Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 21:23

Altijd handig om zadels te hebben die op veel paarden passen.
Dit is het zadel voor Ice geworden. Let niet op de rommel, want had alle dekjes en bontjes van de zadels af moeten halen en op een hoop gegooid :D
Afbeelding

Handig Dais een zadelpasser op zondag.

Het schaduwdoek hangt en nu het wat afgekoeld is buiten, is Ice ook afgekoeld naar Diekke en delen ze de stal weer..

Ik heb de camerabeelden bekeken. Ice heeft niet gebeten, getrapt of geduwd, alleen heel boos gekeken en daar is Diekke enorm van onder de indruk

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 21:28

Mooi zadel!!

Mijn dikkertje heeft vandaag haar eerste portie erwteneiwit door haar eten gekregen. Ik heb er iets meer kruidenmuesli doorheen gedaan dan normaal om er een eetbare hap van te maken. En ze heeft er even over staan tutten in het begin, maar wel opgegeten... ik ben heel benieuwd of ik hier na een tijdje verschil van ga merken...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 21:32

Oh ik ben benieuwd joh, ik heb dat ook nog liggen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 21:35

Na 3 kwartier stevig werken, deze maaltijd en lekker onder de douche ging ze in elk geval weer lekker door met hooi knagen ;)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 22:36

Ik heb dat heel lang gegeven aan mijn pssm'er, maar op een gegeven moment was het niet meer te verkrijgen. Waar heb je het besteld?

Mooi zadel Boemel :j

Zadelpasser op zondag, had ik ook niet verwacht :D . Ik had ze van de week gemaild voor een afspraak ergens deze zomer moest ze toevallig nog klanten in de buurt hebben zodat we de reiskosten kunnen delen (2,5 uur enkele reis, dus voor 1 klant is de moeite ook niet) maar toevallig had ze al een afspraak in Gent en dan is naar hier maar 25 minuten om *\o/* Lucky me!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 22:40

Wat bedoel je Dais? Erwteneiwit of suikerbalans?
De laatste komt van de Welkoop, de eerste komt hier van de gezondheidswinkel

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 22:45

Suikerbalans heb ik ook van de welkoop.
En na wat zoeken, ook hier op Bokt heb ik eiwit van Bulk gekocht.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 22:59

Erwteneiwitisolaat. Ik had altijd een vaste webshop, maar die hebben hun site en assortiment toen aangepast en toen hadden ze het niet meer. Ik ben nog overgestapt op een ander product maar daar was ik niet blij mee en sindsdien voer ik het niet meer. Moet zeggen dat die merrie het heel goed doet en er prachtig uitziet, dus nu is de noodzaak er niet, maar het is wel handig om te weten voor als we het wel weer willen voeren :j

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 23:04

Erwteneiwit isolaat bedoel ik inderdaad ook.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 07:04

Ik twijfelde met 2 zadelmakers, 1 zit in de buurt maar heeft niet heel veel keuze in verkoop van zadels, al is Joyce er laatst prima geslaagd.Ik had met beide een afspraak gemaakt, dacht dan kan ik de ander nog afzeggen als ik bij de eerste slaag. Mijn huidige zadel repareren ( stiksel, wol vervangen) is bij de ene 250 euro en bij de ander ruim het dubbele. Ik twijfel om mijn huidige op te knappen of voor een ander zadel te gaan.

De ander heeft veel meer ( 2e hands merk zadels en die is ook goedkoper met het vullen en stikken) maar combineert routes en kan alleen op een zaterdag, dat is dus net mijn drukste midden in de vakantie periode van collegaas. Aangegeven dat ik alleen vroeg inde ochtend of later op de dag kan, uurtje verlof moet wel lukken maar nu kan ze alleen om 1300 bij mij zijn.

Mijn oudje is ineens veel aan afvallen. e staat op halve tablet pergoquin en ineens viel een kwartje, de dosering is denk ik te laag nu. heb het nu naar 3/4e tablet gezet en geef een schep maisvlokken bovenop de mega portie seniores priores die ze al kreeg. Bloedprikken is een ramp dus de waardes meten is bijna niet te doen. benieuwd of dit de truc is. Ze is 30 maar in april zag ze nog netjes uit en in die korte periode is er van de ruglijn best veel afgegaan

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 07:58

Boemel, welke heb jij? Die reist ook of niet? heeft die bepaalde merken, nieuw en/ of gebruikt?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 08:12

Op zich veel geld om op te laten knappen, maar als het echt een fijn zadel is ….

Eur 250,00 is al volledig normaal om alleen de vulling te vervangen. Bij gebruik van goed materiaal en goede tijdsbesteding aan het netjes vullen van het zadel is deze prijs logisch. De stiksels vervangen heb ik geen kijk op.

Is het zadel niet dusdanig oud dat het tussenkanaal te smal is?

30 jaar is wel een prachtige leeftijd zeg! Ik begrijp je zorgen over het gewicht.
Alleen is mais wel zo gezond? Is Luzerne of Esparcette niet beter?

Ik heb Robin Hessing als zadelpasser. Volgens mij heeft ze alleen FB, maar bij interesse heb ik haar nummer. Ze reist inderdaad en zit zelf volgens mij in Brabant.

Ze heeft absurd veel nette tweedehands zadels en over het algemeen alleen echte A merken. En dat gaat alle kanten op. Ze had gisteren 7 verschillende merken bij zich en toen voor Mir wel 10. En dan op basis van jouw foto’s en informatie uitgekozen. Maar ook wel wat Kent & Masters enzo. En volgens mij heeft ze ook nieuw.

Tweedehands is iig gecontroleerd en waar nodig voorzien van nieuwe vulling en nieuwe singelstoten.
Ik heb nu 2x een zadel gekocht.
1x MSFC zadel. Oud, maar heel netjes eur 650,00 nieuwprijs rond de eur 2309
1x Frank Baines. 5 jaar oud eur 1350 en nieuwprijs boven de eur 4000
Dan heb je een beetje een gevoel van prijzen.
Volgens mij is het pasconsult zelf eur 150,00, maar ze neemt alle tijd om te passen en je te laten rijden, dus ze is er rustig een paar uur en past terplekke zadel aan (op de pers/ ander kopijzer/ wolvulling.

Ik vind dit voor mezelf eigenlijk wel ideaal

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-25 08:48

Nou Boemel ik dacht idd op basis van de foto's van goh die neemt er best wel wat mee. Geef LN gelijk die wat hier is geweest had toen voor mijn gevoel niet veel keuze mee. Daarbij vooral nieuw verkoop geen tweedehands. Nu is dat geen ramp maar dan hoop ik wel altijd dat ze genoeg demo zadels mee nemen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 09:01

Voor mijzelf heb ik erwteneiwit idolaat van Bulk, naturel zit weinig smaak aan. Regelmatig zijn er aanbiedingen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 09:10

Was dat diezelfde dan als die ik heb Joyce?

Als dat zo is: vervelend, ik heb echt andere ervaringen. Nu doet ze wel heel veel Friezen en koudbloeden. Wellicht is haar assortiment meer daar op gebaseerd. Geen idee hoor. Ze is hier 2x geweest met in totaal 16 zadels.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 09:41

Ik heb er hier 1 in het voorjaar gehad uit de buurt voor de Limburgers. J C.
Maar vond het maar een rare sessie en raad die niet aan.
Zeg niet dat het fout was wat ze heeft gedaan. Maar ze heeft me een raar gevoel gegeven.
Later hoorde ik dat van meer mensen.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 09:52

Die heb ik ook eens getroffen. Hoor veel over te smal aanmeten.

Ik ga het eens proberen met animalisa. Robin heb ik vorig jaar een zadel aan verkocht, kreeg een fijne indruk van haar dus die houd ik even in mijn achterhoofd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 10:35

Gaat om Kings en AJ horseproducts. De eerste repareert vooral en heeft aantal nieuwe, de andere A merken 2e hands. Als ik op haar huidige aanbod kijk zitten er een aantal tussen die misschien passen.
Budget is tot 2000-
Zadel wat ik nu heb is een euroriding MW 17.5, nieuw net boven de 2000- maar ik wil niet persee een nieuwe. Jong gebruikt of demo is ook prima
Heb er in verleden ook een zadelmaker bijgehad met vooral Iberische rassenzadels maar toch paste er vrij weinig op. kwam toen op een Marjoman uit, meeste zaldi paste niet goed. Daar is hij een aantal jaar geleden uitgegroeid en is de overstap naar de euroriding gemaakt. Vulling is echter ouder en al aantal keer bijgevuld vandaar de opmerking vorig jaar, bij een volgende sessie volledig eruit en laten vervangen en meteen het stiksel laten maken. het zadel is niet slecht maar wel goed gebruikt zeg maar en ik vind gezien de nieuwprijzen het wel aan de hogere kant. daarom twijfel ik of ik niet beter gewoon een ander zadel kan kopen

Luzerne gaat de merrie van jeuken, mais heb ik in het verleden ook aan een mager paard gevoerd ( vlokken en meel, niet de koeienmais onder het plastic)
Er zit veel vet in, ze eet het graag, zetmeel is behandeld en makkelijker verteerbaar omdat het vlokken zijn. Daarbij dus ook de medicatie opgehoogd, ik vermoed namelijk dat daar het probleem zit en hoop met de mais het gewicht weer op orde te krijgen en door de verhoogde medicatie niet verder af te laten vallen

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-25 11:21

boemel schreef:
Was dat diezelfde dan als die ik heb Joyce?

Als dat zo is: vervelend, ik heb echt andere ervaringen. Nu doet ze wel heel veel Friezen en koudbloeden. Wellicht is haar assortiment meer daar op gebaseerd. Geen idee hoor. Ze is hier 2x geweest met in totaal 16 zadels.

nee ik had een andere. Maar viel mij op jouw foto's op dat er zoveel waren. Dus had LN berichtje gestuurd van goh misschien ook iets voor jou ivm meer keuze.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 14:27

Fijn dat je geslaagd bent voor een zadel Boemel.

Gisteravond schaduwplek gecreëerd in de achterste wei aangezien het komende tijd wel warm gaat blijven. Werdt vanochtend al gelijk gebruik van gemaakt :)

Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 14:36

Dat is mooi gedaan!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 15:19

Haha Millie languit _O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 16:27

Vrijdag heb ik een neusnetje besteld en nog een paar dingen, Nu een mail van de post dat het ALWEER een dag later komt, al de 4e dag op rij. Mag de post dit zomaar doen?
Extra besteld bij een bedrijf wat de dag erna zou leveren omdat de tinker zijn neus verbrand en dan bepaald de post even om het elke keer uit te stellen. Drukte en een dag later bezorgen kan ik begrijpen maar ipv maandag pas op vrijdag vind ik echt te gek, ik betaal gewoon volle mep

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 16:56

@LN Ja dat mag helaas. Gebeurd hier ook met zeer grote regelmaat. Ook als het niet druk is. Je kan er een klacht over indienen maar mijn ervaring is dat er niet veel mee wordt gedaan.

Verder lees ik vooral hier mee, erg druk momenteel waardoor alles bijhouden niet zo goed lukt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 20:54

Wij hebben onze 143 pakjes hooi binnen, van een halve hectare land...
De inschatting van te voren was 80 pakjes...