Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:43

Leiding gemaakt maar wat een bende :')

Loader is klaar dus zodra de boel weer droog is bak aanleggen, keren en schuilstal opbouwen jeej.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:48

Maartje_M schreef:
Gefeliciteerd Jinte! Wat leuk! Erg moe dus? Maar verder alles goed?

Inmiddels minder klachten, heb veel last gehad van misselijkheid en overgeven. Maar dat wordt nu minder, dus kunnen we nog meer genieten <3

Dubbelfun wat een leuk lampje! Je bent zo enorm creatief!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:53

Sterkte met opruimen robijn :)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:02

Lynn_Nikita schreef:
mooi!

Waar heb jij het kook gedeelte en afzuiging? Dan zouden er hier 2 hoge kasten naast elkaar komen en de rest lades ( wil veel laden, zijn zo handig!) dan werkblad en de kookplaat ( inductie) maar dan heb ik nog steeds alles vol bovenin omdat de afzuiging er nog moet komen en ik heel graag zo`n schouw idee wil maar of dat praktisch is??

Wij hebben zowel kook als spoel gedeelte in het eiland, kookplaat met afzuiging erin verwerkt, ben heel benieuwd, hij zou over een paar weken moeten komen :D

Jinte, gefeliciteerd!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:07

Gefeliciteerd met de zwangerschap . Had jij ook op fb een oproep met stalling of herken ik nu een verkeerd iemand?

Ik heb het liefste ook niks boven maar geen idee waar ik met de koelkast naartoe moet. Tafelmodel is zo laag en ook de ogen en magnetron op ooghoogte is fijn
Hier zitten nu ook 2 kleine ramen in die muur maar dat wordt dichtgemetseld ( zijn nu de kleine ramen op het toilet en op de douche)

Ruimte tussen eiland en overige deel was nu meen ik 1.20 maar dat wilden wij nog uittekenen met tape op de vloer of dat niet te ruim was.

Robijn succes met opruimen

Gallanger is erg bekend, niet persee beter vind ik
Ik heb nu een Voss apparaat erg tevreden over en stuk voordeliger

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:19

Ik heb net een deel van een nieuwe keuken geplaatst. De koelkast staat los, helemaal rechts in de hoek. Dan naar links vier lage kastjes; twee gewone, dan een kastje met de oven en kookplaat en dan nog een gewoon kastje. Twee bovenkastjes helemaal links.
Het schiereiland (zit aan één kant tegen de muur, dus het is geen echt eiland) krijgt twee kastjes van 60 cm diep, waarvan 1 met de spoelbak, en daar staat dan de vaatwasser tegenaan (geen inbouw). Tegen de rug van deze 3 kastjes staan dan weer 3 kastjes van 37 cm diep, daar komen deurtjes voor (de rest allemaal lades). Het schiereiland moeten we nog neerzetten.
De afstand tussen het blok tegen de wand en het schiereiland was uitgemeten op 145 cm, maar dat was best veel. Nu 120 cm, en dat lijkt precies goed. Je kunt in een pan roeren en iemand anders kan z'n handen wassen zonder tegen elkaar aan te lopen.

In de keuken hier in huis hebben we alleen onderkastjes. Erboven hangt een plank. De enige kast die wel hoog is, zit de koelkast in, met de oven daarboven en daarboven nog weer opbergruimte.

Edit: gefeliciteerd, Jinte!
Ohhh, ik lees nog een lekke leiding :=

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:24

@Jinte, gefeliciteerd <3

@Robijn, wat een ellende! Sterkte met opruimen.

Hier erg tevreden over mn Koltec apparaat!

Wat een bagger weer zeg..
Zoveeeeel water overal.

En de ruin mag niet in de stal van de merrie, zo sneu.
Moet echt gauw een schuilstal scoren haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:26

Eerst moet de boel drogen dan ruimen we weer op. Een flashback naar leven in een bouwval hahahaha.

De quarter is vandaag naar huis vertrokken, kregen nog een leuk cadeautje van ze :)

Wij hebben er volgens mij ook 1 van koltec maar hebben er 2 aan hangen. Staat een beste klap op hier.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:31

Jinte fijn dat je misselijkheid minder wordt! Die luxe had ik niet :+ lekker genieten samen nu <3

Oh ja Jolijn je leiding -O- succes met opruimen!

Wij hebben alles van koltec. Geen idee alleen welk apparaat. Ik wil de draad iig niet aanraken hier :=

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:31

Pff robijn, gedoe, hoop dat je niet al teveel waterschade hebt.

Hier ook 120 tussen eiland en kasten gepland, werd ons geadviseerd om niet meer te doen.

Hier voor gallagher gekozen (op netstroom). Het was me niet geheel duidelijk wat het verschil in specificatie in de praktijk zou betekenen, dus voor de zekerheid voor de veilige optie gekozen

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:35

Lynn_nikita, wil je je oven echt op ooghoogte? Als je dan iets uit de oven wilt pakken dan moet je over de hete deur heenreiken...... Of de oven moet naar boven open gaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:09

Afbeelding

ik heb dat voorheen ook gehad ( zie foto, mijn vorige huis) 2 x grote lade, oven en dan magnetron, Vond ik juist fijn. Magnetron was dan op ooghoogte oven iets lager

Ik zou de oven best onder het fornuis willen, maar de koelkast moet wel groter zijn dan een laag kastje en de magnetron mag ook hoger of hoe hebben jullie de magnetron en koelkast? tafelmodel?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:24

Oh wij hebben geen magnetron. De koelkast heeft een vriezer met lades onderaan en dan een koelkast er bovenop. ik denk 180 hoog ofzo in z'n totaliteit? Kan het niet nameten nu.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:28

Wij hebben de oven en magnetron ook boven elkaar, maar de oven zit onder idd vanwege de openklappende deur, terwijl de deur van de magnetron er boven links schaniert.
Onder de over zitten 2 laden en boven de magnetron 1 kastje. Net als bij Lynn dus ongeveer.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:31

wij hebben nu de koelkast laag, hij komt zeg maar bijna tot ooghoogte. Was niet onze keuze en het bevalt me voor geen meter :') je moet of op je hurken gaan zitten, of weten wat erin ligt, anders mis je dingen die achterin liggen tot ze zelf naar voren komen lopen := straks hebben wij magnetron & oven zoals jij ook aangeeft LN, koelkast met vriezer eronder, dus gelukkig weer 'normale' hoogte.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:51

xXutopiaXx, Nog heel veel sterkte ! Wat een naar bericht.

kvulden, wat een schatjes <3
Zijn ze een beetje mak ?

Maartje_M, :(:) Sterkte

Faily schreef:
ik zat nog steeds in deel 6. Wat gaan jullie snel!

Een vraagje, volgende maand wil ik onze houten stallen schilderen. Iemand een tip voor de soort verf?

Moet ik kijken naar zwartoleum of beits of teer?

Wat gebruiken jullie?

Ik hoor het heel erg graag.
Groetjes Faily

Wij gebruiken Tenco beits , trekt goed in het hout.

Jinte, Gefeliciteerd ! *\o/*

DubbelFun, Creatief bezig hoor , wat leuk maak je je lampen altijd zelf ?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:18

Jinte,, gefeliciteerd!!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:22

Gefeliciteerd Jinte.

Lynn Nikita: Hier oven ook hoog, geen problemen mee tot nu toe. Meestal zie je kookgedeelte in het eiland en wasbak in keukengedeelte. Bewuste keuze zo ivm schouw die je wil? Ik zou inductie in ieder geval grotere versie nemen voor 5 pitten en niet zo’n kleintje.
Waar zitten de ramen? Ik kan tijdens het koken naar buiten kijken over de wei en vind dat wel heerlijk eigenlijk.
Geen vaatwasser genomen, aansluiting zit er wel en extra deurtje bij keuken genomen, zodat ik het altijd nog kan realiseren als ik wil.
Keuken overigens met apparatuur laten berekenen en zonder gekocht. Zelfde apparaten via keukenloods.nl veel korting. Keuken via Ikook (na mij veel vrienden, allemaal goed bevallen - mooie kwaliteit, goede prijs).
Laatst bijgewerkt door rover_ op 11-04-21 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:23

Ik til heel even mijn steen op om van daar onder Jinte van harte te feliciteren! <3

Hopelijk robijn al klaar met de resten van de waterramp op te ruimen.

En dan kruip ik er terug onder ;) te druk en teveel om hier actief mee te doen even..

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:31

Morning, Ben steeds bijgelezen over de afgelopen weken, maar reageren lukte niet meer vanwege tijdsgebrek.

Jinte van harte!

Wilde toch nog even zeggen: sterkte Utopia. Wat naar om mee te maken. Juist omdat je er alles aan doet voor de beestjes.

En Laurie wat naar voor Jannie. Had geen idee dat paarden hier ook last van kunnen hebben.

Gruwelwaterschade Robijn, is de schade te overzien?

Lynn, ik heb laatst fotos gemaakt tijdens het kijken naar de perfecte verbouwing en moest eraan denken toen ik jouw landelijke schouw zag. Vind dit echt mooi en wil het ook bij ons gaan maken op deze manier (als we ooit nog tijd hebben om de keuken te plaatsen die al 1,5 jaar staat te wachten om geplaatst te worden haha). Vond de oplossing met de houten balken en planken mooi.
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb gisteren de zijkanten van de bult ingezaaid met kruiden en bijen mengsel. Er tussen in komen volgende week de keer wanden voor de schuilstal. Volgende fase in de bouw!

Afbeelding

En we hadden een jarige halve Haflinger

Afbeelding

En een zwerfkat die al weken in de slowfeeder logeert

Afbeelding
:D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:50

Lynn_Nikita schreef:
ja, die dingen zijn vrij handig in een keuken ja :+
Maar ik bedoel met de stijl landelijk, ik wil een diepe witte wasbak een schoorsteen afzuiging, paneeldeurtjes, zoiets
Ik heb een tekening maar ik mis iets en ik weet niet wat
Ook wil ik eigenlijk geen kastjes bovenin maar zonder zag ook stom uit als links en rechts hoge kast kwam ( oven en andere kant koelkast)
[ [url=m/e4lISk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eiland zijn ook kastjes en een vaatwasser, maar met een touch systeem, wasbak wordt groter dan op dit voorbeeld en ik heb het idee dat ik de schoorsteen onderkant mis, vaak zie je daar 2 houten balkjes nog
Ruimte tot aan raam lijkt veel op de foto maar zijn anderhalf kastje breed. Ik ben aan het twijfelen om daar de hoge kast te plaatsen van koelkast en naast de deur de oven, dan de hoek om te gaan, soort korte U wordt het dan zonder bovenkastjes

dit bedoel ik met de afzuiging

[ [url=m/KnFuq8.jpg]Afbeelding[/url] ]

op de tekening ligt een andere vloer dan erin komt en ook het blad wordt misschien nog leisteen look

Ik zou die bovenste kastjes weg laten (zeker als je ook genoeg ruimte in het eiland hebt) en daar dan wat moois hangen zodat het niet zo kaal oogt. Bijvoorbeeld leuke lampjes, schilderijen of hangplanten oid. Ik zou het wel symmetrisch houden.

Heb een tijdje niet gereageerd. We zijn enorm druk hier met het dekseizoen. 1 merrie is gelukkig al drachtig en de andere gaan we zo laten scannen. Maar ze gedraagt zich anders, dus ik ga uit van dracht.
Verder hebben we een jaarling opgehaald, zij staat hier puur voor de verkoop.

Maar momenteel kan ik niet zoveel omdat ik mijn knie flink verdraaid heb en nu op krukken rondstrompel. Dus ik ben nogal gefrustreerd, omdat ik niks kan doen. Ik ga wel vaak 's avonds nog even naar stal om met de veulens te knuffelen. Maar dat is het wel zo'n beetje met mijn paarden intact.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:52

Wij hebben een hele andere opstelling met kookeiland dus ik bemoei me er niet mee :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:01

Leuk Olympia. Bloeiende heuvel.

Wij zijn van dit
Afbeelding

Naar dit gegaan

Afbeelding

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:20

Je hebt tegenwoordig ook ovens waarbij je het deurtje naar beneden open doet en dan naar binnen kunt schuiven. Zeg maar aan de onderkant van de oven.
Kost wel wat meer natuurlijk maar werkt erg mooi op ooghoogte.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:33

Proficiat Jinte!

En waterschade, pffff da's k*t! Hopelijk valt het mee.

Qua keukens niet echt tips, wij hebben ook geen bovenkastjes. Maar we hebben de oude keuken van de vorige eigenaars laten zitten, enkel geschilderd en de greepjes verandert.