Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
boemel schreef:Tenzij ik ze de hele dag op stal zet, kan ik het zand niet helemaal beperken.
Op de paddock voer ik op t straatwerk, maar de dames wandelen wat op en neer op een dag en nemen echt wel zand onder hun hoeven mee het straatwerk op.
Het gras in de wei is nu kort. Ze gaan er nog maar 3 a 4 uur per dag op nu. Maar wil ze hun lolletje van beetje scharrelen, rollen en rondje rennen nog niet onthouden.
Nette deken DF, zelf nog nooit een issue gehad met het bontje bovenop gelukkig
MarjanB schreef:Dierenarts is geweest, blessure qua spier had al lang over moeten zijn. Waarschijnlijk heup of si, nu had ze al artrose op dr si en heeft ze lang stil gestaan dus kan daardoor verergerd zijn. Ze is in stap en draf kreupel en ook rechtuit.
Hij denkt niet dat ze mega veel pijn heeft omdat ze er verder goed uit ziet. Maar ja verbeteren zal het niet.
Twee opties. Of zo door laten lopen en wellicht zo nu en dan periode op pijnstillers. Of in laten slapen. Ik vind dr sip, ze was echt een raket aan de longe net en echt zo van ik mag wat doen maar wel echt mega kreupel. Denk dat ze het werken en de aandacht daaromheen mist. Ook is ze bang voor Hera en heb het idee dat ze gewoon niet snel weg kan komen nu en het daarom uit de weg gaat. Ze is namelijk juist altijd van de aanval geweest Ipv weg lopen.
Vind het heel lastig en ja hoe staan jullie in dit soort dingen?
DuoPenotti schreef:Maar in de natuur gaat 1 die teveel zand heeft gewoon dood. Vinden wij weer niet zo'n goed idee
En ja dan zullen paarden die van nature met betere darmwerking overleven en ook voor nakomelingen zorgen.
Want waarom heeft het ene paard er geen last van en de ander wel?
Dan denk ik dat je toch richting aanleg gaat.
Ik vind het ook erg moeilijk hoor. Wanneer doe je het goed.
Mooie deken, leuk kleurtje ook.
Ik heb vandaag de dekens maar af gedaan, ze hadden het beide warm
DubbelFun schreef:Ik help het je hopen, anders worden het verzopen spookjes
Overigens zie ik op BR dat het ergste hier nog moet komen en op de Friese eilanden hebben ze windkracht 8 !