Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:43

Bij dressuurstalvan Baalen zijn verschillende koliekgevallen geweest toen ze een keer een te verse partij hooi hadden gehad.

Is er ook geen voordroog van bijvoorbeeld natuurland te krijgen? Desnoods van die mini of midibaaltjes ivm voersnelheid? Ik geef los wel eens dat vers als we restjes van het land haalden of wist bleef liggen met op de zolder tillen. Maar dat gaat naar om hele kleine beetjes in een dagrantsoen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:45

palousa_boy schreef:
Fabster schreef:
Palousa Boy: de hoefzak past net wel, net niet. Hij past wel om zijn hoef, maar kreeg zijn hoef niet door de ingang. Dus bovenkant stukje ingeknipt. HIj zit nu wel. Hij is niet waterdicht, dus heb hem waterdicht gespoten. HIj had mijn contructie met luier en vijverfolie gesloopt, dus nu toch die hoefzak en kap van vijverfolie eroverheen gemaakt. Hopelijk werkt het zo.

Oke, bedankt voor de update.
Hoop dat het gaat werken.

Joyce, fijn dat alles er droog in zit dat is altijd maar weer afwachten. Hier zijn ze ook tot half 1 aan het persen geweest en dan de volgende dag weer om 8 uur bij de buren ;)

Ja. Dappere loonwerkers .... buffelen op dit soort dagen. Straks weer als ze het maïs van het land halen. Dat gaat ook meestal tot diep in de nacht door...

Lori

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:49

Helaas niet Joyce, ken de omgeving ondertussen vrij goed qua hooi leveranciers en voordroog erg slechte ervaring mee zelf hier op de streek dan.. ze pakken het veel te snel in waardoor ze aan de diarree zitten erdoor. Vorige keer hebben ze het ook vrij vers moeten eten en hebben er allemaal geen probleem mee gehad gelukkig. Ik kijk natuurlijk rond naar opties maar heb er liever liggen dan nu, heb nog 1,5 plakje van een kleine baal over om deze avond te verdelen en dan morgen ochtend er halen.

Beste voordroog dat we ooit hebben gehad was er die van onze eigen weide kwamen, puur omdat we alles in de hand hadden.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:48

Wist niet dat je in Frankrijk zat... dat is helaas veel te ver. Anders had je hier een lading kunnen halen. Ik heb namelijk een supermooie partij hooi van half juni. Waardeloos hoor, dat het zo schaars is, hoop dat je toch wat op de kop kunt tikken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:03

Afbeelding

Met dank aan Flew. Morgen komt de DA om het verband te wisselen en dan gaat ie erom. Eens zien of dit m dan wordt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:05

Hoop dat het werkt Fabster, zonde dat de zak al stuk is.

Abby meet eens je hoofdstel na wat je nu hebt dan kijk ik of die van mij in de buurt komt met de admetingen

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:10

@Rover, woon in België maar echt tegen de grens van Frankrijk :) . Lief aanbod!

@Fabster, hoop er op!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:23

Zonde van de zak idd, je zou toch wat meer verwachten.
Hopen dat deze het langer gaat doen.

Hooi is altijd lastig als er weinig is. Hier gaat het dit jaar toevallig weer eens goed. Alles begint nu uit te drogen ipv ergens begin van de zomer.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:25

Netjes gemaakt Fabster. De deken is onherkenbaar zo. :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:39

palousa_boy schreef:
Zonde van de zak idd, je zou toch wat meer verwachten.

Verkoper zegt dat de hoefzak niet bedoeld is om mee te lopen, maar alleen om de boel schoon te houden in stal. Maar dat lijk me ook lastig, aangezien hij niet waterdicht is.

Ik hoop ook dat mijn zelfmaaksel beter werkt. Anders weet ik t ook ff niet meer. Gaat hier vanavond en vannacht nog veel regenen, dus morgen is alles wel nat. Wordt vandaag weer in zijn hok onder het afdak. Dat vind ik echt zielig. Nergens om zacht te liggen. Had wel hooi/stro neergelegd, maar ik weet nu al dat dat de plee wordt.... ;(

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:43

En in een stal loopt een paard toch ook? Ik zou toch ook iets meer verwachten van een hoefzak... Mocht de deken het nou ook niet houden, dan kun je wellicht nog kijken naar een kapotte canvasdeken? Die hebben de reputatie onverwoestbaar te zijn, dus of je echt een kapotte deken kunt vinden is de vraag..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:53

De hoefzak was canvas. En die is nu dus stuk... :o

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:10

Een hoefzak is niet bedoeld om mee te lopen?!? :? :o?
Heb ze meerdere malen moeten gebruiken, zowel op stal als op de wei of paddock. Gaat altijd zeker een week goed. Bij langer gebruik krijg je dan slijtage plekken. Niet na 1 dag.
Succes met de da morgen!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:26

Tja.... ik kan natuurlijk een hele procedure opstarten. Maar voor 20 euro... kep r geen zin in.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:47

Heb ik ook nooit. Dus ik neem me altijd voor ergens nooit meer terug te komen! Ga ervan uit dat ze dat merken en hierdoor zwaar gestraft worden.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:09

Mooi gedaan Fabster!

Faetje_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:33

Pfff Fabster, wat een zorgen. Hopelijk gaat het nu beter. Die hoefzak ziet er overigens wel goed uit, maar wel prijzig....

Ik heb net de regenmeter weer leeggegooid. Zit tot nu toe op 57 mm. Mag nu wel weer stoppen.......

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:37

Faetje_97 schreef:
Fabster is zoiets misschien beter? is wel een stuk duurder, maar is wellicht steviger als die er ook mee gaat lopen. misschien een idee als je creatie het niet volhoud ^^

https://www.turbohoof-solutions.nl/a-46 ... yboot-zip/

Ja, die wil ik wel. Als ze hem ook in de maat van Beau gaan maken....

Nathalie, volgens de verkopers gaat geen enkele hiefzak meer dan een paar uur mee als ze er op lopen. Mss bedoelt ze die van hun :+

Ze riep wel dat Cavallo ze had. Maar volgens mij kreeg ik die net ook door van mijn osteo en die zijn ook niet in die maat. Trekpaarden hebben zeker nooit een hoefzweer ofzo.....

Maar goed, mijn instructrice tipte nog de leerbewerker. Dus als mijn eigen creatie het ook begeeft, dan moet ik daar maar eens checken

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:46

Ik ben juist blij met de regen. Gisteren bemest en volgende week gras zaaien. Alles was kurk droog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:06

Bij ons is het gras nog prachtig groen en de weides staan nog vol mooi gras, 1 wei heeft rust en de andere 2 liggen open, morgen even de draden weer netjes maken zodat ik wei nummer 2 ook kan afsluiten.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:24

Ik ga mijn weides morgen bekijken. Net terug van een late dienst en echt geenbenul van hoeveel er hier nog is gevallen.

Trof bij thuiskomst een verlies. Een van de kippen heeft het leven gelaten. trieste aanblik nat veregend op de grond. |(

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:46

Oh wat sneu thuiskomen.

Morgen pony's verweiden. Dan kan de kale wei ook genieten vd regen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:01

Lynn_Nikita schreef:
Ik ben juist blij met de regen. Gisteren bemest en volgende week gras zaaien. Alles was kurk droog

Ik ben er ook blij mee hoor. Maar 57 mm in ± 12 uur tijd is wat mij betreft even genoeg.

Ah arme kip. :(:)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:53

Wat rot belle_boef :(

Regen mag hier ook weer stoppen hoor. Weides waren nog mooi groen en het laagste stuk staat nu weer onder water. Gelukkig komen ze daar toch niet ivm geen grasjes.