Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

De ene op een groot grasstuk en die van mij op een klein stukje met amper gras (het dieetland ivm kans op hoefbevangenheid).

pinkie87 schreef:Ik heb verzorgpaarden gehad. en die moesten blij zijn als ze een half uurtje tot een uurtje buiten kwamen te staan. in de bak. meer hadden ze niet.
zelf zou ik de paarden langer naar buiten doen. maar jah hun hadden het motto van het paard hoeft alleen onderhet zadel naar buiten. dus alleen om te trainen. want ze zouden met de training korte spieren kweken en dat zouden ze er uitgooien als ze los in de bak speels aan het doen zijn.
eigelijk grote onzin dus
DaniBanani schreef:Even een vraagje..ik heb eergister mijn paard voor het eerst 's nachts ook buiten laten staan (samen met een ander paard, natuurlijk niet alleen). Anderen zeggen nu dat ze een redelijk dunne vacht heeft, dat het nog te koud is om zonder deken buiten te staan, dat ze héél veel energie verbruiken om warm te blijven omdat ze 's nachts de stal gewend zijn, etc.
Ik ben geneigd om te denken 'in het wild wennen paarden er toch ook aan als het onverwachts kouder wordt?'
Maar ik wil natuurlijk ook doen wat het beste voor mijn paard is.
Dus hoe zit 't nou? Is 24 uur naar buiten echt geen probleem, of misschien toch wel? En heeft een regendeken dan bijvoorbeeld nog nut, of maakt dat (qua warmte) niks uit, omdat die vacht dan weer minder functioneert?