Stro-korrels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 08:10

Ja, klopt.... ik heb twee merries. Jammer dat het bij jou niet werkt. |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:05

Maar de plakbodem komt juist door de urine en als het vochtig wordt door de lucht. Juist waar ze lopen en staan is het een koek, want 60 kg drukt het aan en houdt het niet los. Kennelijk is er iets wat de urine bindt tot het maken van een plakkerige brei. Als je er op loopt als ze hebben geplast, dan voel je het ook plakken aan je zolen.... De poep doet dat niet. Dat worden schijfjes en dat vind ik niet zo erg.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:06

Daarom haal ik de natte plek ook iedere dag weg ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:07

granu schreef:
wie iets plaatst op dit forum moet zijn stelling sterk maken.
het is zo gemakkelijk voor Madam X, geen leverancier noemen, geen antwoorden geven, maar wel een verklaring neerleggen die nergens op gesteund is.
Madam X moet doorgeven wie de leverancier is en dat die de korrels autoclaveert, dan zien we wel of het klopt

als er geen antwoord komt ga ik er van uit dat het larie en apekool is

makkelijk zo! Als leverancier je kop in het zand steken ipv zelf informeren en zien of er een handelsoptie voor je is!!!! *\o/*

Jannepauli

Re: Stro-korrels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:30

.. kan 't even niet volgen maar vind het wel jammer dat MadamX nog niet onthuld heeft welk merk zij nu eigenlijk gebruikt..

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:48

Als ik mij niet vergis *ik ben 99,9% zeker hiervan* is MadamX dealer/verkoper van DHP (Dieren Health Plan).
Daarbij is MadamX geen zij maar een hij.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:02

imker schreef:
Als ik mij niet vergis *ik ben 99,9% zeker hiervan* is MadamX dealer/verkoper van DHP (Dieren Health Plan).
Daarbij is MadamX geen zij maar een hij.

??? Ik ben geen dealer en ook geen "hij"
Echt de vreemdste dingen komen hier voorbij.... De echte dealers zijn zeker bang voor klantenverlies? Hebben zij dan zoveel te verbergen?
Ik deel alleen mijn ervaringen met bepaalde producten en hoef geen discussies te voeren in de zin 'welles/nietes'.

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:21

Citaat:
Ik deel alleen mijn ervaringen met bepaalde producten en hoef geen discussies te voeren in de zin 'welles/nietes'.
[/quote]

dan kun je er toch geen probleem mee te hebben te zeggen over welk product het gaat, zodat iedereen kan nazien of wat je vertelt juist is.
Als je zegt dat uw product via een autoclaaf gaat, dan wil ik dat ook eventueel testen, maar vooral eerst zien en dan geloven.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:00

Waarom moet je eerst (heet) water over een product gooien zodat het vocht gaat opnemen? Dat is toch onlogisch? Dat vocht komt er toch vanzelf wel op in de box?

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:54

Dat begrijp je verkeerd, Margee. De eerste keer dat je het in je stal gooit, kún je het begieten met water, zodat het uit elkaar valt, niet zodat het vocht gaat opnemen.
Dat is alleen maar zo omdat anders je paard denkt dat 'ie op een zak brok is beland.
Na die eerste keer hoef je eigenlijk niet meer nat te maken, maar zoals je hierboven kan lezen, zijn er gebruikers die het prettiger vinden om uiteengevallen korrel in de stal te gooien.
Ik maak het helemaal niet meer nat, niet als ik bijstrooi en niet als ik de stal leeghaal en opnieuw instrooi. Mijn paarden zijn eraan gewend.

eef_juh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:42

hey, nog eens bedankt voor de azijn bij het water tip :) het werkt, hij eet er niet meer van, maar ik heb de indruk dat mijn paard terug last heeft van zijn luchtwegen (lichte allergie), iemand een oplossing? gaat nu wel binnekort naar een wei waar 1 stal staat en continu veel frisse lucht is (staat nu in omgebouwde varkensstal is veel te stoffig)

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:35

Je mag ook koud water doen,
maar strokorrel reageert vlugger op warm water.
Urine is ook warm.
groeten ,dirk
Laatst bijgewerkt door Tanja op 10-04-11 01:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Commerciele link verwijderd

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 00:47

Ik kan morgen weer de hele stal leeghalen, want daar is niets meer aan te redden.
1 vieze soppige bende en ligt er net een maand in, gezien mijn vorige post.
Snel opmaken dit spul en nooooit meer kopen dus.
Heb nu alles wel geprobeerd: teveel zakken, juiste hoeveelheid, minder. wel natmaken, niet natmaken.
Bijgeleverde neutralizer geeft al aan dat er toch een luchtje aanzit... ;)

Volgens losse flodder-berichten wordt het dit jaar weer een goed hooi/stro/vlas-jaar.
Laten we het hopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:36

Nog steeds tevreden met mijn houtkorrels!! Niks losharken, gewoon even bijharken, geen plaggen steken van de betonnen vloer zoals bij de strokorrels....mijn varken heeft nu nog een droge stal....en anders was het na anderhalve week een kledderzooi....om je kapot te schamen, men mocht mijn stallen niet zien....klauwen met geld ging er in dat hok.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:41

MarvanTom, welk merk korrels heb jij gebruikt en hoezo neutralizer erbij gekregen (heb even teruggespit in je reacties)? Misschien een ander merk proberen, want mijn stallen liggen er bijvoorbeeld toppie bij.

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:47

Citaat:
[

dan kun je er toch geen probleem mee te hebben te zeggen over welk product het gaat, zodat iedereen kan nazien of wat je vertelt juist is.
Als je zegt dat uw product via een autoclaaf gaat, dan wil ik dat ook eventueel testen, maar vooral eerst zien en dan geloven.
[/quote]

MadamX, gezien je nog steeds geen product kunt/wilt vermelden, noch verdere uitleg ga ik er van uit dat uw verklaringen dat uw houtkorrels door een autoclaaf zijn gegaan totaal onwaar zijn. U gelieve in de toekomst enkel juiste informatie te geven

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:28

russel nog steeds tevreden? Gaat het niet stoffen nu het droger weer is buiten?

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:13

Bij mij is het nu wel wat stoffiger, maar ik denk dat dat komt omdat mijn paarden vanuit de rijbak hun stal in kunnen lopen. Die lopen dus een berg zand mee naar binnen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:48

pieteritus schreef:
MarvanTom, welk merk korrels heb jij gebruikt en hoezo neutralizer erbij gekregen (heb even teruggespit in je reacties)? Misschien een ander merk proberen, want mijn stallen liggen er bijvoorbeeld toppie bij.

Zeolite.
En idd: die neutralizer erbij gaf al een alarmbelletje bij mij.
Met recht dus.
Niet op tijd geleverd, moest wel vooruit betalen, dus dan zit je aardig op hete kolen.
Antwoord op mijn 'wanneer wordt er dan wel geleverd'-vraag kreeg ik ook niet van de sub-dealer, dus dat was afwachten maar.
Neu, dit goedje maak ik op en ga op zoek naar iets anders.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:52

Gets, ik hou er ook niet van om vooraf te moeten betalen (en dan heb ik het niet alleen over korrels, maar over alles). Wil best betalen bij levering oid, maar niet vooraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:02

Dinopino schreef:
russel nog steeds tevreden? Gaat het niet stoffen nu het droger weer is buiten?

Nee, ik had even 2 shetten in 1 stal gezet en 1tje is akelig schoon de ander een zwijn, vanmorgen ook een platgelopen natte stal ...was erg teleurgesteld, maar de zon er op en de bovenlaag was al weer droog....dat heb ik nooit met vlas of strokorrel gehad, nat is nat.

Ik vind het niet stoffig in de andere stallen...maar dat kan je oplossen door even de brush er over te laten gaan in een paar seconden, maar dat hoeft niet in mijn stallen..

Wat ik erg fijn vind is dat als een gedeelte verzadigd gaat worden dan wordt het geen dikke koek die je los moet steken, maar gewoon nog steeds gewoon los spul wat je of er door heen mengt of er uit haalt, moet je zelf weten, ik roer het er door heen...en strooi steeds op tijd bij...een natte plek er uit is weinig, dat kan wel eens 2 weken duren.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:19

Ben nog steeds weg van de stro korrels, ik hoef momenteel maar 1 x in de 4 weken er een plekje uit te scheppen en iets erbij te gooien. Kijk nu al uit naar de echte zomermaanden!

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 07:13

de paarden lopen al een maand buiten,hier in Hongarije,.
s'nachts 10 en overdag 25 graden.
het zijn hier korte maar hevige winters,en ik merk nu,dat de paarden best een semi potstal hebben,in die koude dagen.
En inderdaad,tarwestro is me dan best bevallen,bij gebrek aan strokorrels.
http://www.luckysranch.eu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 08:39

Tarwe lusten ze niet zo graag als gerste.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 00:28

wat een verschillende ervaringen m.b.t strokorrels.
De één is er weg van en de andere totaal niet en vind het fijner om met stro,vlas of houtkorrel te werken..
Om eerlijk te zijn kom ik er nog niet wijs uit of ik dit wil proberen of niet..
denk dat gewoon kwestie is van proberen.

Had wel een vraag m.b.t. merk.
Zijn er ervaringen met het merk Zeolite van de strokorrel?