Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:05

Vandaag voor t eerst in weken weer een lange rit op Rachel gemaakt. Madam liet zich netjes opzadelen en alles. Alleen opstappen vond ze niet grappig, maar na 20 minuten stug doorzetten lukte ook dat. +:)+
Verder was ze poeslief. Heerlijk gereden. Lekker veel in draf, paar galopjes (durf ik nogsteeds niet goed) en t laatste stuk lekker los aan de lange teugel. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:07

Dank jullie wel! Ze loopt namelijk weer zo slecht als 8 jaar geleden na haar ongeluk en toen waren er eigenlijk nog geen goede mogelijkheden om zo hoog in het lijf foto's te maken (tenminste dat is mij toen verteld door de verschillende da's). Dus ik moet het nu weten gewoon. Ik hoop op de vechtdal, dat zij beide kunnen, want dan is dat de makkelijkste en snelste oplossing. En morgen komt een vriendin met veel meer ervaring met artrose en aanverwante zaken kijken, zodat ik niet helemaal onbeslagen te ijs kom, ik vermoed nog steeds bekken, maar zit natuurlijk ook niet te wachten op een berg foto's of echo van het hele lijf.

Ik ben het nog niet vergeten: DA die nieuw rontgenapparaat wil uitproberen en zegt we dienen het wel bij je verzekering in en dat je dan door een administratieve fout van kliniek uiteindelijk al die zinloze foto's zelf mag betalen...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:11

Mij staat bij dat de mobiele apparaten toch minder nauwkeurige beelden geven dan de vaste. Maar ik heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee.

Heerlijk AbbyBlues dat je hebt kunnen rijden, en ik vind een paar galopjes al best wat.

Wat lijkt jouw werk me heerlijk Anke ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:33

Na het overlijden van mijn moeder...de ogen geopend. Wordt mijn toekomst heel anders.
Heb nog wel een lange weg te gaan. Echter aan het eind zal deze bestaan uit mijn passie. Voor paardjes en lesgeven. Training en coaching. Doen waar ik goed in ben en waar ik van geniet.

Top dat je met Rachel heerlijk hebt genoten vd rit.
Vertrouwen is een opbouwend iets, elke keer een baksteen erbij gemetseld. Uiteindelijk een stevig bouwwerk!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:36

Hier een clubgenootje toch foto's laten maken. Paard was niet meer te redden. Inslapen is de meest diervriendelijke optie. Zo sneu. Ze heeft best veel pech steeds met paarden. Dit was echt haar maatje. Mee op vakantie, mee op weekendritten, dagritten en clublessen. Pfff...heftig zoiets!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:52

Drukke week werk, fietsvierdaagse. Ik heb niet bij gelezen zit nu heerlijk ontspannen op de bank naar een fijn ritje in de bak en een lekkere douche. Afbeelding

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:50

Tandarts hier zonder sedatie en handmatig vijlen. Kreeg vorig jaar complimentje van de ta over beiden pony's dat ze zo vreselijk braaf waren. Best wel een trotse moeder.
Wij hebben hier in de buurt twee da die geen kliniek hebben en alleen op locatie werken. Super. Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt, gelukkig. H
Ik had drie weken geleden gevalletje " is het hoefbevangen of te kort bekapt" da en hoefsmid konden en durfden er geen uitspraak over te doen...... Heb ze nu weet twee dagen op de wei, lijkt goed te gaan..... Als ik foto's zou moeten laten maken lekker de mobiele.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 07:35

Ohjajoh, mij is is ± 2 jaar geleden door de kliniek in Garijp nog verteld dat een echo, foto, scan maken van bekken, lenden gebied wel kan, maar dat het vrij oppervlakkig is. Een MRI scan zou veel betere, duidelijke beelden geven, maar dergelijke grote apparaten zijn er niet (toen nog niet).

Dynamiek, dat ziet er mooi uit. Ik heb een iets langere rij dan jij en ik was voor 200,= klaar wat kuilkleden betreft. Vind ik eerlijk gezegd best meevallen, helemaal gezien het feit dat je jaren met die kleden doet.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:20

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:22

Mijn overbuurman bewaard altijd het zwarte landbouwzeil wat altijd over het mais ligt, hij had misschien wel een stuk voor mij. Dat wil ik wel proberen of dat ook helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:10

Ik ben eruit, dankzij mijn vriendin <3 (zij weet als geen ander hoe je mij weer op het pad krijgt, als ik er in blinde paniek van af pleur, zat al naar mri te kijken notabene).
Maar zij denkt hetzelfde bekken/heup gebied en dan toch vooral rechts, ze zet links zo slecht neer als compensatie.
Maar zij adviseerde voor rontgen te gaan, zie je daar niks op, dan ervan uitgaan dat het in de weke delen zit en daar op gaan behandelen, want een echo ziet te weinig in dat gebied en dan kan ik iig artrose uitsluiten.
Dus morgenochtend eerste week bellen met de vechtdal, want die hebben beste apparatuur daarvoor en die kennen mij tenslotte al een beetje.
Ben der echt bang voor, maar kan nu wat gerichter gaan zoeken ipv als kip zonder kop rond rennen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:26

Wat doen jullie met de weide naast een strook eikebomen?
Van het najaar laten ze hun blad en eikels vallen.
Ik dacht er aan om het af te zetten, zodat de eikels niet gegeten kunnen worden en nadat allea eraf is re gaan harken en de eikels weg te halen... maar is dat wel te doen?
Hoe doen jullie dat met eiken langa de weide?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:27

@ohjajoh6: Een warmtefoto laat ook prima zien waar het probleem zit.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 12-06-16 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:29

@Chasey: ik heb een pp-gang naast een stel eiken- en beukenbomen.
Jaarlijks is die dus een aantal weken/maanden afgesloten zodat er niet al te veel nootjes en blad gegeten kan worden en ben ik druk met opruimen er van.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:04

Chasey schreef:
Ik dacht er aan om het af te zetten, zodat de eikels niet gegeten kunnen worden en nadat allea eraf is re gaan harken en de eikels weg te halen... maar is dat wel te doen?

Wij doen niets met de eikels of het blad. Ze zullen dus vast af en toe wel wat eten, maar we zorgen dat er verder gewoon genoeg te eten is dus ze gaan er niet als een stel hongerige raven op af ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:06

Ojajaoh, dat klinkt als een plan! Heel goed! Ik hoop voor je dat je eruit komt met je paard.

Net klein rondje van 8 km gefietst met Caj en gemiddelde snelheid 10,4! Ben zo trots! Is haar record en ik last haar het tempo bepalen, dus dit is wat ze dus aan kan.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:41

palousa_boy schreef:
Chasey schreef:

Wij doen niets met de eikels of het blad. Ze zullen dus vast af en toe wel wat eten, maar we zorgen dat er verder gewoon genoeg te eten is dus ze gaan er niet als een stel hongerige raven op af ;)

Wij doen het ook zo, ga dat niet allemaal harken.. :')

En Claudia, fijn dat je weer een stapje verder bent! Zet 'm op!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:42

Claudia...goed plan +:)+

Chasey...ik zet het gedeelte af en hark eens in de zoveel tijd de boel bij elkaar en haal het weg.
Ze staan hier op zand en zouden zich anders te barsten schransen aan de eikels...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:01

Hier dus ook om die reden :D
En vooral de verse groene eikels en blad zijn dus echt wel giftig.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:08

Is het bij jullie ook zo warm? Het voelt alsof het kan gaan onweren maar er komt niks aan, er was de hele middag regen volgens de voorspelling maar tot nu toe niks gevallen. Volgens buienalarm moet het hier in de straat nu regenen maar het zal wel verdampen voor het de grond raakt ofzo..

Ennn, we hebben een bromvliegen invasie opeens, bleeeh!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:11

Hier ook onweer voorspelt en drukkend warm.

Eikels hark ik bij elkaar. Sinds vorig jaar pas, na al die paniekerige nieuwsberichten. Jaren ervoor nooit gedaan, ze aten ze ook heus wel maar gaf geen problemen. Maar better safe than sorry, hark dus het meeste weg sinds vorig jaar. Een paar eikels kan geen kwaad lijkt mij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:14

Hier regent het nu en onweer hoor ik ook, maar niet echt dichtbij.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:19

Hier idd ook vies plak weer. Wel wat spotters gehad onderweg maar dat was wel lekker

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:22

kristelhans schreef:
palousaboy schreef:

Wij doen het ook zo, ga dat niet allemaal harken.. :')

Wij ook niet... we halen wel wat weg met de veegbak achter de zitmaaier, maar de hoeveelheden die hier naar beneden komen, daar kun je haast niet aan harken :')
Op mijn oude pensionstal hebben de paarden er ook nooit wat van gekregen :n

Hier is het ook warm, meer dan een paar spettertjes is er nog niet gevallen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:24

Hier net een klein buitje gehad...zoveel water gevallen dat alles alweer droog is :+ Denk dat ik toch zo de sproeier maar aan ga zetten voor de tuin...plantjes zier er erg dorstig uit.