Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:28

Lante schreef:
Dit kan ze echt niet winnen. Alle sms'jes goed bewaren hoor! Als ze heeft toegezegd het paard op te halen en ze komt haar afspraak niet na, dan heb je weer een sterk punt in je voordeel.

Ach het feit dat ze al heeft toegegeven dat hij weeft met wachten op eten is al genoeg,ze heeft niks er over gezegt,en ze beweerd van wel...

Net kreeg mijn andere paard nog een trap van hem:( ik kan ook niets met me oudje doen nu... |( terwijl ze heel erg hoefbevangen is geweest,en ik haar elke dag beweging wil geven...maar amadeus kan ik moeilijk verdoven dan...

ik zit te denken om hem op een manege ofzo te zetten ,maarja ik denk dat ik hem niet eens van het erf krijg zonder me andere paard...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:30

patserke schreef:
pff ik volg dit al sinds het begin... er lijkt geen einde aan te komen...
die chantal wilt hem niet terug, maar wel geld uitgeven voor een advocaat... zo zie ik het dan hmmz

zij heeft ook rechtsbijstand las ik...dus ze probeert het gewoon...

patserke

Re: Paard die weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:40

hmm toch vreemd dat ze dan het paard gewoon niet terugneemt als hij daar niks deed(alleen als hij eten krijgt)...
omdat ze nu ook een rechtsbijstand heeft

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:44

patserke schreef:
hmm toch vreemd dat ze dan het paard gewoon niet terugneemt als hij daar niks deed(alleen als hij eten krijgt)...
omdat ze nu ook een rechtsbijstand heeft

ze wilden gewoon graag van hem af,en ze wilt hem niet meer terug...

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:54

HALLO MENSEN

Yommie heeft 3 wk geleden gezegd dat hij weefde, toen zei ze dat hij dat bij haar alleen tijdens voedertijd deed!

Daarna heeft Yommie gezegd dat hij terug moet want hij weeft en chantal heeft toen gezegd dat ze een plekje voor hem zou zoeken alleen is dat al 3 weken geleden dus dan is ze allang akkoord gegaan dat het paard terug komt alleen wildde ze hem niet op een andere stal dan de manege stallen dus moest ze iets anders zoeken..

Daar ging yommie niet mee akkoord want dat paard moest z.s.m terug!
Ze heeft daarna geen contact meer opgenomen en is ook niet meer bereikbaar geweest!

Dus het feit dat ze NU ineens gaat zeggen dat hij niet weefde maar alleen met zn hoofd en weer ging tijdens voedertijd (m.a.w weven), en dat ze hem niet terug hoeft te nemen is TOTALE ONZIN!!!

En alles nog zwart op wit ook nog, dus wie er wint is duidelijk alleen hoe lang het gaat duren is niet duidelijk!!
Laatst bijgewerkt door Zwaantje1985 op 23-07-09 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:59

BTW zou het niet over me hart verkrijgen als ik me paard verkoop en de nieuwe eigenaren zijn er niet tevreden mee, om het paard er dan verdomme de dupe van te laten zijn!!!

Met een giga hart voor dieren zou ik hem terug nemen alleen al voor me paardje..!

Dit meisje en ik ken haar nog geen eens, die heeft GEEN hart voor dieren nee die heeft die 3000 euro al uit gegeven aan een dikke vakantie en heeft nu gewoon een dik probleem!!

popeye2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:09

Dit is absoluut niet correct wat hier gebeurd ik ga dit melden.

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:28

Jeetje dat dit topic nog steeds loopt, wat vervelend dat het nog niet is opgelost.

Ik ben nog steeds van mening dat TS volledig in haar recht staat. Al om minder ernstige redenen (b.v. geen klik of gedrag in de wei) had ik een paard al teruggebracht, laat staan een ernstig stalgebrek als weven wat pas na 10 dagen verteld wordt. Het is geen pak suiker wat je even koopt!

Mijn advies zou zijn een juridisch adviseur op paardengebied in te schakelen, en snel ook voor het nog verder uit de hand loopt. Het lijkt mij voor beide partijen trouwens het beste dit topic te sluiten want dat zaait alleen maar meer verwarring en kwaad bloed.

popeye2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:35

ik heb al een moderator ingeschakeld

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 12:24

popeye2006 schreef:
ik heb al een moderator ingeschakeld

omdat de discussie niet loopt in jou straatje?
dan halen ze wel de dingen weg die niet mogen ,maar na mij weten is er niets gezegt wat niet mag, het is net wat zwaantje zegt,het is gewoon zielig voor amadeus nu...en voor mijn andere paard die hem steeds minder mag door zijn geplak...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:31

jeetje, dit is echt een rotsituatie... ik zou hem naar een handelaar of slager brengen en je verlies nemen. sterkte!!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 12:38

juval schreef:
jeetje, dit is echt een rotsituatie... ik zou hem naar een handelaar of slager brengen en je verlies nemen. sterkte!!

nee dat kan ik niet:( het zou een perfect paard zijn voor iemand die zich alleen met hem alleen bemoeit...met rijden is hij heel erg braaf,kan dan zelfs een kind op..buiten rijden alleen geen pobleem...
Alleen kwa karakter is hij alleen geschikt voor iemand met ervaring,en hij zou dan ook meer geschikt zijn om maar wat meer binnen te staan...

iemand kan hem zo ophalen voor 1750..het is verder een goed paard kwa rijden dan 8-)
maar hij gaat niet naar een handelaar of slager!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:47

Juval; dat vind ik nu weer zwaar overdreven. ;) Het paard is gewoon niet gelukkig zo; blijkbaar was dat bij zijn vorige eigenaresse wel zo, dus moet hij terug (ook omdat ze een koopvernietigend gebrek heeft verzwegen en toegezegd heeft hem terug te zullen nemen). Het is aan haar om te kijken wat er met het paard gebeurd. ik neem aan dat ze een plekje voor hem zoekt wat bij hem past en dat hij weer gereden kan worden en zo. :)

En Popey; wat gebeurd er hier wat niet door de beugel kan volgens jou? Er worden geen achternamen genoemd toch, alleen een voornaam en wees nu eerlijk; hoeveel Chantallen zijn er wel niet in NL. Het paard is nu van TS, dus ik neem aan dat het beestje bij de naam genoemd mag worden. Mensen die Chantal kennen zullen weten dat het over haar gaat, maar ik zou haar niet herkennen als ik haar tegen zou komen hoor. :) Het gaat ook niet zozeer over haar persoonlijk, maar over de manier van handelen en daar worden meningen over gegeven en adviezen voor TS. :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:15

Yommie schreef:
annastasia schreef:
Is er inmiddels al wat van de tegenpartij gehoord?
Heb je Amadeus nou bij een ander paard in de wei gehad? Anders is het misschien nog een optie er een shetlander bij in te zetten, en te kijken hoe hij hier op reageert.

waar moet ik shetlander vandaan halen? :+

en als hij die dan ook aanvalt en bijt? Amadeus is 180:P

Op MP staan genoeg shetlanders voor een prikkie.
Of wellicht dat er een ander is die z'n shetlander uit wil lenen.
Zorg iig dat de shet onder het draad door kan mocht het hem te gek worden.
Amadeus heeft dan iig een ''maatje'' en hopelijk verandert z'n gedrag er door.
Zodat deze nog een ''paardwaardig'' bestaan heeft tot de tijd dat hij wordt opgehaald.
Ik vrees nl dat het nog wel eens een hele tijd kan duren.

Heb zelf om een arbeidsgeschil een advocaat nodig gehad, en we zijn 1 jaar bezig geweest om mijn gelijk te halen

popeye2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:14

Natuurlijk zijn er veel mensen die de naam Chantal hebben. Maar in combinatie met en naam, naam paard en naam manege is het al snel 1+1=2.

En Yommie: De discussie past juist wel in mijn straatje. Ik heb jou nooit veroordeeld. Ik heb zelfs gezegd dat ik zelf waarschijnlijk precies hetzelfde zou hebben gedaan. Mij gaat het erom dat er dan maar vanuit gegaan wordt dat de vorige eigenaar van jouw paard dan wel van dat geld op vakantie zou zijn gegaan. Dat is kort door de bocht en mensen in het nauw drijven.

Ik heb ook nog een tip voor je, hopelijk wordt deze positief gezien: Ben je in juridisch getouwtrek (want dat is het), laat dan zo weinig mogelijk los op een forum. Kan ik je nadeel werken....

Succes met de verdere afwikkeling.

popeye2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:15

juval schreef:

Daar gaat het hoogstwaarschijnlijk wel naar toe. Heb dit al eens eerder mee gemaakt. Er is zelfs een topic op bokt over geweest.
Helaas.....

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 15:25

popeye2006 schreef:
Natuurlijk zijn er veel mensen die de naam Chantal hebben. Maar in combinatie met en naam, naam paard en naam manege is het al snel 1+1=2.

En Yommie: De discussie past juist wel in mijn straatje. Ik heb jou nooit veroordeeld. Ik heb zelfs gezegd dat ik zelf waarschijnlijk precies hetzelfde zou hebben gedaan. Mij gaat het erom dat er dan maar vanuit gegaan wordt dat de vorige eigenaar van jouw paard dan wel van dat geld op vakantie zou zijn gegaan. Dat is kort door de bocht en mensen in het nauw drijven.

Ik heb ook nog een tip voor je, hopelijk wordt deze positief gezien: Ben je in juridisch getouwtrek (want dat is het), laat dan zo weinig mogelijk los op een forum. Kan ik je nadeel werken....

Succes met de verdere afwikkeling.

nou alles wat ik hier heb gezegt is DE WAARHEID ,dus ik zou niet weten wat in mijn nadeel zijn kunnen zijn...
en van mij hoeft dat getouwtrek niet, maar dat ligt niet aan mij...amadeus word er zo niet beter op...dus word het alleen maar een nadeel voor chantal...
ik heb hier ook gelezen dat amadeus nukkig was op stal,alweer een punt voor mij,want is niet vermeld..en zo zijn er meer dingen 8-)

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:12

Jeetje meis,
dat het tot dit uit moet lopen :(!
Je staat volledig in je recht, en volgends mij sta je ook best sterk!
arme beessies, dat wel:(!!!

en dat je hier een topic over start maakt toch niks uit? je probeert alleen hulp te krijgen van buitenaf! je hebt verder toch niks verkeerds gezegd?

Succes! dit kan helaas erg lang gaan duren:(

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:21

Popeye2006 bedoelt juist dat alles wat hier gezegd wordt, ook met betrekking tot het schrijven van brieven naar Chantal inclusief een gedeelte van de inhoud. En dat Yommie verteld welke stappen ze van plan is te gaan nemen dit in haar nadeel kan gaan werken.

De tegenpartij kan hier handig op in spelen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 18:06

annastasia schreef:
Popeye2006 bedoelt juist dat alles wat hier gezegd wordt, ook met betrekking tot het schrijven van brieven naar Chantal inclusief een gedeelte van de inhoud. En dat Yommie verteld welke stappen ze van plan is te gaan nemen dit in haar nadeel kan gaan werken.

De tegenpartij kan hier handig op in spelen.

oh nou die stappen komen eerder als wat ik meld hoor :+

Lubberslieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:17

Yommie schreef:
hoi,
ik heb 2 weken geleden een onwijs lief paard gekocht, alleen hij weeft:(
Dat is mij niet verteld toen ik hem kocht,nu staat hij al dag en nacht buiten met een baal hooi ,maar vooral als ik mijn andere paard weg haald,gaat hij weven...dat er gewoon een kuil onstaat...
Nu hoorden ik vanmorgen dat hij het ook doet als mijn andere paard er gewoon bij staat:(
ik las net op internet dat weven dan treedt er overmatige gewrichtsslijtage op...

wie heeft er ervaring mee? dat je paard b.v na een lange tijd daar mee op hield toen hij gewent was ofzo?en wat zou je doen als je zo een paard heb gekocht ,waarvan ze niet hebben gezegt dat hij weeft?

hoi
het is niet heel erg maar idd voor de benen gewrichten en pezen is het niet heel goed./.
ik zou zeker de verkoopster dit nog ff laten weten, het is een verborgen gebrek, ik weet niet of je het paard erg duur gekocht hebt en er dus iets van de prijs af kan.
verder.... weef rek op de stal plaatsen, weefrek om de hals plaatsen, zorgen dat het paard wat te doen heeft op stal bal of hooi ofzo, en zorgen dat de paarden eromheen het niet na gaan doen, regelmatig de hoefsmid laten kijken niet meer dan 10 weken ertussen laten.
kortom je kan er vrij weinig mee denk ik

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:22

lubberslieke het was misschien handig geweest om het topic even door te lezen :)
er loopt nu van alles over het paard :)

en dan nog dan gaat er wat van de prijs af.. dan is het wel in eens goed dat hij weeft ?
zo een weef hek om zn hoofd wordt een kwelling voor het paard omdat hij dan op zijn rustige moment niet eens een hapje gras kan nemen, en hij heeft de hele dag eten tot zijn beschikking ( gras en hooi)

yommie wilt absoluut geen wever, daarbij komt ook nog eens zijn onacceptabele gedrag.

het paard moet gewoon voor zijn eigen bestwil zo snel mogelijk terug.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:46

yommie wil een paard wat ze aankan.....ik vind het niet juist om het paard te betichten van onacceptabel gedrag(onderschrift Kiwiko:Het paard maakt gebruik van de mogelijkheden die jij hem biedt.....)....even buiten het weven om...

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:54

Dan vindt jij het niet juist Geerke lekker interessant. Het is zoals het is, en het is onacceptabel en een paard zonder respect naar mensen. Goh hoe zou dat nou komen?
Wij worden boos op het paard omdat hij door ons heel walst, geen respect heeft, maar op wie moeten we eigenlijk boos worden? Op degene die er voor gezorgd heeft dat dit paard geen respect (meer) heeft. Of dat nu Chantal is of een ander.

Het paard kan ook nog eens niet goed in groepsverband. Fokt de andere paarden op. De groep wordt verstoord. Zodra er 1 paard de groep verlaat gaat het dier uit zn bol.

Maar al met al is het weven de hoofdreden dat dit paard terug moet.

En mensen kunnen hier wel een mening geven over hoe mensen het niet juist vinden hoe wij dit paard oordelen met zijn onacceptabel gedrag etc.

Of mensen die zeggen dat zei Amadeus niet zo kenden,

Daar valt geen discussie over te voeren, want het is gewoon een feit dat hij zo is.

Ik ga er nu maar weer eens heen proberen te filmen of foto's te maken maar dat gaat moeilijk met zo'n debiel in mn handen en een fotocamera!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:13

geerke schreef:
yommie wil een paard wat ze aankan.....ik vind het niet juist om het paard te betichten van onacceptabel gedrag(onderschrift Kiwiko:Het paard maakt gebruik van de mogelijkheden die jij hem biedt.....)....even buiten het weven om...

Volgens mij wil ze gewoon een paard zoals haar verteld werd toen ze 'm ging kopen. Als bij thuiskomst blijkt dat het een heel ander paard is , met allerlei gedrag waar je niet op zit te wachten. Dan is het toch je goed recht om daar niet mee akkoord te gaan?

Heeft niets met aankunnen of niet te maken. Het was gewoon niet wat ze wilde kopen.