Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gypsy schreef:Was dat maar zo, dat je er met 24/7 buiten niks meer mee te maken hebt! Pfff....
Dagelijks 1 bak en 1 slowfeeder met hooi en stro vullen, de gevallen rotzooi bijeenharken, stront scheppen.... Idd als het vriest sjouw ik met een h2o zak in de kruiwagen... Openhakken doet paardlief gelukkig zelf, dat scheelt.
Of uren prutsen met je vriend om zelf een mooie slowfeeder en nog veel meer te bouwen...
1 of 2 keer in de week even kijken. Wat het maar zo'n feest.
Gypsy schreef:Tuurlijk, maar als een paard verwaarloost uit een vieze stal word gehaald roep ik toch ook niet dat iedereen die z'n paard op stal heeft er niet naar omkijkt?
realmagic schreef:er is al veel over gezegd. de mijne staat op een manege, waar je alles zelf moet regelen, (ook voeren mesten buiten enz) Bewust een stal gekozen waar ik zelf de regie in handen kon hebben, ( en dichtbij huis anders is het niet te doen)
Ik ben dus minstens 3 keer per dag op stal. om steeds een uur los te gooien , daarnaast te trainen (longeren of rijden of een extra uur los) verdeeld over de dag, verder probeer ik iedereen te strikken die hem ook nog ff in de paddock zet als ze er zijn. De wei wordt inmiddels steeds natter, en na een uur heeft hij het eigenlijk wel gehad, met me werk door de weeks is het dus een uurtje wei en de rest dus paddock.
hij krijgt min 4 keer per dag ruim ruwvoer en 3 keer porties krachtvoer, zomers staat hij zoveel mogelijk buiten.
gelukkig heb ik nu een stuk wei waar hij kan lopen. dat is bij ons ook nog lastig te pakken te krijgen
Mesten doe ik dus ook meerdere keren per dag.
Ok. het is niet ideaal maar we blijven zoeken naar een betaalbaar huisje met eigen grond, wat helaas in de randstad erg lastig zal worden
Nens77 schreef:Gypsy schreef:Tuurlijk, maar als een paard verwaarloost uit een vieze stal word gehaald roep ik toch ook niet dat iedereen die z'n paard op stal heeft er niet naar omkijkt?
Ik riep toch ook niet dat iedereen ze verwaarloost ?!
Ik zei dat je ze de kost moet geven die de weide inderdaad makkelijk vinden om niet naar hun paard om te hoeven kijken en slechts 1x per week of minder langs gaan.
Nens77 schreef:Gypsy schreef:Tuurlijk, maar als een paard verwaarloost uit een vieze stal word gehaald roep ik toch ook niet dat iedereen die z'n paard op stal heeft er niet naar omkijkt?
Ik riep toch ook niet dat iedereen ze verwaarloost ?!
Ik zei dat je ze de kost moet geven die de weide inderdaad makkelijk vinden om niet naar hun paard om te hoeven kijken en slechts 1x per week of minder langs gaan.
Brendaaaa schreef:realmagic schreef:er is al veel over gezegd. de mijne staat op een manege, waar je alles zelf moet regelen, (ook voeren mesten buiten enz) Bewust een stal gekozen waar ik zelf de regie in handen kon hebben, ( en dichtbij huis anders is het niet te doen)
Ik ben dus minstens 3 keer per dag op stal. om steeds een uur los te gooien , daarnaast te trainen (longeren of rijden of een extra uur los) verdeeld over de dag, verder probeer ik iedereen te strikken die hem ook nog ff in de paddock zet als ze er zijn. De wei wordt inmiddels steeds natter, en na een uur heeft hij het eigenlijk wel gehad, met me werk door de weeks is het dus een uurtje wei en de rest dus paddock.
hij krijgt min 4 keer per dag ruim ruwvoer en 3 keer porties krachtvoer, zomers staat hij zoveel mogelijk buiten.
gelukkig heb ik nu een stuk wei waar hij kan lopen. dat is bij ons ook nog lastig te pakken te krijgen
Mesten doe ik dus ook meerdere keren per dag.
Ok. het is niet ideaal maar we blijven zoeken naar een betaalbaar huisje met eigen grond, wat helaas in de randstad erg lastig zal worden
Als je een baan hebt of op school zit is dit geen optie voor mensen.... lijkt me wel ideaal!
xSogno schreef:Het is maar wat je ideaal noemt. 3 keer per dag een uurtje, is nog steeds 21 uur op stal. Kuddo's voor trying maar schrik er wel van dat dit dan als ideaal wordt bestempeld.
Gypsy schreef:Maar dat geld dus precies hetzelfde voor de mensen die hun paard op een vol pensionstal zetten waar ze 24/7 op stal staan. Dat is ook uit gemakzucht omdat ze er niet naar om hoeven willen kijken. Dat zegt niks over de accomodatie, dat zegt iets over mentaliteit. Zodra gemakzucht je prioriteit is, ben je de verkeerde richting ingeslagen.
Brendaaa: lijkt me helemaal niet ideaal! Ja de tijd hebben wel, en de regie hebben ook, maar je paard drie keer per dag een uur losgooien en stalgenoten moeten vragen (daar gaat je regie) of ze ook nog een keertje in de paddock willen zetten, klinkt niet alsof het paard een lange dag aaneengesloten buiten staat (laat staan snachts)
Cam: die positieve ontwikkeling zien van je paard, daar wordt je echt gelukkig van![]()
Cardy: uren tellen... vreselijk.. wat heb ik dat veel gedaan... en nu soms nog een beetje omdat ze in de winter snachts binnen staan ivm het ontbreken van een schuilstal.
Gelukkig staan ze nu nog op het land. Dat mag van mij zo lang mogelijk duren. Maar onvermijdelijk komt de paddock tijd er aan... kan erger, ze hebben met 4 een 20x40 gedraineerde zandbak met hooi. Maar ik zie er toch altijd een beetje tegenop. Vandaag trok mijn paard even een sprintje van anderhalve hectare. Heerlijk!
fokfanaat schreef:overdrijven is ook een vak, mijn ervaring is dat ze in het donker toch vooral in de schuilstal staan te eten.
overdag kuieren ze veel meer rond.
ik heb er totaal geen moeite mee dat ze snachts in ruime stallen met onbeperkt ruwvoer staan