Wie heeft er al gehooid dit jaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 10:41

Bij ons gaat vrijdag de 2e snee eraf en hopelijk dan woensdag lekker droog naar binnen :)

Jesser

Re: Wie heeft er al gehooid dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:18

Wat is nu de gemiddelde prijs van een baal hooi? Iets wat zelf bij het balen ook zelf van het land haalt?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:52

Ik hoor in onze omgeving (Friesland) dat men al 3 a 5 euro per hooipakje vraagt vanaf land...
Ik heb afgelopen maandag 87 pakjes goedkoper van natuurland gehaald, maar moet nog even afwachten hoe de kwaliteit wordt omdat het niet zo super hooiweer was, veel bewolking. Het ziet er nu nog prima uit.

voor zelf laten persen van eigen land heb ik nu iemand gevonden die 50 cent per pakje vraagt.
Dus als het zo uitkomt met de 2e snee overweeg ik of ik een deel in hooipakjes laat persen... Heb nog wel wat ruimte over op de zolder. en als ik het zo hoor met die prijzen raak ik het teveel vast wel kwijt.

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:26

Hoi,Odi

Plastick over de balen hebben we gedaan,dat was een drama want het water bleef erop liggen ,dus maar weer gauw er af .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:34

Oei dat is balen!

Ik wacht nog steeds op hooien... Goed om te lezen dat de prijs van de pakjes alweer wat lager is! :j

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:03

laddie schreef:
Hoi,Odi

Plastick over de balen hebben we gedaan,dat was een drama want het water bleef erop liggen ,dus maar weer gauw er af .

Ja, plastick zou ik gevoelsmatig ook niet doen. Tenzij je het zo kan spannen dat het kan afwateren (een soort tent zal ik maar zeggen). Maar wat wel helpt tegen kattennageltjes weet ik niet. Als het maar moet dik gewikeld is, zullen die kattennageltjes wel geen kwaad kunnen. Dat zwarte gaas helpt denk ik wel tegen vogels (kraaien) maar die heb ik nog nooit in de buurt van mijn pakken gezien.

_Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:14

Oke, ik kom hier eens binnenvallen :o wij hebben enkele dagen geleden (pas) gehooid, en gisteren alles laten 'inpakken' met plastiek. Maar nu was het machine van die loonwerker kapot en heeft hij er grote pakken van gemaakt. Wij waren niet thuis en het moest ook ingepakt want vandaag regent het, maar nu zitten we ermee... Wij voeren helemaal niet zoveel/ zo snel en het voer zou bederven.
Ik ben totaal geen expert in hooi enzo(mocht dat nog niet duidelijk zijn :+ ), maar hoeveel zou zo een rond balen (ik schat 400 kg) kosten? Het is wel voordroog dat is mss wel belangrijk :) Iemand die beter weet wat de prijzen nu zijn?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:51

Bij ons zijn die ronde balen rond de 45,- Maar dat hangt ook een beetje van je loonwerker af en de vraag bij jou in de buurt ;)

Een tip voor zeil over grote pakken, wij deden weleens een rijtje kleine pakjes over de midden, dan loopt het veel meer af ;)

Wij hebben inmiddels al meer hooi/kuil binnen kunnen halen dan afgelopen jaar rond deze tijd. Verwacht dat we weer ruim voldoende hebben voor komend jaar! Het zou mij niet verbazen als dat op andere plekken net zo gaat, en de prijzen straks wel weer gaan dalen.

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:32

ik vind het hier in België echt wel erg, van 2 euro voor een kleine baal naar 3,65 euro. is wel duur als je elke dag een baal hooi geeft. ik heb nu 250 kleine balen opzij laten leggen, maar hopelijk worden ze volgend jaar terug goedkoper. Het is wel heel goed hooi en als er toch problemen moesten zijn dan krijg ik gewoon mijn geld terug.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:23

Wij hebben de 2e snee hooi ook binnen. Het heeft uiteindelijk bijna 5 dagen gelegen, maar is dinsdagavond noodgedwongen in ronde balen gegaan ivm de slechte voorspelling voor woensdag en dat is maar goed ook. Het zijn 5 balen geworden van 0,7 ha land, dus ik ben erg tevreden met deze opbrengst. We gaan nog voor een 3e snede, maar mocht dit niet meer lukken dan heb ik voor de winter genoeg hooi.

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:08

Wat een heerlijk idee altijd,als alles weer binnen is ,wij gaan nu voor de tweede snee.51 ronde balen van ong 100kg zijn binnen en ik heb er nog 12 staan van vorig jaar ,we zijn al een heel eind.
Nu voor de mensen,die het er nog af moeten halen maar hopen,dat we even een poosje droog weer krijgen.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:15

laddie schreef:
Nu voor de mensen,die het er nog af moeten halen maar hopen,dat we even een poosje droog weer krijgen.

Dank! Daar hoop ik idd heeel erg op maar ik zie het er op de korte termijn niet van komen.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:25

Hier betaal je een euro meer als vorig jaar voor een pakje hooi (kleine balen) en 10 tot 15 euro voor grote balen hooi in plastic.

Wacht nog steeds op mijn hooi. Grote balen zijn er wel al genoeg maar kleine balen hooi is moeilijk dit jaar.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:00

Als de voorspellingen goed genoeg zijn, wordt er morgen gemaaid. Zou erg fijn zijn, dan hebben we het hooi binnen voor we op vakantie gaan. Heeft de oppas er geen werk aan.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:12

Wij willen ook erg graag maaien. De voorspellingen zagen er goed uit, maar nu wordt er toch weer wat regen voorspeld. Wij gaan ons nieuw ingezaaide land voor de 1e keer maaien en hebben dus wel écht een dagje extra droog weer nodig ipv een dagje korter <<) Hier worden nu krap 4 droge dagen voorspeld... nog maar heel even geduld hebben vrees ik.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:12

Wij willen halverwege augustus nog een keer hooien. Inmiddels een boertje gevonden die voor ons wil maaien, schudden en dijken en een ander boertje die wil persen. Toch stukken goedkoper als die loonwerker.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:38

Nou, het is gemaaid hier, 3,5 ha. Nu maar hopen dat het droog blijft en we kleine balen hooi kunnen oogsten.

De winterwei (of een deel ervan) hebben we zelf gemaaid:

Afbeelding

Afbeelding

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:56

Dat is gaaf om zo te maaien! :D
Bij ons vanavond toch ook maar de knoop doorgehakt om wel te gaan maaien (1,2 hectare). Even duimen dat het mooi drogend weer is. En hopelijk blijft de regen nog iets langer uit. We gaan het zowiezo in plastic doen, want het jonge gras heeft echt wel wat meer nodig om werkelijk droog te worden.

Van de week al de schudder van de buren pas achter onze dexta gemaakt, kunnen we zelf gaan schudden :j leuk!

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:02

tine10 schreef:
Nou, het is gemaaid hier, 3,5 ha. Nu maar hopen dat het droog blijft en we kleine balen hooi kunnen oogsten.

De winterwei (of een deel ervan) hebben we zelf gemaaid:

Afbeelding

Afbeelding

Mooi joh!
Zo'n maaier zoek ik ook nog.
De buurman hoeft dan niet meer met zijn trekker voor mij te maaien.
Een vorkjesschudder heb ik al .
Nu wachten op de tweede snee dan kan ik hem gaan gebruiken.
We hebben al "droog" geoefend.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 16:13

Onze 2e snee is er gisteren af gegaan, helaas heeft het nog wel een klein beetje geregend, maar ondanks dat droogt het toch goed. De loonwerker zei dat er volop hooi is, dus van schaarste is echt geen sprake en met het stro gaat het waarschijnlijk dezelfde kant op. *\o/*

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:15

Mocht er iemand nog over hebben en hier naartoe willen brengen tegen een redelijke prijs, hou ik me aanbevolen!
Regio Haarlem.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:42

En vandaag hebben we geschud:
(wederom alleen in de winterwei, het gros wordt met de tractor gedaan)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:54

Mooi man!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:59

Is zo mooi dat die oude machines het nog doen. Hoop wel dat we van de zomerwei echt hooi kunnen maken. Voorspellingen zijn niet heel best geloof ik. Gaat erom spannen. Kuilbalen kunnen niet bij ons op de deel, en kan ik niet zelf verplaatsen, dus dat wordt nog een probleem. Maar het hooi op zich is echt prachtig. Mooie lange stengels.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:26

Wat gaaf Tine10!!

Eigenlijk wil ik het ook zo doen. Maar hoe krijg je het hooi dan geperst?