Yommie schreef:hoi,
ik heb 2 weken geleden een onwijs lief paard gekocht, alleen hij weeft:(
Dat is mij niet verteld toen ik hem kocht,nu staat hij al dag en nacht buiten met een baal hooi ,maar vooral als ik mijn andere paard weg haald,gaat hij weven...dat er gewoon een kuil onstaat...
Nu hoorden ik vanmorgen dat hij het ook doet als mijn andere paard er gewoon bij staat:(
ik las net op internet dat weven dan treedt er overmatige gewrichtsslijtage op...
wie heeft er ervaring mee? dat je paard b.v na een lange tijd daar mee op hield toen hij gewent was ofzo?en wat zou je doen als je zo een paard heb gekocht ,waarvan ze niet hebben gezegt dat hij weeft?
hoi
het is niet heel erg maar idd voor de benen gewrichten en pezen is het niet heel goed./.
ik zou zeker de verkoopster dit nog ff laten weten, het is een verborgen gebrek, ik weet niet of je het paard erg duur gekocht hebt en er dus iets van de prijs af kan.
verder.... weef rek op de stal plaatsen, weefrek om de hals plaatsen, zorgen dat het paard wat te doen heeft op stal bal of hooi ofzo, en zorgen dat de paarden eromheen het niet na gaan doen, regelmatig de hoefsmid laten kijken niet meer dan 10 weken ertussen laten.
kortom je kan er vrij weinig mee denk ik