Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:32

En dan kijken als het hard gaat waaien en die bal uit zichzelf gaat bewegen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:35

Overigens bevallen de dure handschoenen niet 100%... ze worden aan de buitenkant best wel nat (het is een soort gebreide stof die duidelijk vocht opneemt) en daardoor worden de vingers wel koud ondanks dat ze droog blijven. Ook duurt het vrij lang voor ze weer droog zijn en ik moet ze na elke voerbeurt dan ook naar binnen nemen en op de verwarming leggen.

Straks eens proberen met een paar dunne rubber handschoenen er over heen; dan blijven ze ook droog en hopelijk ook warmer.

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:36

Das een goed idee, Donja. Lang...lang geleden, toen mijn ruin nog ballen had speelde hij eens te ruig met een skippybal. Hij ging er vol met zijn knieen op leunen en toen -PANG-

Wij hebben nogal weinig land vergeleken met het aantal stallen, niet het aantal paarden momenteel. Maar als we ooit een bestemming voor de stallen gaan vinden, moet er wel wat weide bij. Ach, de boer zal sowieso het land moeten vlakken, wat hij er ook mee wil.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:37

_/-\o_

Hier is het nu droog (nou ja, er komt niets uit de lucht... de grond is zeiknat) en de zon schijnt!!! Eindelijk eens een keer

Hier 5 katten O:) Maine Coons, zijn halve honden qua gedrag :+ Mijn ene kater zwemt zelfs in het zwembad.. Maar echt geweldige dieren.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:41

karev schreef:
Dat is mischien een idee idd. Had ik zo nog niet aan gedacht.
Zal morgen eens overleggen met de arts!

Vraag me dan altijd af waar zoiets eindigt hè. ..

Spat hoeft niet einde verhaal te betekenen maar kan idd wel de verkeerde kant op gaan..bah als ik er aan denk kan ik wel huilen..

ik herkende je bull. Heb er zelf ook 1. Ook die heeft een rode kater als vriend haha

Mijn pony heeft al spat vanaf dat hij 11 jaar is. Inmiddels wordt hij straks 25 en kan nog steeds recreatief gereden worden. Vooral buitenritjes. springen is geen succes en je moet hem niet op de achterhand willen rijden of veel buiging willen krijgen in het achterbeen want daar gaat hij wel onregelmatig door lopen. Dan forceer je het te veel. Rust roest dus het meisje dat hier met de paarden helpt houd hem een beetje in beweging.

Je hebt inderdaad ook de woeker variant, daar hebben ze veel meer last van en pijn aan. Blij dat dit goed is gegaan! Heb nog steeds een vrolijk stoeiende en spelende, inmiddels bejaarde heer!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:48

Jullie gaan zo snel! kan echt niet op alles reageren, probeer elke dag 7 pagina's bij te lezen ;)

Hier man en ik allergisch voor meerdere diersoorten (man voor bijna alles, dus ook voor de paarden, ik vind vooral de sporen/het stof in hooi/stro niet tof) Wij hebben dus bewust geen dieren in huis. Cavia's en Konijn die hok hadden in schuurtje en kippenhok met overdekte ren zijn niet vervangen na overlijden. Door de tuin en in de stal regelmatig schuwe huis/boerderijkatten op zoek naar muizen en helaas ook de beide zwaluwnestjes met 3 tot 4 jongen kunnen plunderen afgelopen zomer ;(

Man wilde wel hond maar die zou dan in de koude stal moeten overnachten of in kennel met een hok. Ook beetje sneu en meer geregel met vakantie en dagjes weg dus heb dat ook afgeketst. 7 paarden en 2 kinderen en al het werk wat er bij komt kijken is wel even genoeg voor nu ;)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:51

Zijn ook hondenrassen met een niet verharende vacht, waar veel mensen met een allergie toch tegen kunnen ;) Denk aan de verschillende waterhonden (spaanse, portugese, italiaanse, franse, etc), maar ook een aantal terriers zoals de Kerry blue en de soft coated wheaten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:59

Donja schreef:
Zijn ook hondenrassen met een niet verharende vacht, waar veel mensen met een allergie toch tegen kunnen ;) Denk aan de verschillende waterhonden (spaanse, portugese, italiaanse, franse, etc), maar ook een aantal terriers zoals de Kerry blue en de soft coated wheaten

Of koningspoedels O:)

karev: wat een verdrietig berichtje :(:) ben benieuwd of de pijnstiller meer duidelijkheid heeft. Spat heeft ook tijd nodig om te vergroeien had ik gelezen, maar zou dan daarna wel pijnvrij zijn?

Hier sneeuw het eindelijk *\o/* helaas zit ik nog op het werk, hopelijk blijft de sneeuw liggen dit weekend, kunnen de paarden lekker de wei op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:06

Donja, dat is ook een goed idee qua speelgoed!

DD bedoel je dat ik met de tanden de drainage misschien kapot heb getrokken? Klinkt best logisch...... Alhoewel die een stuk dieper liggen dan dat de tanden de grond in gaan.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:21

Foto van vanmorgen...

Afbeelding

Het is echt een grote bende...vieze drek bah! :( Jongens hadden wel lol eventjes.Nu helaas weer paddock arrest omdat het werkelijk een slush-soep is...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:50

@tinky: ziet er leuk uit, maar het geeft iodd meer troep als dat je er lol van hebt.
@[***]: ik denk dat ik uit je post 2 dingen heb samengevoegd die niets met elkaar te maken hadden :o Ik heb iig geen drainage (zou wel willen, maar waar laat ik het water) en een 'tand' kan er bij mij ook niet inkomen sinds de PP-gang.

Hier is de buitenboel weer schoon en de plassen tot een aanvaardbaar niveau weer leeg. Die dompelpomp is echt geweldig, ik moet hem voor de vorst alleen wel omhoog halen anders vriest ie kapot vrees ik.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:57

Zo n dompelpomp is echt een goeie! Die hebben wij gewoon staan! Ook stom dat ik daar niet aan denk. Hier regent het nog steeds, dus hoef nu niet te dompelen, maar straks mss wel.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:59

Solleke_Noah schreef:
Donja schreef:

Of koningspoedels O:)

karev: wat een verdrietig berichtje :(:) ben benieuwd of de pijnstiller meer duidelijkheid heeft. Spat heeft ook tijd nodig om te vergroeien had ik gelezen, maar zou dan daarna wel pijnvrij zijn?

klopt. als het schone spat is die goed vergroeid. Kan een aantal maanden tot een jaar duren. Mijn pony is 3 maanden echt goed kreupel geweest. Heeft daarvan denk ik 4 weken op Buut gestaan. Hij is toen een half jaar goed geweest en daarna nog 1 maand kreupel (weet niet meer of dat hetzelfde been was of de andere die ook nog kon komen volgens dierenarts) veel vrij bewegen was het advies. liefst dag en nacht op het land. Daarna werk aangepast en rustig recreatief gereden en nog zelden kreupel geweest.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:16

Sneeuw vind ik altijd erg mooi alleen de drek daarna vind ik weer minder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:21

En geen sneeuw zonder drek :D
Ik ben allang blij dat mocht het gaan sneeuwen dat ik iig niet meer weg hoef, want soms kwam ik met die kleine wieltjes van het busje de oprit al niet af omdat er een hoge rand vieze meuk van de weg langs de oprit lag :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:44

Joyce karev heeft idd de woeker variant. Ze staan dag en nacht buiten met inloop stal dis ze staat nooit opgesloten zeg maar.
Net de metacam gegeven. Junk in spe gok ik zo haha..

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:54

Hier is het al de gehele ochtend droog, mijn man is bezig een grote kippenren aan het maken.
dus moesten net gaas halen bij de Schuur, gelijk maar een paar werkschoenen met stalen neus besteld := dat gaan mijn paardenschoenen ook voor het rijden worden. Volgende week komen ze binnen wat zitten ze lekker qua voetbed. Ze zijn goedkoper dan de stomme ariat schoenen. Vroeger dee je daar nog een poos mee, tegenwoordig zijn de ariats bij mij al kapot met 3/4 jaar.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:01

Sneeuw is mooi voor sfeervolle winterfoto's.
Voor de rest niks aan.
Vanmorgen de kudde maar op wei gelaten.
Dat vonden ze wel heeeeel leuk!

Blubberpaardjes zijn het nu

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:02

Hoor veel klachten over de Ariats...

Bah wat een drekzooi,paddock vanmorgen maar sneeuw/drek vrij gemaakt zodat het niet op kan vriezen vannacht.
Ben gesloopt,daarom heb ik hier zo'n hekel aan :(

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:05

Ik doe hier met de ariats toch al een paar jaar, mijn dubarry laarzen gaan ook hun 6e winter in.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:05

DubbelDun schreef:
En geen sneeuw zonder drek :D

Klopt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:06

Voor schoenen kan ik ook nog wel tips gebruiken. Of eigenlijk: laarzen. Waterdichte laarzen dus. Ik heb maat 38, wat net te klein is voor herenmaten. En daar heb je nog wel goeie in. Ik heb voor gewoon die van de anwb. Prima. Zouden ook waterdicht moeten zijn, maar bij leer is dat maar tot zover. Als alles ondervwater staat, moet je gewoon regenlaarzen hebben. Maar de meeste zijn voor mij te smal. Ook de rubberen paardrijlaarzen. Heb Bogs gehad. Peperduur, zaten heerlijk, maar in 3 maanden kapot (lek op het buigdeel bij je tenen). Ik heb nu de laarzen van mijn man aan (veel te groot, want is maat 43). Die zijn breed genoeg, maar krijg ik ook last van (want veel te groot) en die gaat nu ook lek. Van die stevige laarzen dus alleen in herenmaten te krijgen. Of weet iemand laarzen die heel breed zijn, ook damesmaten hebben en ook nog langer dan 2 jaar mee gan bij dagelijks gebruik?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:11

Of ze lang meegaan weet ik nog niet, maar ik heb sinds een ruime maand een paar muckboots. Goed waterdicht en lekker warm :j

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:12

Karev fijn dat je metacam kan halen, ben benieuwd of je verschil merkt.

DD zonde dat de handschoenen niet echt aan de verwachten voldoen.

[***] raar dat er op een plek water blijft staan. Misschien is de drainage ergens door verstopt? Anders bel je even met de loonwerker om te vragen of hij een idee heeft wat het kan zijn.

Mooi plaatje tinky! Maar voor mij is daarmee ook alles gezegd, de troep die het daarna geeft inderdaad... En mijn vriend is hovenier dus sneeuw betekent niet werken en dus geen inkomsten. Wij zijn dus altijd heel blij mee sneeuwloze winters haha.

Het is hier nu ook al eventjes droog en gelukkig vanmorgen ook alleen maar buien. Valt nog een soort mee.

Orenda is nog steeds in Orenda dus die zal vast geen last meer van haar vreetbui krijgen :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:13

muckboots waren bij mij zo op, gladde zool en inderdaad kapot daar waar het buigt bij je tenen/bal van de voet aan de bovenkant. Heb er maar een paar maanden mee gedaan.
Heb je al eens naar Ariat laarzen gekeken Fabster?
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 15-01-16 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt