Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:13

Wil ik ook graag weten Fabster, want ik heb dan wel schoenmaat 42, maar bij mij gaan ook alle kaplaarzen binnen no time scheuren bij de tenen....

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:16

DD dat is zonde dat ze niet aan je verwachtingen voldoen, voor dat geld mag je toch goede verwachten.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:21

Tinky12 schreef:
Hoor veel klachten over de Ariats...

(

Ik praat over de ariats rijschoenen het leer scheurt van de zool af. Dit is al mijn 3e paar op rij.
vroeger was ik fan van ariats nu niet meer.naar het zijn ook geen goedkope schoenen verwacht je wel van dat je er een poosje mee kan doen.

de werkschoenen/ laarsen gaan in de winkel vanaf maat 40 idd, maat 39 is er ook maar die moeten ze speciaal voor je bestellen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:29

Achterom

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:36

Ik heb ook beduidend minder keuze met dit soort dingen vanwege mijn schoenmaat 36 :')
Ze doen hier in Nederland af en toe net alsof ik een kabouter ben ofzo, terwijl in andere landen een lengte van 1,60 m en schoenmaat 36 toch echt niet afwijkend is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:37

zien er mooi uit en niet eens zo vreselijk duur ook! Maar ik vraag mij dan gelijk af, of dat leer het door de enkel hoge bagger wel gaat uithouden...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:40

Ik heb ook Muckboots en ben er erg tevreden over. Ze zijn idd wel glad als je op natte/mossige stenen loopt.
Ik heb ook jaren Ariat roperboots gehad en was daar erg tevreden over.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:41

Wendy schreef:
Ik heb ook beduidend minder keuze met dit soort dingen vanwege mijn schoenmaat 36 :')
Ze doen hier in Nederland af en toe net alsof ik een kabouter ben ofzo, terwijl in andere landen een lengte van 1,60 m en schoenmaat 36 toch echt niet afwijkend is :+

Daar heb ik dus ook last van. Ik was ook al lang op zoek naar veiligheidsschoenen ivm klussen en de hoeven van de paarden vijlen. Gelukkig pas geslaagd bij de welkoop. Daar hadden ze ineens schoenen die ze eerder niet hadden. Heel fijn!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:42

Ik heb natuurrubberen laarzen, van Le Chameau.
Paars :D
Superdingen! Hiervoor ook Durbarrys gehad en andere leren laarzen. Ik ben er blij mee! Schaapje onder en extra sokken aan en dan is het prima vol te houden. 8-)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:45

Ff spammen

De schuilstal in wordingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:46

Nice!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:48

Die veiligheidslaarzen heb ik heel vaak naar gekeken, maar allemaal vanaf maat 40. Dus daar heb ik niks aan.

Ik heb bij ons trouwens bij de Kranenbroek die dingen wel eens in 36 gezien. Was ook het enige paar nog. Ze zouden er dus wel moeten zijn in kleinere maten, maar waar....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:48

Lookng good, Nathalie!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:57

@Natalie36: ziet er mooi uit, maar heb je het hout nu 'koud' op de grond staan en ook geen staanders gebruikt ??

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:09

Leuk om te zien hoe je bouw van je stal verloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:09

dynamiek schreef:
Is dit niet iets qua laars, mijn man heeft ze ze ook die is er te spreken over.

https://www.welkoop.nl/winkel/gevavi/veiligheidslaarzen/1148951

Ik heb deze ook gehad, zijn wel in 38 te bestellen, maar ze zijn niet echt waterdicht..... In ieder geval niet waterdicht genoeg om er mee door hele natte bagger of door diepe plassen te lopen.

Vind ze wel erg leuk.

Heb nu deze:
https://www.wear2work.nl/werklaarzen-be ... ty-jogger/

Maar ook deze zijn binnen een jaar niet meer waterdicht. Op deze site wel veel meer laarzen met stalen neus. https://www.wear2work.nl/werklaarzen/

Leuk Nathalie!

Daan ik heb al even contact op genomen met de loonwerker. Hij komt eerdaags even kijken. Hoop niet dat de drainage binnen een jaar al verstopt is -O- . Fijn dat Orenda geen klachten heeft overgehouden aan haar vreetfestijn *\o/*

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:10

Ziet goed uit Natalie maar idd wat DD zegt...staat het hout direct op de grond?

Er is hier nu zoveel water dat zelfs de goot van het maïsland het niet meer kan verwerken.Het waterpeil stijgt en er lijkt nog geen einde in zicht -O-

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:11

Mooie stal!

Hier ook veel bagger en ik zie weer heel veel zand van mijn rijbakmet het water mee gaan richting richting boswei .

Het voorwiel van de Maks(voorlader) was plat , ineens, dus ik kon niet verder met uitmesten en de rijbak slepen.
Baalde enorm.
JW vandaag wiel er af gehaald en ik richting bandenzaak.
Meende dat de binnenband stuk was maar die zit er helemaal niet in _O-
Bleek ik de band iets te zacht hebben gereden en daardoor was er zand tussen de velg gekomen waardoor hij leger liep en er nog meer zand tussen kwam en hij lek bleef.
Bandenman heeft de hele band eraf gehaald, schoon gemaakt en weer er om en toen was hij weer goed *\o/*
Morgen uitmesten en bak slepen voordat het gaat vriezen.

Poezen, ik heb er teveel, maar ze zijn zo lief, leuk en aanhankelijk O:)
Geldt trouwens ook voor mijn kippen, zijn er ook teveel maar die blauwen mogen niet weg en de krulkippen ook niet en dat oude haantje ook niet en die jonge haan is voor de kuikens en en en :o

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:14

Mooie stal!

Waterdichte laarzen. Ik zweer bij de grisport laars. Ik zal een link plaatsen

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:16

Tnx Abfa! Ik ga daar eens kijken, bij die werklaarzen. Gewoon ook maat 38!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:37

ik heb veel regenlaarzen gepast en had telkens dat of mijn voetmaat te groot was, of de laars niet om mijn kuit paste.. ik heb graag wat hoge laarzen ivm hooi wat er in valt of water..
Uiteindelijk heb ik de dunlop acifort knielaarzen mee naar huis genomen.. deze paste goed en ben er tot nu toe heel tevreden over.. al ben ik wel benieuwd hoe warm mijn tenen blijven als het dadelijk echt koud wordt (gelukkig heb ik genoeg ruimte om skisokken erin aan te doen).. ow en ik heb echter wel maat 41/42 dus weet niet of deze ook in 38 goed te vinden zijn..

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:38

tipje voor mensen met regenlaarzen in de winter....leg er wollen zooltjes in. Kost weinig ruimte en scheelt koude voeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:02

Afbeelding
Over hopeloze standjes gesproken....

Ik heb ook van die lekkere bontzooltjes in mijn werklaarzen. Heerlijk!

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:23

Ik heb Dunlop Blizzard laarzen voor door de blubber en de kou. Die bleken met de ijzel ook heel goed grip te hebben. Voor iets minder bar weer heb ik boots van Blundstone. Iets charmanter dan die schuiten voor wegwerkers en je rijdt er prima mee paard.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:39

Volgens mij kunnen we een leuk plaatjestopic opzetten met hopeloze kattenstandjes :D

De Bonte moest natuurlijk even een varken nadoen toen ik met de koelbox aan kwam, die had ze tenslotte al een heel jaar niet gezien :D
Maar ook die staat nu gevuld met water zodat mócht de slang vannacht dicht gaan zitten ik iig voldoende water heb staan.

Ben nog steeds erg blij dat ik die ooit eens heb overgenomen :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 15-01-16 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt