Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 22:35

Ja was een zonsondergang shoot. Zo gaaf!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 07:24

Mooi met de zon en de achtergrond

Wat een ienimini kitten zo tussen de paarden, wat lief

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 09:25

Vanaf de grond zullen de paarden voor hem wel extra groot lijken :)
Mooie foto! Ik blijf dat sieraad op het hoofd erg mooi vinden.

In het buitengebied wonen heeft zo zijn aanpassingen nodig en met hanengekraai kan ik leven, maar iemand die al om 6.15 tot 8.30 met een bosmaaier aan de gang gaat vind ik wat overdreven...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 09:38

boemel schreef:
Ons kitten Mouse mag iedere dag een aantal uur buiten.
Vandaag was dat dus een half uur maffen onder de veranda en zo'n 1,5 uur bij de paarden. <3

Trouwens heerlijk gereden. Lekker weer en een fijn ijverig paard :o

Find Mouse
[ [url=m/2KZNU1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ieniemienie zo :D <3

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 09:43

Kwart over 6 met de bosmaaier kan ik ook niet waarderen. Ik wacht altijd tot half 9 en op zondag pas na 10.00 wat werklawaai

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:21

Gisteren hier de hele dag claxonneren van boeren... Vanaf 3.45uur. en ik had last van migraine. Dat was echt niet tof.

De dag wel afgesloten met een droom plaatje. Als ik aan 'mijn droomleven' denk dan past dit plaatje daar wel echt in. Mijn eigen voedsel verbouwen, paarden aan huis, overal bloemen.

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:27

Ziet er heerlijk uit!

Ahhh die mouse! Gaat t goed met z’n ontlasting nu?

Bosmaaier om 6 uur, pff hoe dan?

Bij ons is gisteren iemand geweest voor het erve plus project. We zijn goedgekeurd en krijgen 2 appelbomen 1 perenboom, 12 meter beukenhaag, 2 solitaire beuken voor in de wei en een bult nestkasten. Voor steenuilen, mussen en roodborstjes :D zo leuk! Die man vond ons erf helemaal geweldig.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:32

Over Mouse, wat een super schattig ukkie. Ik zou dat alleen echt niet durven zo tussen de paarden... := Maar goed, misschien ben ik wat dat betreft wel een beetje een angsthaas.

Marjan, wat gaaf!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:33

@marjan: wat leuk en allemaal gratis ?
@malenka: die boeren maken zich ook niet geliefd zo. Migraine wel over nu ??

Het is eigenlijk best wel lekker nu buiten; hier geen zon, beetje wind en niet te warm.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:35

@malenka wat een gaaf stuk tuin zo. Heel tof

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:41

Ja is allemaal via subsidie en hoeven er niks voor te betalen :) duurt nog wel ff voordat alles komt maar dat is alleen maar fijn.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:50

Wij gaan denk ik 2 kersenbomen planten voor schaduwplekken te kunnen maken. Ik probeer nu een beetje te gaan bepalen waar het handig zou zijn om ze te hebben staan. 1 natuurlijk wat is de beste plek voor schaduw, maar ook dat andere dingen ook mogelijk blijven om te doen. Makkelijkste zou zijn midden in de bak waar ze altijd staan, maar daar rij ik ook in.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 11:00

Waarom kersen?
Ik zou juist bang zijn dat ze die teveel gaan eten.

Mooi malenka!

aah die kitten wat lief.

bosmaaier om 6 uur zou ik ook niet zo blij mee zijn.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 11:08

Zou graag een fruitboom willen. Die lijken mij het meest veilig, verder zou ik niet weten wat goed bij de paarden zou passen, niet te groot wordt en niet giftig is. Peer en appel denk ik meer rommel van, notenboom geeft ook veel rommel en wordt groot. Hebben eerder een kers gehad en de kersen werden meer door vogels gegeten dan door paard.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 11:19

Kersenboom kan ook groot worden. Verkijk je daar niet op.

Zijn die pitten trouwens niet gevaarlijk voor paarden?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 11:22

Ja teveel zou niet goed zijn, Monty spuugt ze in elk geval uit weet ik uit ervaring. Maar we zitten nog in de fase van denken wat handig is qua boom.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 11:51

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 11:53

DubbelFun, ja alleen nog maar een restje hoofdpijn en spanning in mijn nek. Dus rustig aan, goed voor mezelf zorgen en dan komt het wel weer goed.

<3 bedankt voor de leuke reacties op mijn stukje tuin. Stap voor stap komen we er wel.

Kersenbomen heb ik ook. Maar juist buiten het bereik van de paarden. Steenvruchten pas ik mee op. Ik heb wel meidoorn, vlier (licht giftig maar eten ze echt niet), haagbeuk, Es, zwarte Els, wilg, berk en linde staan. Allemaal goed te snoeien maar ook mogelijk om ze tot flinke struik of boom uit te laten groeien (Es zelfs tot wel 40 meter geloof ik). Qua fruit heb ik appel, peer, moerbei en mispel die op een gegeven moment wel wat takken over de track zullen hebben. Maar die heb ik wel expres iets verder geplant dan voorgaande lijst.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 11:58

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 12:11

Gaaf Marjan dat jullie mooie nieuwe aanplant krijgen!

Malenka, mooie tuin! Ook met die hoogteverschillen!, maar ik vind de afscheiding niet zo mooi (sorry).

Volgens mij vroeg iemand of ik t niet eng vond met een kitten tussen de paarden.
Ja, zeker wel! Maar, hij gaat er zelf steeds naar toe. De paarden zijn gewend aan katten en voorzichtig en onze andere 2 katten zijn ook groot geworden tussen de paarden. Ik laat het dus maar enigzins los.

Oja en geen problemen meer met de ontlasting. Hij/zij doet het fantastisch en is een heerlijke knuffelkat die urenlang op schoot wil liggen en volop van de aandacht geniet <3

Ik ga nog een halve dag bikkelen voor mijn vakantie. Vandaag weinig tijd voor de paarden. Haal de schade morgen weer in :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 12:28

Poes hier was in haar jonge jaren ook niet bij de paarden weg te slaan, die zag het gevaar ook niet al waren de paarden ook erg voorzichtig met haar. Toen ze ouder werd ging ze ze wel steeds meer uit de weg.

Heeft iemand wel eens wijnblad aan de paarden gegeven. Het is niet giftig, maar ik kan er ook niets over vinden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 12:47

Laurie schreef:
Hoi! Ik hoop dat ik me hier nog een keertje mag melden, door allerlei omstandigheden een tijdje alleen meegelezen :o

Ik kom ook weer onder m'n steen vandaan :o :D

Wat is Mouse schattig klein :+: <3

Prachtige foto Jolijn!!

En ook een heerlijk plaatje Malenka <3 Snap dat die foto een hele goeie representatie is van jouw droom :+:

Klinkt als een mooi project Marjan! Ik ga ook 's kijken :D

Hier de afgelopen dagen aardig aan 't afzien geweest. Zaterdag examen krav maga gehad, en geslaagd *\o/* maar duurde 5 uur, en was VOL sporten... dus ik kan vandaag pas weer een beetje normaal lopen _O- Maar alles thuis gaat ook gewoon door :') Dus was ff afzien haha

M'n veulentje groeit goed, Roosje <3

Afbeelding

En uiteraard nog steeds babynijntjes :D :+:

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 13:03

Schattig die jonge beestenboel.

Boemel, kan ik me best voorstellen hoor. Ik vind het wel leuk. En vooral omdat het restmateriaal is van ons huis. Dus het past daarbij en het voorkomt dat het bij de stort terecht komt. We moeten het wel nog afwerken. Maar ik ben allang blij dat er nu al planten in staan.

Afbeelding

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 13:37

Wij hebben hier veel fruitbomen op het erf. Kersen staan toevallig niet bij de paarden maar de Apels, peren en bessen wel. Ze vinden het heerlijk maar het gras blijft interessanter. Nu eten ze er eigenlijk nog niets van omdat het nog te zuur is. Als het seizoen er is plukken ze geregeld een appeltje of een peertje of wat besjes maar nog geen problemen mee gehad. We oogsten het zelf wel voor echt alles op de grond valt. Dat doen we 1 keer maar daarvoor kun ze dus redelijk onbeperkt eten maar dat zie ik ze niet doen.

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 13:43

DubbelFun schreef:
Poes hier was in haar jonge jaren ook niet bij de paarden weg te slaan, die zag het gevaar ook niet al waren de paarden ook erg voorzichtig met haar. Toen ze ouder werd ging ze ze wel steeds meer uit de weg.

Heeft iemand wel eens wijnblad aan de paarden gegeven. Het is niet giftig, maar ik kan er ook niets over vinden.

Steekt hand op. Mijne vinden dat bij tijd en wijlen lekker. Ze kunnen nu net over de draad bij een druif en pakken daar wanneer ze zin hebben. Voorheen snoeide ik dan was het exclusiever en aten ze gulziger. De druif zelf blijft nu trouwens nog steeds goed. Net onkruid

Edit. Is wijnblad hetzelfde als blad van een druif?