeten als ik met haar ging spelen. Bij de training had ik netjes de juiste schoeisel aan. Vroeger hebben er genoeg paarden op mijn voeten gestaan (gelukkig had ik dan altijd mijn schoenen aan), dus ik zou wijzer moeten zijn... :o

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:12

Ik durf niet echt met slippers met paarden te lopen.

Heb het enkele keren wel gedaan, maar dan wel met wat afstand (ja, als paard schrikt dan had ik nog een probleem :')).
Maar liever niet hoor, ik zie het al gebeuren dat er een paard op mijn voeten springt met alle gevolgen van dien..

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:14

LadyMadonna schreef:
Ik zie het niet alleen hier op bokt, maar ook op stal. Meiden die in hun teenslippertjes ff paard buiten gaan zetten, of paard staan te poetsen of weet ik veel...
Ik vind het zoooo eng! Jonge meiden wijs ik er ook altijd op dat het misschien niet zo handig is.
Nood breekt soms wet, en een héle enkele keer zal het voorkomen dat ik zelf slippers aan heb en iemand me even vraagt een paard vast te houden oid, maar liever niet :n
Sowieso als ik weet dat ik wat met een paard moet doen (uit de wei halen ofzo) zal ik geen slippers aan trekken, moet er niet aan denken! :=

trek jij slippers aan bij je paard?

Nee, die liggen ergens te verstoffen :') Ik moet er niet aandenken dat er 1tje op mijn tenen gaat staan :oo owjah en de stront aan de slippers lijkt me ook niet echt prettig _O-

dvdb_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:19

Nee hoor, ik zal ook niet op mijn slippers gaan. Staat er vaak genoeg een op m'n teen :')

McDean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:53

Ja, ook ik ben schuldig...

Afbeelding

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:05

Ik deed het altijd met warme dagen, even snel paard buiten zetten of binnen halen..
Nou dat heb ik toen geweten ook := Bij het binnen halen van mijn fjord, kwam ze op mijn grote teen te staan met haar volle gewicht.. Ik kon toen een week lang met mijn voet in het verband, en enkele weken later nadat al het blauw was weg getrokken, ging mijn teennagel er af Y;(
Dus ik heb mijn lesje toen wel geleerd :))

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:36

altijd stalen neuzen... heb enkele keer wel eens deken opgedaan in stal... op slippers ook geen goed idee..