Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:23

Mandy73_unes schreef:
Faily schreef:
ik zat nog steeds in deel 6. Wat gaan jullie snel!

Een vraagje, volgende maand wil ik onze houten stallen schilderen. Iemand een tip voor de soort verf?

Moet ik kijken naar zwartoleum of beits of teer?

Wat gebruiken jullie?

Ik hoor het heel erg graag.
Groetjes Faily

Faily, wij hebben de houten stallen geschilderd met zwarte/antraciet perkoleum. Is erg mooi geworden en blijft ook goed zitten bij de verschillende weersoorten hier in Nederland, haha.

Oh super, dankjewel, ga ik even Googlen !!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:37

Hier grote chaos. leiding gesprongen in de keuken vloer.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:38

Faily schreef:

Een vraagje, volgende maand wil ik onze houten stallen schilderen. Iemand een tip voor de soort verf?

Wat gebruiken jullie?

Groetjes Faily

Wij hebben verf op lijnoliebasis op de kozijnen en impraline zwarte teer (waterbasis) aan de buitenzijde. Ze blijken geen van beiden aan te vreten, en had zelf liever niet van die chemische troep :o

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:44

Oh jee robijn, wat naar.
Hopelijk krijg je het snel opgelost.

WE hebben geen houten stallen, alles saai staal, dus geen tips wat dat betreft :)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:45

Robijntjah schreef:
Hier grote chaos. leiding gesprongen in de keuken vloer.

Oei, dat is nooit fijn!

Hier ga ik straks hooi halen en het regent al de hele dag... Wordt nog leuk :P

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:52

Sterkte Robijntjuh, hopelijk is het snel verholpen en de rotzooi weer opgeruimd. Helaas geen ervaring met stallen schilderen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:25

@robijntje: wat een ellende ;( Hopelijk snel de hoofdkraan dicht kunnen draaien en is het waterballet zonder al te veel ellende onder controle. IN de vloer... wordt dat hakken ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:54

Oooooh bah wat een ellende robijntje! Veel sterkte.

Ik heb hardhouten stallen en daar heb ik rauwe lijnolie op gesmeerd. Daar worden ze prachtig mooi donker van en eens in de 3 jaar smeer ik er een nieuwe laag op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:08

Ik zou idd gaan voor een goede olie. Dan hoef je iig niet te schuren als er na een paar jaar een verse laag op moet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:25

sterkte Robijn
Ik heb een irritante piep in mijn oren, te eigenwijs om oorbeschermers op te doen en ben tegels uit de oude badkamer aan het boren maar heb ik nu spijt van
Vanmorgen was het gelukkig droog en heb ik kunnen lessen, nu fijn weer om binnen verder te klussen.
Nieuwe keuken is getekend en daarvoor moeten de oude badkamer en wc verdwijnen, maar ik mis iets, kan alleen niet zeggen wat.
Ik heb een landelijke keuken en komt een eiland ( met de wasbak, kookgedeelte komt erachter tegen de muur) in, wat zijn de key words met zo`n keuken? waar denken jullie als eerste aan

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:31

Afzuiging?

Ga er vanuit dat je wel hebt gedacht aan de oven, koelkast vaatwasser

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 17:26

Aanvoer water en afvoer :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 17:58

ja, die dingen zijn vrij handig in een keuken ja :+
Maar ik bedoel met de stijl landelijk, ik wil een diepe witte wasbak een schoorsteen afzuiging, paneeldeurtjes, zoiets
Ik heb een tekening maar ik mis iets en ik weet niet wat
Ook wil ik eigenlijk geen kastjes bovenin maar zonder zag ook stom uit als links en rechts hoge kast kwam ( oven en andere kant koelkast)
Afbeelding

Eiland zijn ook kastjes en een vaatwasser, maar met een touch systeem, wasbak wordt groter dan op dit voorbeeld en ik heb het idee dat ik de schoorsteen onderkant mis, vaak zie je daar 2 houten balkjes nog
Ruimte tot aan raam lijkt veel op de foto maar zijn anderhalf kastje breed. Ik ben aan het twijfelen om daar de hoge kast te plaatsen van koelkast en naast de deur de oven, dan de hoek om te gaan, soort korte U wordt het dan zonder bovenkastjes

dit bedoel ik met de afzuiging

Afbeelding

op de tekening ligt een andere vloer dan erin komt en ook het blad wordt misschien nog leisteen look
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 10-04-21 18:04, in het totaal 4 keer bewerkt

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:00

Bij landelijk hoort toch riet?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:03

Faily schreef:

Wat gebruiken jullie?

Groetjes Faily

Wij gebruiken bruine beits. Wel ongeveer 1 x per jaar opnieuw te doen om het echt netjes te houden.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:29

LN, geen landelijke stijl, maar wij hebben ervoor gekozen om de hoge kasten aan 1 kant te doen en rechts een koffiecorner. Je zou ook twee hoge kasten aan 1 kant kunnen doen en kookplaat aan de andere kant?
Afbeelding

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:44

Wieke schreef:
Marjo89 schreef:
Ik ben benieuwd of jullie goeie tips hebben voor een stroomklok.
Nog 81 dagen tot de overdracht van onze nieuwe woning, ik ben al druk bezig met allerlei plannen.
Maar er zijn serieus zoveel stroomklokken te koop dat ik het niet meer helder heb welke er nu goed is.

De weide wordt ongeveer 5500 m2 groot. Even uit mijn hoofd is de weide rondom 1 x zo'n 650 m lang
Er wordt vaak uitgedrukt in KM en aantal volt

Ik ben ook even benieuwd naar de reacties! Ong even veel grond wat omheind moet worden. Worden 3 rijen bruin turboline cord.

21 mei krijgen wij de sleutel. De kastanjepalen zijn al besteld!

Nu de Gallagher M550 op het oog. Maar er zijn zoveel apparaten, benieuwd naar de opties.

Wat tof! Welke regio?
En wat maakt de keuze voor de bovenstaande stroomklok?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:52

Jade schreef:
LN, geen landelijke stijl, maar wij hebben ervoor gekozen om de hoge kasten aan 1 kant te doen en rechts een koffiecorner. Je zou ook twee hoge kasten aan 1 kant kunnen doen en kookplaat aan de andere kant?
[ [url=m/qfaoKN.png]Afbeelding[/url] ]

mooi!

Waar heb jij het kook gedeelte en afzuiging? Dan zouden er hier 2 hoge kasten naast elkaar komen en de rest lades ( wil veel laden, zijn zo handig!) dan werkblad en de kookplaat ( inductie) maar dan heb ik nog steeds alles vol bovenin omdat de afzuiging er nog moet komen en ik heel graag zo`n schouw idee wil maar of dat praktisch is??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 19:31

Waar is de wasbak van gemaakt?? Want wit kan best besmettelijk zijn en misschien zie je ook eerder beschadigingen er in.
Mij is het toentertijd iig afgeraden, maar misschien zijn er nu sterkere materialen.

Geen bovenkastjes zou ook mijn voorkeur hebben. Als je het 'kaal' vindt kun je altijd iets leuks op hangen of een mooie oude plank aan de muur.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 19:40

Marjo89 schreef:
Marjo89 schreef:
Ik ben benieuwd of jullie goeie tips hebben voor een stroomklok.
Nog 81 dagen tot de overdracht van onze nieuwe woning, ik ben al druk bezig met allerlei plannen.
Maar er zijn serieus zoveel stroomklokken te koop dat ik het niet meer helder heb welke er nu goed is.

De weide wordt ongeveer 5500 m2 groot. Even uit mijn hoofd is de weide rondom 1 x zo'n 650 m lang
Er wordt vaak uitgedrukt in KM en aantal volt

Ik ben ook even benieuwd naar de reacties! Ong even veel grond wat omheind moet worden. Worden 3 rijen bruin turboline cord.

21 mei krijgen wij de sleutel. De kastanjepalen zijn al besteld!

Nu de Gallagher M550 op het oog. Maar er zijn zoveel apparaten, benieuwd naar de opties.

————

Wat tof! Welke regio?
En wat maakt de keuze voor de bovenstaande stroomklok?

Lemelerveld (tussen Raalte en Ommen), jullie?

Ik lees onwijs veel goede ervaringen over Gallagher, hele goede kwaliteit en 7 jaar garantie. Als ze zo lang garantie kunnen geven, sta je ook echt achter een goed werkend product denk ik. Maar wellicht betaal je ook wel voor het merk. Vandaar dat ik ook open sta voor gelijkwaardige alternatieven. Aan de andere kant, die 100 euro extra op een hele omheining kan er dan ook wel bij :Y)

De M550 is krachtig in de zin dat het geen banketstaaf schokje geeft, en kan zelfs eventuele uitbreiding (meer km aan schrikdraad) goed aan, dat vind ik wel prettig voor het geval we later een track in de wei aanleggen.
Wat ik na inlezen “geleerd” heb is dat je vooral op het aantal Joule moet letten, dat is de tik die het dier voelt.

Hier een overzicht van Gallagher
Afbeelding

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 19:49

Prachtig zo'n keuken Lynn_nikita! Bovenkastjes hebben wij er maar 2 van omdat we ramen hebben boven het keukenblok, maar als we hier een nieuwe keuken in zetten komen er geen bovenkastjes vermoed ik. Wel heerlijk, zo'n ruime keuken!

Ons stroomapparaat heb ik geen idee welk merk het is, maar gaat al héél lang mee en staat een goede klap stroom op. Hebben wel eens gekeken wat we zouden kopen als we voor een nieuwe gaan, maar ik vermoed dat we dan voor Voss gaan. Maar van de Galagher ken ik ook alleen maar goede verhalen.

Hier druk met werk en de paarden, en daar buiten veel aan het slapen :Z Niet zonder reden want mijn lijf is hard aan het werk.

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:06

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:09

Jinte, gefeliciteerd

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:20

Gefeliciteerd Jinte! Wat leuk! Erg moe dus? Maar verder alles goed?

Keukens, ik ben blij dat de onze bevalt :+ onze is echt landelijk, beetje als die op de 2e voorbeeld foto van Lynn. Hier moet de badkamer verbouwd ^)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:22

@jinte: gefeliciteerd jullie beiden :)

Hier vandaag ook niets met de paarden gedaan, behalve Jasmijn geborsteld.

Ik was niet tevreden over het lampje wat in de vensterbank stond (helemaal rechts)

Afbeelding

Dus ik heb maar een andere gemaakt

Afbeelding

Misschien dat ik nog een stukje van de poten afhaal, al kan de poes er nu wel makkelijk onderdoor lopen :D